کد خبر: ۱۳۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار؛

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

۱۷ مرداد که تمام شود، خبرنگار می‌ماند و دنیایی پر از سختی همچون قبل اما او همچنان ایستاده است.خبرنگار اقیانوسی است به وسعت عشق به مردم و گوشی است شنوا برای آنان که به دنبال راستی‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ خبرنگاری از مشاغل سخت به شمار می‌آید و برخی از حوزه‌های آن مانند خبرنگاری و عکاسی جنگ، از سخت‌ترین مشاغل دنیاست. هنوز در ایران جایگاه مناسبی برای این شغل و سختی‌هایش تعریف نشده است. شهادت شهید محمود صارمی بهانه‌ای شد تا ۱۷ مردادماه را روز خبرنگار بنامند.
 گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!
 اهالی رسانه این روزها، خود سوژه می شوند و دیگران سعی می کنند از آن ها به عنوان دیده بانان جامعه تجلیل کنند. شیرازه هم به سهم خود برای معرفی همکاران پرتلاش و خستگی ناپذیر خود، امسال بر خلاف سال های گذشته با طرح 4 سوال از همه فعالان عرصه رسانه در فارس به استقبال روز خبرنگار رفته است.
 
1-خودتان را معرفی کنید؟ (نام.نام خانوادگی.متولد سال.ماه. روز. شهر تولد)
2-چند سال است که فعالیت رسانه ای دارید؟
3-تاکنون در چه رسانه هایی فعالیت کرده اید؟
4-در کدام رسانه و حوزه تخصصی فعالیت شما در کدام عرصه چیست؟
5- درد دلی اگر دارید بفرمایید:

*****
از بد حادثه وارد حوزه سیاسی شده ام
علیمحمد پشوتن متولد سوم شهریور چهل و هفت. از سال 74 شروع فعالیت رسانه ای داشتم. ابتدا عصر که بعد شد عصر مردم. بعد سبحان، خبرجنوب، هفته نامه سرو، هفته نامه باشما، خبرگزاری فارس، هفت نامه فانوس کیش، روزنامه اعتماد و شرق و همشهری و اکنون هم ایسنا همکاری دارم.
حوزه تخصصی ام طی این سالها اجتماعی و فرهنگی هنری بوده و از بد حادثه وارد حوزه سیاسی هم شده ام. البته ورزشی هم بوده و هستم. هم در خبرجنوب هم در خبرگزاریهای فارس و ایسنا تجربه ورزشی نویسی را کسب کردم.

در کنار فعالیت رسانه ای سه دروه عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات فارس بودم. در دوره های اول تا سوم. عضو هیئت موسس و عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس نیز هستم.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

*****
 دغدغه مند محیط زیست و میراث فرهنگی
هژير فتحي
، متولد  ٣٠ شهريور ٦٤ و  با ١٤ سال سابقه فعاليت رسانه اي. طیاین مدت با هفته نامه همگام، روزنامه افسانه و در  حال حاضر خبرگزاري مهر فعاليت دارم.
در زماني كه به صورت مستقيم فعاليت خبرنگاري داشتم محيط زيست و ميراث فرهنگي دغدغه هاي تخصصي من بودند.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!
****
 برخى مسئولان از خبرنگاران انتظار ميرزابنويسى بی‌كم‌وكاست دارند
صفدر دوام متولد ١٤ شهريور ١٣٥٦ در شهرستان استهبان  يعنى ٣٢ روز بعد ٢٨ روز بعد از روز خبرنگار امسال وارد ٤٣ سالگى خواهم شد...

فعاليت رسانه اى را از دوره راهنمايى يعنى سال ١٣٧٠ با خبرنگارى صفحه دانش آموز روزنامه خبر جنوب به دبيرى استاد بهمن پگاه راد آغاز كردم و از سال ١٣٨٠ با ضميمه روزنامه عصر استهبان آغاز كار مستمر روزنامه نگارى داشته ام. از سال ١٣٨٢ هم تا حالا در روزنامه عصر مردم به خبرنگارى ، ستون نويسى و تحليل هاى فرهنگى و اجتماعى و گاهى هم سياسى مشغول هستم.

نمی‌شود كه هرسال در روز ١٧مردادماه براى خود نوشت. اصلا زمانى كه خود را دلداده كار حرفه‌اى خويش يعنى خبرنگارى مى‌دانى، چه بايد نوشت؟ مگر عاشقى و گلايه كردن در یک اقليم می‌گنجند؟!

