کد خبر: ۱۳۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
بخشدار جره و بالاده در گفتگو با شیرازه:

آتش سوزی جنگل در منطقه تنگ خون جره و بالاده مهار شد/ پایان عملیات اطفاءحریق در این منطقه

محسن شیبانی، از پایان عملیات اطفاءحریق در منطقه تنگ خون جره و بالاده خبر داد.

محسن شیبانی بخشدار جره و بالاده شهرستان کازرون، در گفتگو با خبرنگار شیرازه در تشریح اتفاقات یک هفته گذشته در این منطقه گفت: روز دوشنبه 7 مردادماه ساعت ۱۶ بعدازظهر طی گزارشات واصله به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون مبنی بر وقوع آتش سوزی در ارتفاعات تنگ نرگسی، کوه بایم بخش جره و بالاده این شهرستان، سریعاً جنگلبانان و نیروهای اداره منابع طبیعی به محل روستای آبمیک اعزام و اقدام به مهار حریق نمودند.

آتش سوزی جنگل در منطقه تنگ خون جره و بالاده مهار شد/ پایان عملیات اطفاءحریق در این منطقه

وی تصریح کرد:با افزایش وسعت حریق، سیدمجتبی ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درخواست تشکیل ستاد مدیریت بحران نموده که این ستاد با حضور داریوش دهقان فرماندار، معاونان ایشان، اعضای مدیریت بحران و محسن شیبانی بخشدار جره و بالاده تشکیل و اعلام آماده باش نموده و به محل وقوع آتش سوزی اعزام شدند.

به گفته شیبانی، دکتر منتصری مدیرکل منابع طبیعی فارس، سرهنگ الونداصل فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی فارس و مهندس آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز پس از دریافت خبر آتش سوزی، با هیات همراه به شهرستان وارد و از نزدیک عملیات اطفاء حریق را نظارت نمودند.

بخشدار جره و بالاده شهرستان کازرون افزود: با وسعت آتش سوزی و سرایت آن به ارتفاعات، به دلیل کوهستانی بودن، مرتفع و صعب العبور بودن ارتفاعات منطقه، تراکم پوشش گیاهی و جنگلی، شدت باد و گرمای هوا، طی هماهنگی های انجام گرفته با پایگاه هوایی شهید دوران نیروی هوایی ارتش، سه فروند بالگرد به منطقه جهت هلی برن افراد و تجهیزات اعزام گردیدند.

به گفته وی، نیروهای محلی و مردمی، گروه های مردم نهاد و دوستداران طبیعت، بسیجیان غیور و عشایر، نیروهای ارتش و نظامی، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس، دهیاران بخش جره بالاده و بخش مرکزی، اعضای شوراها به همراه جنگلبانان و کارمندان جان بر کف اداره منابع طبیعی شهرستان های کازرون، فراشبند و نورآباد ممسنی پای ثابت این عملیات اطفاء حریق بودند.

شیبانی تصریح کرد: در جریان عملیات خاموش کردن آتش در منطقه جره و بالاده کازرون و کوهمره سرخی شیراز، بالگردهای هوانیروز ارتش و پایگاه شهید دوران، هوانیروز و هلی کوپترهای شرکت هلی کوپتری استان مشارکت داشتند.

وی گفت: متاسفانه از صبح امروز مجددا آتش سوزی در جنگلهای بلوط منطقه تنگ خون روستای آبمیک بخش جره و بالاده آغاز شد و نیروهای امدادی جهت مهار آتش به منطقه اعزام شده اند.

به گفته شیبانی، این آتش سوزی که در پنج روز گذشته و در مناطق صعب العبور اتفاق افتاده بود، با تلاش گسترده و مشارکت همه جانبه نیروهای مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، ستاد بحران و دیگر نیروهای حاضر در این منطقه خوشبختانه این آتش سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه در این راستا، نیروهای ارتش و سپاه به هر تعداد که مورد درخواست بوده به محل اعزام شده و در این خصوص همکاری خوبی وجود داشته تصریح کرد: فرمانده بسیج جره و بالاده به همراه نیروهای بسیجی این بخش نیز برای کمک و امداد رسانی در منطقه حضور موثر داشته اند.

به گفته بخشدار جره و بالاده، از سپاه کازرون نیز گروه های کوهنورد برای کمک اعزام شده اند و هیچ گونه مشکل و کمبود نیرویی در این زمینه وجود نداشته است، ضمن اینکه بالگردهایی نیز از پایگاه شهید دوران ارتش به منطقه اعزام و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز در قالب سه تیم از کازرون اعزام شده اند.

شیبانی اما خبر از پایان عملیات اطفاءحریق در این منطقه داد و گفت: آنچه که برای ستاد مدیریت بحران شهرستان کازرون و بخش جره و بالاده، مهار آتش سوزی مهم بود که با تلاش همه دستگاه ها و ارگانها و نیز نیروهای بسیجی و مردمی، و بخصوص دهیاران در بسیج و مدیریت گروه های مردمی، این آتش سوزی تا ساعت 6بعدازظهر امروز به طور کامل اطفاء شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان