کد خبر: ۱۳۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

جزیئات حادثه آتش سوزی هتل آسمان از زبان مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز گفت: علیرغم اینکه اعلام شد حضور ما در ساختمان غیرممکن و خطرناک است پس از صحبت با شهردار و با مسئولیت خودمان به کار ادامه دادیم.
به گزارش شیرازه، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز شانزدهم مرداد ماه در صحن علنی شیراز به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در حادثه آتش سوزی هتل آسمان پرداخت و گفت: روز شنبه دوازدهم مرداد ماه آتش سوزی پروژه در حال ساخت هتل آسمان در خیابان رودکی اعلام شد.

جزیئات حادثه آتش سوزی هتل آسمان از زبان مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز

محمدهادی قانع با بیان اینکه ما در سازمان، حریق ها را دسته بندی کرده ایم و به دلیل اهمیت موضوع چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند، اظهار داشت: اولین اکیپ با فاصله زمانی ۲ دقیقه ای به محل حادثه رسیدند و طی اولین اقدام، ۳۰ نفر از کارگرانی که در طبقات فوقانی مشغول کار و در دود بسیار سنگین ناشی از حریق در طبقه منفی یک و دو گرفتار شده بودند را از ساختمان خارج کردند.

وی افزود: آتش نشانان ما در مرحله بعد به پنج اکیپ تقسیم شدند، سه اکیپ مسئول اطفاء حریق طبقات منفی و دو اکیپ نیز در طبقات فوقانی حضور پیدا کردند و اقدامات اولیه آنها خروج افراد حاضر در طبقات به پشت بام بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز اظهار داشت: ما بخاطر اینکه هیچ گونه اشرافی از تجهیزات موجود در ساختمان نداشتیم براساس دستورالعمل ها و آموزش های لازمی که همکاران ما دیدند به طبقات مراجعه کرده و مواد قابل اشتعال را به بیرون ساختمان هدایت کردند.

قانع با بیان اینکه اگر تجهیزات قابل اشتعال به بیرون از هتل بیرون انتقال داده نمی شد قطعا خسارت جانی و مالی بسیاری در پی داشت، اذعان داشت: شهردار شیراز در همان ابتدا در محل حادثه حاضر شد و دستوراتی مبنی بر استفاده از تمامی امکانات شهرداری و حضور مهندسین سازه در محل حادثه را داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه با حضور کارشناسان معاونت شهرسازی و فنی بخش و ستون های اصلی سازه شناسایی شدند و در ادامه اقدام به خنک سازی آنها کردیم، افزود: تا بتوانیم سازه ها را پایدار نگه داریم و در بخش بعدی نیز لازم بود شکاف هایی در ساختمان ایجاد کنیم که شدت گرما و حرارتی که ناشی از دپو کردن ۲ هزار تشک و مبل و صندلی در طبقات منعی یک و دو بود را تخلیه و کنترل کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز در ادامه با اظهار اینکه در مرحله بعد اقدام به تخلیه ساختمان های اطراف هتل و خیابان رودکی کردیم، گفت: علیرغم اینکه اعلام شد حضور ما در ساختمان غیرممکن است با شهردار صحبت کردیم و با مسئولیت خودمان به کار ادامه دادیم.

قانع بیان کرد: با استفاده از یک گروه تخصصی اقداماتی درون ساختمان انجام شد که از خطر ریزش قطعی و تخریب هتل جلوگیری کردیم.

وی افزود: شایعاتی مبنی بر تخریب سقف، ترک برداشتن ستون ها و غیره منتشر می شد که کارکنان ما در روابط عمومی، در کنار بخش اطفای حریق، مدیریت فضای مجازی را به خوبی انجام دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز در انتها با اشاره به اینکه اطفاء حریق و لکه گیری تا ساعت ۴ بامداد به طور کامل انجام شد و هنوز همکاران ما برای اطمینان از عدم وجود هر گونه آتش سوزی و مشکل به محل حادثه می روند، اظهار داشت: ما در آتش نشانی یک تیم بودیم که توانستیم این حادثه را مدیریت کنیم که هیچ گونه خسارت جانی و مالی سنگینی در پی نداشته باشد.

به گزارش شیرازه، اعضای شورای شهر شیراز از مدیرعامل سازمان آتش نشانی و برخی از کارکنان آن تجلیل کردند.
نظرات بینندگان