امروز براى بيستمين سال روز خبرنگار براى من رسيده. چه بنويسيم از تعريف‌ها و تمجيدهاى تكرارى. از اينكه ركن دمكراسى و زبان گوياى جامعه و آیينه تمام‌نماى جامعه‌ايد!

خدا رحمت كند شهيد محمود صارمى را كه از سوى گروه متحجر طالبان به شهادت رسيد و  با خون خويش عنوان خبرنگار را در تقويم رسمى كشور به ثبت رساند و اين خود غنيمتى است در زمانه‌اى كه برخى مسئولان از خبرنگاران انتظار ميرزابنويسى بی‌كم‌وكاست دارند و متأسفانه بسيارى از فعالان اين عرصه هم با عنوان خبرنگار اين پيشه را بخوبى انجام می‌دهند.

خبرنگاران

****
خیلی اهل جابجایی در رسانه نیستم
محمد حسین رئیسی
متولد 12 فروردین 1366. از سال 86 با نشریه دانشجویی 13-57 فعالیت رسانه ای ام شروع شد. تیراژ برخی از شماره های این نشریه به 14 هزار نسخه می رسید و در کل استان توزیع می شد.
پس از ان برهه ای بخاطر شرایط کاری به استانداری، فرمانداری و بعد هم مجلس شورای اسلامی نقل مکان کرده و مدتی از حوزه رسانه دور بودم.
پس از آن به عنوان سردبیر به روزنامه سبحان پیوستم. 
از فروردین 96 هم به عنوان مدیر خبرگزاری فارس در استان فارس مشغول شدم که همچنان این مسئولیت سنگین ادامه دارد. کلا هم خیلی اهل جابجایی در رسانه نیستم.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

*****
جلال الدین، عرفانی، دوم خرداد ١٣۵۴،از حوالی سال ١٣٧٨ فعالیتم را در عرصه رسانه آغاز کردم، و طی این مدت به ترتیب در روزنامه های ایران، نیم نگاه، عصرمردم، خبرجنوب فعالیت داشته ام و حوزه کاری ام بیشتر فرهنگ و هنر، حوادث، سیاسی، اجتماعی و شهری بوده است.

خبرنگاران

****
۱۷ سال خبرنگاری
محمود شبان سروستانی هستم. متولد ۲۱ مهر ۱۳۳۹ .
فعالیت رسانه ای در یک مقطع دو ساله در مجله ساختمان و نصب، بعد از ابتدای راه اندازی روزنامه تحلیل روز تا پایان انتشارش در آنجا مشغول بودم.
بعد از تحلیل روز به خبرگزاری ایلنا رفتم.ضمن اینکه مدت دو سال  سرپرستی خبرگزاری موج رو به عهده داشتم.
سپس پایگاه خبری راستین آنلاین و بعد از آن به روزنامه شیراز نوین رفتم، پس از یک سال در پایگاه خبرپارسی مشغول شدم و الان حدود دو سال است که با خبرپارسی هستم و جمعا حدود ۱۷ سال است که خبرنگارم

خبرنگاران 

****
درونم پر از بغض یکساله هست!  
احمدرضا مداح ،
متولد سال ۱۳۴۷ متولد شیراز.  بصورت حرفه ای ۱۵ سال است فعالیت رسانه ای دارم.
طی این مدت در سایت های مختلف  از جمله برنا، نوید شاهد، ایکنا، رضوی و ایثار فعالیت داشته ام.
«کجا می‌روی !؟ مجوز داری !؟ اسمت نیست نمی‌توانی داخل بروی! بگذار هماهنگی کنیم....هماهنگی نشده !... آقا می‌خواهیم از شهید عکس بگیریم ... نه نمی‌شود .... آقا فلان شخصیت ... فقط فلانی و فلانی .... برو کنار ... برو کنار ... و لنزی که داغون می‌شود .... چرا از فلانی‌ها عکس گرفتی ... می‌خواهی چاپلوسی کنی ؟! حق نداری از فلانی عکس بگیری ... او در جناح مخالف هست !؟ آنجا چرا رفتی ... آقا كارت حافظه ایشان را چک کنید .... و برنامه تمام.
الو ... بفرمایید ... آقای فلانی !؟ ... امر ... آقا عكس‌های عكاس ما خوب نشده است، می‌شود یك فریم عكس به ما بدهی... نه متأسفانه ... بوق ممتد بدون خداحافظی....
در گوشه خلوت تنهایی با وجودی که دردی وجودم را رها نمی‌کند به آلبوم آرشیو های پراکنده عکس‌ها نگاه می‌کنم! حس نوشتن را نداشتم ولی درونم پر از بغض یکساله هست! و آن هیاهوی کلمات اولیه هنوز در گوشم زوزه می‌کشند ... بغضی که شاید در وجود تمام عکاسان خبری هم باشد!

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

*****
دغدغه حرفه‌ای شدن
حلیمه زارع؛ متولد یکم دی ماه ۶۵؛ شیراز . از آذرماه ۹۲ فعالیت رسانه‌ای خودم را در خبرگزاری تسنیم شروع کردم و همچنان با این رسانه مشغول به کار هستم. 
حوزه تخصصی در اوایل فرهنگی و گردشگری بود اما در یکی دو سال گذشته به دلیل شرایط خبرگزاری در اغلب حوزه‌ها کار کرده ام.
درد دل: الحمدلله؛ اینکه حال و وضع چطور است بسته به نگاه ما دارد. اینکه عرصه خبر و خبرنگاری مشکلاتی دارد که من فکر می کنم بخش زیادی از آن هم مشترک است، شکی نیست اما حال و وضع این روزها قابل شکایت نیست. 
البته باز هم میگویم مشکلات مشترک خبرنگاران را نمیشود نادیده گرفت.
اما دغدغه اصلی من حرفه‌ای شدن در این عرصه و پیدا کردن فرصتی برای این منظور هست که متاسفانه این فرصت به دلیل شرایطی که اینجا مجال پرداختن به آن نیست؛ پیش نمی اید.

خبرنگاران

****
مطالبات مردم تاکید حضرت آقاست
صیاد جوکار. متولد 61/1/1 در شیراز.  کار خبری را با ایسنا بواسطه دانشجو بودنم شروع کردم. با روزنامه نیم نگاه و طلوع همکاری داشته ام و مدت چهارده سا است که خبرنگار صداوسیما هستم و بیشتر در حوزه اجتماعی و سیاسی کار می کنم.
  درد دل: درد دل زیاد است. متاسفانه امروز انتقاد سارنده که خبرنگاران انجام میدهند بسیار بسیار کم رنگ شده تا از یک مسئول انتقاد می کنید موجی از تماس ها و نامه ها به رسانه سرازیر میشود. امروز برخی مدیران پیگیری مطالبه مردم توسط،رسانه ها را سیاه نمایی جلو می دهند.
  در صداوسیما خدا را شکر با حمایت مدیرکل و مدیران مجموعه خبر، فضای بسیار خوبی برای تهیه هر نوع گزارش انتقادی صحیح وجود دارد و ما پیگیری مطالبات مردم را در دستور کار خودمان قرار داده ایم چرا که مطالبات مردم تاکید حضرت آقاست.

خبرنگاران

****
همکاران خوبم خسته نباشید!
محمد جواد شلتوک کار، متولد ده آذر 1357 در شهر شیراز. 17 سال است که رسما در حوزه خبر فعالیت دارم. 
با هفته نامه هد هد،خبرگزاری آنا ،خبرگزاری ایسکا نیوز، روزنامه همشهری، روزنامه تحلیل روز،خبرگزاری ایلنا، هفته نامه ماه رویان پایگاه خبری تحلیلی راستین آنلاین همکاری داشته ام.
درد دل: بازهم مردادی که با نام خبرنگار عجین شده است.
قاعدتا از اینکه در میانه های این ماه به روز وهفته خبرنگار می رسیم، باید خوشحال باشم.
اما گاهی پشیمان می شوم از راهی که آمده ام.
گاهی پشیمانم در جامعه ای خبرنگارم، که بی تقوایی به پر اطلاعی تبدیل شده، تهمت زدن وهجونگاری به شفافیت و دادخواهی.
گاهی با خود می اندیشم من و امثال من کجای راه رااشتباه رفتیم که حالا تهمت زنی برای عده ای جذاب است ولباس خبر نویسی برتن این تهمت زنی کردن، جذاب تر!
نمی دانم با جماعتی که مخاطب من است با چه زبانی سخن بگویم تا به آنها بگویم اگر خبر فلان مسئول در رسانه من تیتر شد، به معنای پول گرفتن من وهمکاران من از آن مسئول نیست.
می دانم دنیای خبر و خبر نویسی جذاب است. اساسا شاید همین جذابیت هم عامل کشاندن من به عرصه خبر بود، اما راه لذت بردن از این جذابیت رعایت اخلاق حرفه ای و تقوای انسانی است، نه چرت نویسی!
و درآخر نمی دانم بنویسم روزمان مبارک باشد یا نه.
شایدهمین که  فقط بگویم همکاران خوبم خسته نباشید کافی باشد.

