کد خبر: ۱۳۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
فرمانده انتظامی فارس:

اثر قلم خبرنگاران از دوشیکای پلیس بیشتر است

رئیس پلیس فارس با تاکید بر اینکه اثر قلم خبرنگاران از دوشیکای ما بیشتر است، گفت: پس بهتر است به جای استفاده از اسحله از قلم شما استفاده کرد و حتی اگر در جایی مجبور باشیم از اسلحه و قوه قهریه استفاده کنیم باز هم آن را به شما عرضه می کنیم تا شما آن را برای مردم بیان کنید تا آثار سوء را از بین ببرید.
به گزارش شیرازه، فرمانده انتظامی استان فارس بعد از ظهر دوشنبه چهاردهم مرداد در جمع اصحاب رسانه، ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و عکاسان خبری گفت: اگر برخی از عملکرد شما ناراضی هستند بدانید که خودشان مشکل دارند و در پی آزار و اذیت مردم هستند.

سردار رهام بخش حبیبی از خبرنگاران به عنوان چشم بینا، زبان صادق، صریح و گویا یاد کرد و اظهار داشت: شماها همیشه پشت دوربین هایتان و برای مردم بوده اید و دیده نمی شوید.

وی افزود: هدفی که ما به دنبال آن هستیم را شما به زیباترین شکل با نوشته های خود بدون اینکه آثار منفی بر روی جامعه داشته باشد به مردم منتقل می کنید که این موضوع مایه مباهات ما است.

رئیس پلیس فارس با تاکید بر اینکه اثر قلم شما از دوشیکای ما بیشتر است، بیان کرد: پس بهتر است به جای استفاده از اسحله از قلم شما استفاده کرد و حتی اگر در جایی مجبور باشیم از اسلحه و قوه قهریه استفاده کنیم باز هم موضوع را به شما عرضه می کنیم تا برای مردم بیان کنید و آثار سوء آن را از بین ببرید.

رهام بخش حبیبی درخصوص اهمیت رسانه در جامعه کنونی گفت: امروزه رسانه بالای 70 درصد افکار عمومی را در اختیار گرفته است و اثربخشی در دست رسانه است اما درگذشته اینگونه نبود.

وی اصحاب رسانه را هنرمندانی خطاب کرد که در چگونگی ارائه محتوا و مدیریت آن در تاثیرگذاری، توانمندی ویژه ای دارند و اظهار داشت: نگاه پلیس به شما چنان است که گفته شد؛ از شما می خواهیم ما را اینگونه نقد و حمایت کنید.

به گزارش شیرازه، برخی از مسائل و آسیب های اجتماعی از جمله تصادفات جاده ای درون و برون شهری موضوع برخی از سوالاتی بود که توسط اصحاب رسانه مطرح شد؛ رهام بخش حبیبی آمار فوتی های امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را رو به کاهش دانست و گفت: ما هیچ آماری را بدون تائید پزشکی قانونی ثبت نمی کنیم.

وی انسان ها را مقصر صد در صد در تصادفات دانست و بیان کرد: اگر فرهنگ رانندگی ارتقا داده شود و رانندگان با احتیاط بیشتر رانندگی کنند بخش اعظمی از تصادفات کاهش پیدا می کند.

رئیس پلیس فارس اظهار داشت: اگر نرخ تخلف افزایش داده شود شهروندان بخاطر ترس از جریمه ها مجبور به رعایت قانون می شوند.
نظرات بینندگان