کد خبر: ۱۳۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

خیابان رودکی همچنان مسدود/ اهالی خیابان رودکی شیراز تا فردا صبر کنند

تا زمان تایید استقامت و پایداری سازه هتل در حال ساخت آسمان، خیابان رودکی مسدود است.
 معاون عمرانی استانداری فارس پیرامون محدودیت های خیابان رودکی شیراز گفت: تا مشخص شدن میزان استقامت و پایداری سازه هتل آسمان، ورود ساکنان منازل اطراف هتل آسمان، ورود خودرو به خیابان رودکی و پذیرش مهمان در هتل‌های اطراف ممنوع است.

رضایی با اشاره به بازدید ۲ ساعته تیم کارشناسی از طبقات زیرزمین هتل، افزود: نتیجه اولیه کارشناسان مبنی بر وضعیت سازه تا ۲ یا ۳ روز آینده اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: تا زمان مشخص شدن نظر کارشناسان، وروی همه کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به رودکی بسته است.
هتلِ در حال ساختِ آسمان واقع در خیابان رودکی شیراز روز شنبه ۱۲ مرداد طعمه حریق شد که با تلاش چند ساعته آتش نشانان آتش سوزی مهار شد.

 در همین رابطه فرماندار شیراز نیز گفت: با توجه به شرایط سازه، دمای زیاد در ساختمان و وضعیت طبقات زیرزمین هتل در حال ساخت، محدودیت‌های ترافیکی و سکونتی که از ظهر دیروز در خیابان رودکی اعمال شده است تا فردا ادامه دارد.

امیری افزود: پس از بررسی شرایط توسط کارشناسان، ساعت ۱۲ ظهر فردا، نتیجه بررسی‌ها و زمان برداشتن محدودیت‌های خیابان رودکی اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز  در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام اینکه محله اطراف هتل آسمان شیراز هنوز برای ساکنین منطقه ایمن‌سازی نشده است، گفت: تا اطلاع ثانوی ساکنین منطقه از بازگشت به منازل خود خودداری کنند.

نواب قائدی با بیان اینکه در همان ساعات اولیه کارگروهی متشکل از کارشناسان شهرداری، دانشگاه شیراز و نظام مهندسی تشکیل شده تا ضریب پایداری طبقات بررسی شود اظهارداشت: با توجه به احتمال هرگونه تخریب یا ریزش و ناامن بودن منطقه تا اعلام نظر قطعی کارشناسان منطقه مسدود شده و به ساکنان اعلام شده تا از اسکان در منازل خود اطراف هتل پرهیز داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حرارت بسیار بالای آتش‌سوزی در طبقات زیرین  این هتل به اسکلت صدماتی وارد کرده است افزود: برای اقدامات پیشگیری از هر گونه خطرات احتمالی در این ساختمان یا دیگر ساختمان‌های شبیه این سازه دو کارگروه  عمران و حمل ونقل در شورا تشکیل شده و قرار است با استفاده از نظرات کارشناسان اقدامات پیشگیرانه به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.

این عضو شورا مهم‌ترین اولویت را برای رسیدگی به این پرونده اقدامات ایمن‌سازی برای هتل آسمان شیراز اعلام کرد و گفت: پس از اقدامات پیشگیرانه و ایمنسازی قرار است پرونده هتل آسمان به صورت ویژه در شورا مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن اطلاع‌رسانی می‌شود. 

قائدی ارتفاع این هتل را 68 متر با 21 تا 23 طبقه اعلام کرد و اظهار داشت: در ابتدای امر این هتل مجوز سه طبقه را دریافت و در هر دوره مسئولیت مجوز آن افزایش یافته که در دوره قبلی مسئولیت شهرداری تعدادی از طبقات این هتل تخریب شد.

رئیس کمیسیون  عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه  به گفته عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی شیراز در بررسی‌های اولیه  احتمال آسیب جدی به ساختمان هتل در حال ساخت شیراز اندک است افزود: تغییر شکل‌های احتمالی سازه، کاهش مقاومت آن و میزان پایداری بررسی و در صورت تایید آسیب جدی به ساختمان قرار است پس از نظرات دقیق کارشناسان اعلام و صادر شود.

در پی آتش سوزی هتل در حال ساخت آسمان شیراز، از ظهر دیروز محدودیت های ترافیکی در خیابان رودکی و فرعی های منشعب آن اعمال شده است.

نظرات بینندگان