کد خبر: ۱۳۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
استاندار فارس در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد:

وحدت، نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران است/ مختومه شدن پرونده‌های قضایی خبرنگاران

در آستانه روز خبرنگار، اصحاب رسانه فارس با استاندار فارس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس، در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در شیراز، این گونه نشست ها را باعث تعامل مثبت با دستگاه های اجرایی دانست و اظهار داشت: وظایف رسانه ها، روشن ساختن افکار عمومی است که باید با وظیفه شناسی و صداقت به مردم این کار خطیر انجام پذیرد.

به گفته وی، در این راه باید مولفه هایی را مورد توجه قرار داد؛ از جمله شناسایی دقیق وضعیت امروزی جامعه و کشور و تهدیدات دشمن، زیرا امروز بیشترین تهدید از سوی دشمن را بر علیه کشور داریم.

رحیمی یکی از راههای نفوذ دشمن را رسانه ها دانست و گفت: ترویج فرهنگ غیردینی در دستور کار بعضی رسانه ها قرار گرفته و یکی از رسالتهای خبرنگاران این است که در راه ترویج فرهنگ دینی بکوشند.

استاندار فارس بر تکیه دشمن برای از بین بردن سرمایه اجتماعی نظام اشاره کرد و با بیان اینکه مهمترین سرمایه اجتماعی هر نظامی، مردم و نخبگان آن جامعه هستند، تصریح کرد: خواسته و ناخواسته عده ای در مسیر درخواستهای دشمن گام بر می دارند.

رحیمی افزود: رسانه ها باید از ایجاد حس بی اعتمادی بکاهند؛ زیرا دشمن می خواهد با طراحی موضوع بی اعتمادی، بین مردم و مسئولان فاصله بیندازد درحالیکه اعتماد نقطه قوت نظام است.

وی با یادآوری اینکه این نظام کارآمدی خود را در همه جوانب نشان داده است؛ اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی، علیرغم همه هجمه ها توانسته در طول سال های پس از انقلاب اسلامی از سرحدات این کشور دفاع کند، اما می بینیم در زمینه های مختلف می خواهند پایداری امنیتی را ضعیف جلوه دهند در حالیکه در زمینه عمران و آبادانی قابل درک هست چه جهش های بزرگی شکل گرفته است.

استاندار فارس، وحدت را نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: عده ای تلاش دارند وحدت بین قوا را مخدوش کنند، بنابر این باید مرز بین نقد و تخریب را خوب تشخیص داد.

رحیمی در ادامه، تامین دسترسی به اطلاعات، درآمد، بیمه و امنیت شغلی را از دغدغه های اساسی اصحاب رسانه دانست مه نیازمند حمایت های قانونی است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس، یکی از دستاوردهای این دولت را مورد توجه قراردادن وضعیت حرفه خبرنگاری و مصوب کردن این شغل در زمره مشاغل سخت و زیان آور دانست و گفت: پرداختن به اینکه خبرنگاری به عنوان یک شغل سخت و زیان آور پذیرفته شده است در دولت مورد توجه قرار گرفته و بدین خاطر تلاش می کنیم بیمه خبرنگاران سریعتر به نتیجه برسد.

به گزارش شیرازه، در این دیدار، جمعی از اصحاب رسانه حاضر در جلسه، از دغدغه های خبرنگاران گفتند که طی آن سردبیر شیرازه، از استاندار درخواست کرد که دستگاه های اجرایی،به مناسبت هفته خبرنگار شکایت خود از رسانه ها، پس بگیرند، استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان، این قول را داد که دستگاه های اجرایی، از شکایات خود از رسانه ها، صرف نظر کنند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان