کد خبر: ۱۳۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

جزئیات شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم سمپاد

زمان برگزاری و شرایط شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس دوره اول متوسطه استعداد‌های درخشان اعلام شد.
 
رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس گفت: آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعداد‌های درخشان، ساعت ۹ صبح جمعه ۸ شهریور همزمان با سراسر کشور در فارس برگزار می‌ شود.

امیر شیرازی نژاد افزود: دانش‌آموزانی که دارای معدل کل ۱۹ به بالا در پایه هفتم هستند، می‌توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و توسط داوطلب انجام می‌شود، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند از ۱۲ تا ۱۷ مرداد برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون به سامانه http://hoosh۸.medu.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: کارت ورود به جلسه ۵ روز قبل از شروع آزمون در سامانه فوق قابل دریافت است.

شیرازی نژاد افزود: دانش آموزان در این آزمون باید در مدت‌زمان ۱۱۰ دقیقه به سؤالات دروس فارسی، هدیه‌های آسمانی، علوم، استعداد تحلیلی و ریاضی پاسخ دهند.

وی گفت: ۶۰ درصد نمره آزمون مربوط به استعداد تحلیلی و ۴۰ درصد نمره مربوط به آزمون استعداد تحصیلی با ۴۰ سؤال شامل ۱۰ سؤال هدیه‌های آسمانی با ضریب ۲، ۱۰ سؤال زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۲، ۱۰ سؤال علوم با ضریب ۳ و ۱۰ سؤال ریاضی با ضریب ۳ است.

شیرازی نژاد ادامه داد: کلید آزمون تکمیل ظرفیت یک هفته پس از برگزاری این امتحان در سامانه http://hoosh۸.medu.ir/ قرار می‌گیرد و کارنامه افرادی که پذیرفته‌ نشده‌اند نیز یک هفته پس از آزمون صادر خواهد شد.

وی گفت: پذیرفته‌شدگان این آزمون می‌توانند از مهر در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل شوند.
نظرات بینندگان