خبرنگاران
*****
 روزنامه ها در اغما هستند
محسن تورع
متولد 19/7/62 شهر شیراز. حدود 13 سال است که کار رسانه ای انجام می دهم. طی این سالها خبرگزاری مهر، ایسنا، ایکنا، برنا، نسیم انلاین، دانشجو و شبستان کار می کردم.
در حال حاضر دبیر سایت شبستان در استان فارس و سایت پیام خبر را مدیریت میکنم و چون در خبرگزاری تنها بودم مجبورم تمام حوزه ها را سرکشی کنم و یک حوزه تخصصی را دنبال نکنم.
درد دل: وضع خوب نیست تعدد رسانه ها باعث تکثرآرا شده و باعث شده تعداد خبرنگارها افزایش پیدا کند این خوب است اما در این میان مشکل ان است که برخی رعایت همکاران قدیمی خودشان را نمی کنند.
متاسفم این را می گویم که برخی از بچه ها سعی می کنند با هرکاری جای دیگری را بگیرند. 
  روزنامه ها الان در اغما هستند، قطعاً اگر که روزنامه ها بتوانند دوباره سرپا شوند وضع رسانه خیلی بهتر می شود.
در شرایط فعلی بخش خصوصی مردم و سازمانها باید به رسانه ها کمک کنند تا اقتصاد رسانه و رسانه ها مجددا احیا شوند.
متاسفم در ایام روز خبرنگار روزنامه وطن امروز که تیترهای جالب توجهی می زد تعطیل شد. کاری به جناح ها ندارم ولی خیلی ناراحتم چون تعطیلی یک رسانه یعنی بیکاری افراد مختلف رسانه ای

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
از اینکه خبرنگارم اصلا حس خوبی ندارم!
سجاد بنام متولد 15 خرداد 67 با 12 سال سابقه کار در رسانه . تاکنون در رسانه های ابتکار،همدلی، ماه رویان و ریواس جنوب فعالیت داشته ام.
در پاسخ به سوال اخر، به‌نظرم حال و روز همه ما خوب نیست. من که خوب نیستم. از اینکه خبرنگارم اصلا حس خوبی ندارم. در واقع فکر میکنم خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، با این حال و روز زخمی امروز، برخلاف تصورم، من را از آن چیزی که میخواستم دورتر و دورتر کرده است.
در این شغل، نه توانستم حرف خودم را بزنم و نه حرف مردم. نه به نانی رسیدم نه به نامی!
در این شغل، هم از حوزه مورد علاقه خودم یعنی کامپیوتر فاصله گرفتم و هم هرگز به حرفه واقعی خبرنگاری و روزنامه‌نگاری حتی نزدیک هم نشدم.
حس می کنم وقتم صرف روزمره‌گی‌های خبری و نهایتاً تحلیلی‌ای می شود که کمترین کمک را به آگاهی‌های واقعی و عمیقم می کند.
ازقضا، فکر می کنم نه فقط من بلکه خیلی از همکاران عزیز دیگرم در یک روند کاملاً نزولی، حالا در روزمره‌گی‌های خبری هم از بخش عمده‌ای از جامعه عقب افتاده‌ایم.
در واقع «زمان» را قربانی «تقریباً هیچ» کرده‌ایم.
خبرنگاری بدون استقلال، آزادی و امنیت؛ هدر دادن زمان و زندگی است. 

خبرنگاران

****
نابود تر از آنیم...
رضا قادری، متولد 1361 شیراز. حدود 12 سال در رسانه ها فعالیت دارم. 
فعالیت اندکی در تحریریه جوان روزنامه خبر، مجله حامی، خبرگزاری شبستان
و 11 سال در خبرگزاری ایرنا به عنوان عکاس خبرگزاری ایرنا فعالیت می کنم.
 درد دل: حال و روزمان خوب است ولی شما باور نکنید! نابود تر از آنیم که مثل هر سال روز خبرنگار تکرار مکررات بی فایده کنیم.

خبرنگاران

 عباس امیری، متولد 9شهریور60 ، کویت. 20 سال فعالیت رسانه ای دارم. در واحد مرکزی خبر برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، عکاس دفتر خبرگزاری ایرنا در کویت، خبرنگار و عکاس خبرگزاری ایکنا،  عکاس آژانس ایران اسپورتس، خبرنگار، عکاس و ویراستار روزنامه سبحان،  مدیر دفتر خبرگزاری رضوی در استان فارس، دبیر سرویس عکس دفتر خبرگزاری برنا در استان فارس، خبرنگار و عکاس روزنامه نیم نگاه و  خبر رادیو همکاری داشته ام.

