کد خبر: ۱۳۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

دستگیری یک گروه سه نفره قطع کننده درختان بلوط و توقیف آلات و ادوات جرم در شهرستان کازرون

سید مجتبی ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون از دستگیری یك باند سه نفره قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط در شهرستان کازرون خبر داد.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با بیان اینکه در راستای جلوگیری از قطع درختان و حفاظت از عرصه های مرتعی وجنگلی نیروهای فعال و هوشیار یگان حفاظت این شهرستان با تلاش و جدیت آماده می باشند، بیان داشت: در شامگاه روز سه شنبه پانزدهم مرداد ماه حوالی ساعت ۲۲ یک گروه سه نفره قطع درختان و قاچاق چوب که در جنگلهای روستای تنگ شیب در حال قطع درختان بلوط منطقه و دپوی هیزم های آن بودند در این شهرستان شناسایی و متلاشی گردیدند.

وی در تشریح این عملیات گفت: این گروه که از آنها یک عدد اره موتوری و مقدار تقریبی یک و نیم تن هیزم جنگلی کشف و خودرو آنان نیز توقیف گردید؛ درختان بلوط را قطع و پس از دپو در محلی امن در جنگل، با کمک دیگر همدستان خود اقدام به حمل و خارج نمودن آن از منطقه می نمودند.

ایران محبوب در ادامه افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با دریافت گزارشات اطلاعاتی در یک عملیات غافلگیرانه موفق به توقیف یک خودروی مشکوک در جنگل روستای تنگ شیب گردیده که با بررسی خودرو و گمانه زنی های خود محل دپوی چوبهای جنگلی را شناسایی و نهایتاً افراد متخلف را دستگیر که پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی تحویل مقامات نظامی و انتظامی شدند.

سید مجتبی ایران محبوب از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا موارد مشکوک در خصوص قطع درخت، حمل زغال یا چوب‌های جنگلی و تخریب اراضی ملی با شماره تلفن شبانه روزی و رایگان  ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارشات خود را اعلام نمایند. 

 
نظرات بینندگان