کد خبر: ۱۳۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

کمیته فنی:‌ «آسمان» خطری برای شیراز ندارد

عضو کمیته ۱۱ نفره بررسی وضعیت سازه هتل آسمان شیراز بعد از آتش‌سوزی گفت: خطر جدی در زمینه ایستایی سازه و آلودگی‌های شیمیایی در این هتل وجود ندارد.
حسین پوراسدی گفت: کمیته فنی متشکل از ۱۱ نفر برای بررسی وضعیت سازه هتل آسمان پس از آتش‌سوزی ۱۴ و نیم ساعته توسط استانداری فارس تشکیل شده که چهار نماینده از نظام مهندسی ساختمان نیز در این کمیته عضو هستند.

عضو نظام مهندسی ساختمان فارس ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی توسط این کمیته انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود بیانیه نهایی این کمیته امشب تکمیل و در اختیار معاون عمرانی استانداری فارس قرار داده شود و پیش بینی می شود که چهارشنبه ۱۶ مردادماه جاری از سوی وی ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: نتیجه کلی این بررسی‌ها نشان از این مسئله دارد که جای نگرانی درباره سازه هتل آسمان وجود ندارد.

بعد از آتش سوزی هتل آسمان مواردی از سوی کارشناسان مبنی بر وجود آلودگی‌های شیمیایی در داخل این سازه و در پی استفاده از مواد شیمیایی مانند فوم برای اطفاء حریق مطرح شد که پوراسدی براساس بررسی‌های کمیته فنی وجود آلایندگی شیمیایی در این محل را رد کرد و گفت: درباره وجود آلایندگی شیمیایی موردی از سوی محیط زیست و علوم پزشکی مطرح نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که گزینه تخریب سازه هتل آسمان در پی ناپایداری سازه به چه نتیجه‌ای رسیده است، گفت: احتمالا گزینه تخریب این سازه منتفی است.

عضو کمیته ۱۱ نفره برای بررسی وضعیت هتل آسمان افزود: خطر جدی ناپایداری این سازه رفع شده است و شهروندان دیگر نگران خطر در این محدوده از شیراز نباشند.

هتل ۱۸طبقه آسمان  ساعت ۱۱ صبح روز ۱۲ مردادماه براثر آتش گرفتن ۲هزار تشک که در طبقه منفی ۲ انبار شده بود، دچار آتش سوزی شد.

خاموش کردن‌ آتش بیش از ۱۴ ساعت زمان برد، به دلیل آسیب بسیار به سازه‌های این هتل و حرارت بیش از ۶۰۰ درجه سانتیگرادی این آتش‌سوزی، مسئولان به‌منظور امن‌سازی محیط و جلوگیری از ریزش احتمالی ساختمان خیابان رودکی را مسدود  و برای حفظ امنیت ساکنان و کسبه این منطقه، این بخش شهر را تعطیل و تخلیه کرده‌اند./ ایرنا


نظرات بینندگان