کد خبر: ۱۳۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
در جلسه ستاد بزرگداشت عید سعید غدیر خم مطرح شد:

شادپیمایی "میثاق با ولایت"، برنامه شاخص روز عید غدیر/ سیرت غدیر، معرفت افزایی و علی شناسی است

جلسه ستاد بزرگداشت عید سعید غدیر خم در شیراز تشکیل شد.

به گزارش شیرازه، در جلسه ستاد بزرگداشت عید سعید غدیر خم فارس که در فرمانداری شیراز برگزار شد، ارگان های مرتبط، برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دادند.

رضا جاویدی، معاون اجرایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در این جلسه، با بیان اهمیت عید غدیر خم، بر اهمیت برزگداشت و برگزاری مناسب و درخور شأن این عید بزرگ تأکید کرد.

به گفته وی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسئولیت برنامه ریزی و هماهنگی جهت هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن مراسمات عید غدیر را بر عهده دارد.

جاویدی با تأکید بر مردمی بودن این جشن ها گفت: اینکه جشن ها و مراسمات توسط خود مردم برگزار شود، در اولویت کارهاست، اما هماهنگی و ارتباط با ارگان های مرتبط را این شورا بر عهده دارد.

معاون اجرایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، شاخص ترین برنامه پیش بینی شده برای این عید بزرگ را مراسم شادپیمایی با عنوان "میثاق با ولایت" دانست و گفت: هدف نهایی این برنامه، وحدت و انسجام مردم است.

به گفته وی، چهارراه شهدا، خیابان پیروزی، خیابان 9دی و حرم مطهر مسیر شماره یک این شادپیمایی و چهارراه شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر، مسیر شماره دو "میثاق با ولایت" است.

جاویدی با بیان اینکه این مراسم با مولودی خوانی از میدان شهدا به عنوان مسیر اصلی آغاز می شود، تصریح کرد: در حرم مطهر هم پخش کیک مطبق، شربت و جشن و شادی خواهیم داشت.

معاون اجرایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، همچنین برگزاری جشن هایی در محلات و مساجد مختلف شهر، برپایی مسابقات ورزشی، فرهنگی و کتابخوانی، تبلیغات شهری، برپایی ایستگاه های صلواتی، پخش آش نذری توسط تعدادی از پزندگان در شیراز، اطعام روز عید غدیر در حرم مطهر و نیز پخت غذای نذری در پارک خلدبرین را از دیگر برنامه های پیش بینی شده و مشترک میان دستگاه های اجرایی مرتبط دانست.

وی افزود: پرده خوانی در پایانه های قطار شهری با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان قطار شهری شیراز، از برنامه های جالب توجه در ایام دهه ولایت خواهد بود.

دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان سادات، از دیگر برنامه هایی است که ارگان های مختلف در ارائه برنامه های پیشنهادی خود در این جلسه مطرح کردند.

در ادامه، نماینده کمیته امداد امام خمینی فارس، از واگذاری 400 واحد مسکونی به افراد تحت پوشش خود، و اهداء یک هزار جهیزیه خبر داد که برای اولین بار در کشور این تعداد را در استان فارس خواهیم داشت؛ و یادآور شد: در مرامسی به صورت نمادین، به یکصد نفر از زوجین تحت پوشش این نهاد، هداء خواهد شد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی فارس هم در این جلسه، سیرت غدیر را معرفت افزایی و علی شناسی بیان کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی هم همچون دیگر ایام سال، طبق وظیفه ذاتی خود، با بیش از 4هزار مبلغ در سطح استان، به بصیرت افزایی خواهد پرداخت.

در ادامه، نداف به عنوان نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از تلاش این اداره کل جهت راه اندازی دبیرخانه دائمی شعر غدیر خبر داد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این دبیرخانه در شیراز، هرساله بتوانیم شب شعر غدیر را همچون شب شعر های عاشورا برگزار کنیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان