کد خبر: ۱۳۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
در گفتگو با شیرازه مطرح شد:

عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراجناحی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس عملکرد این نهاد را فراجناحی توصیف کرد و گفت: یکی از اسرار موفقیت این نهاد عملکرد فراجناحی آن است بدین معنی که وقتی مراسمی برگزار می شود اجازه نمی دهیم یکی از جناح های سیاسی آن را به نفع خودش مصادره کند.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه شورای تبلیغات اسلامی ماهیت انقلابی دارد گفت: این شورا مثل برخی نهاد هایی که بعد از انقلاب برای اداره جامعه وجودشان احساس شد به فرمان امام خمینی (ره) در تاریخ 12 مرداد ماه سال 1359 تشکیل شده است و قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشته که میتوان گفت ماهیت آن انقلابی است.

حجت الاسلام رضایی در رابطه با گستره فعالیت این شورا در استان فارس گفت: این شورا در 29 شهرستان و 76 بخش استان فارس فعال است و هدف شکل گیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را سازماندهی و هماهنگی تبلیغات اسلامی، برطرف کردن ناسازگاری ها و اشکالات احتمالی در نوع تبلیغات فرهنگی می باشد.

حجت الاسلام رضایی با یادآوری سخنان رهبری در مورد شورای هماهنگی گفت: رهبری این نهاد را یکی از کهن ترین و پرسابقه ترین و همچنان در راه درست و صراط مستقیم نهاد جمهوری اسلامی یادکرده اند و با توجه به گفته های ایشان می توان نتیجه گرفت که شورای هماهنگی نسبت به اتفاقات روز داخل و خارج کشور آگاه بوده و به موقع عمل کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس عملکرد این نهاد را فراجناحی توصیف کرد و گفت: یکی از اسرار موفقیت این نهاد عملکرد فراجناحی آن است بدین معنی که وقتی مراسمی برگزار می شود اجازه نمی دهیم یکی از جناح های سیاسی آن را به نفع خودش مصادره کند. ما هم صاحب فکر در مسائل جناحی هستیم اما در برگزاری نوع مراسمات چون موضوع انقلاب در میان است هدف خود را بر جذب حداکثری گذاشته ایم و سعی کرده ایم که همه افکار و اندیشه ها بغیر از آن هایی که با انقلاب مشکل دارند، جمع بشوند.

عملکرد شورای هماهنگی تبلغات اسلامی فراجناحی است

این مقام مسئول در مورد وظایف این نهاد گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سه وظیفه اساسی و مهم دارد که اولین آن هماهنگ کننده تبلیغات و مسائل فرهنگی جامعه است. اعلام موضع نظام جمهوری اسلامی در مسائل داخل و خارجی یکی دیگر از وظایف این شورا است که می توان این شورا را تریبون و صدای مردم و حاکمیت دانست.

وی با اشاره به اینکه در اجرای برخی از مراسمات مذهبی ایراداتی وجود دارد بیان کرد: در برخی از مراسمات شاهد هستیم که فعالیت هایی صورت میگیرد که در شان آن مراسم نیست و در آن سلیقه هایی وجود دارد که ممکن است باعث انحراف آن از ماهیت دینی و انقلابی آن شود. لذا از این رو جهت دهی مناسبت ها به مسائل دینی و به این شورا واگذار شده است.

حجت الاسلام رضایی بزرگترین دست آورد این شورا را حفظ سبقه دینی و مردمی انقلاب دانست و افزود: یک انقلاب وقتی سبقه دینی و یا مردمی نداشته باشد، به بن بست می رسد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با فعالیت های خود موجب حفظ این سبقه دین و مردمی شده است که به طور مثال رشد 35 درصدی حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نسبت به پارسال با وجود مسائل سخت اقتصادی، حضور بیش از 12 هزار نفر در راهپیمایی نیمه شعبان و... را می توان گواه بر این موضوع دانست.

وی تصریح کرد: هرساله هماهنگی برگزاری نماز عید فطر و جشن های نیمه شعبان به دلیل حساسیت بالا و دخیل بودن مسائل ولایی و احکام دینی به عهده این شورا است تا با برگزاری درست و صحیح از اشکالات احتمالی جلوگیری شود.


نظرات بینندگان