خبرنگاران


****
احساس زنده بودن دارم...
 محمود محمدی.10/6/1356.همدان(به سبب ماموریت نظامی پدر، مدتی در این شهر اقامت داشتیم)
 حدود 18سال (با یک فترت مقطعی!) در حوزه رسانه فعال هستم. 
 از سال 1380 با خبر جنوب شروع کردم و این همکاری تا سال 1388به عنوان دبیر اخبار سیاسی در حوزه کشوری ادامه پیدا کرد.  2 سال معاون سردبیر روزنامه خبربین الملل(86-87) در شیراز با گستره کشوری بودم. در یک مقطع یک ساله سردبیر سیاسی خبرگزاری ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان(1384) شدم و به دلایلی چند سال رسانه را ترک گفتم تا سال 1395 با خبرگزاری فارس دوباره به عرصه رسانه برگشتم.
درد دل: اما حال و روز این روزها...
اگر صادقانه بخواهم بگویم راضی ام. شاید رسانه به لحاظ مادی چیزی به زندگی من اضافه نکرده اما احساس زنده بودن دارم. 
امروز خبرگزاری فارس در استان با مدیریت عالی و حرفه ای جناب رئیسی حرف های بسیاری برای گفتن دارد. در واقع می توانم به جرات بگویم در 20سال اخیر استان، بی نظیر بوده است.
امروز به جرات می توانیم خود را یک رسانه مطالبه گر معرفی کنیم به دور از مصلحت اندیشی های بیمارگونه که هیچ سودی به حال نظام و انقلاب نداشته است؛ تنها فضا را برای یک عده فرصت طلب با ظاهر موجه فراهم کرده است؛ فرصت طلبانی که گاهی با نقاب اصولگرا و گاهی با نقاب اصلاح طلب(فرقی نمی کند) در فضای سیاسی جولان داده و در نهایت به دنبال منافع شخصی خود بوده اند.(نوع زندگی ایشان، آقازاده و خانم زاده هاشان که هیچ ربطی به مبانی انقلاب ندارد، این ادعا را اثبات می کند. تو خود حدیث مفصل بخوان) 
بنده وقتی می بینم که اقتدار رسانه ای ما حداقل این افراد را سر جای خود نشانده و علمدار ندای برحق پاکبان مظلومی شده، احساس زنده بودن می کنم و این احساس را مدیون خبرگزاری مقتدر فارس و شخص جناب رئیسی هستم.
سخن البته بسیار است و مجال اندک. ممنون از شما که قابل دانستید.
الله اعلم بالصواب

خبرنگاران
*****
حال ما خوب است اما شما باور نکن!
محمدامین افشارپور، متولد ۳۰ -۰۶ - ۶۴ و مدت ۷ سال  است که در حوزه رسانه فعالیت میکنم. و طی این مدت با خبرگزاری مهر،رورنامه شیرازنوین،ایرنا در حوزه فعالیت اجتماعی و شهری همکاری داشته ام.
درد دل: حال ما خوب است اما شما باور نکن!

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
شاهد تقلید و خطر کپی پیستی هستیم
سیده نصرت شجاعی، متولد ۱فروردین۵۶ در شهر وحدتیه شهرستان دشتستان استان بوشهر. در حال حاضر در معاونت خبر صدا و سیما فارس مشغول فعالیت میباشم و سابقه مدیریت باشگاه خبرنگاران مرکز فارس را نیز در کارنامه دارم.
حوزه تخصصی بنده نیز نویسندگی خبر و گزارش مکتوب و سردبیری رادیو و تلویزیون می باشد.
درد دل: متاسفانه جای خالی خبرنگاری توسعه اجتماعی در رسانه ها خالی ست. کسی که واقعا دغدغه توسعه و پیشرفت را داشته باشد و با مطالعه و نگاه رو به جلو قلم  بزند و گام بردارد.  از طرفی بویژه در حوزه مکتوب شاهد تقلید و خطر کپی پیستی هستیم در حالی که خبرنگار باید برای خود چارچوب و سبک داشته باشد. در حوزه آموزش بسیار کند عمل کرده ایم. بویژه روبط عمومی ها متاسفانه بیشتر تریبون سازمان ها هستند تا اینکه چارچوب های حرفه ای را رعایت کنند. آموزش اساس توسعه  است  که  در این مرحله کار چندانی نشده .دغدغه دیگر اینکه در استان فارس حداقل ما بانک اطلاعاتی از اصحاب رسانه نداریم اینکه اهالی رسانه را بشناسیم و از حوزه های تخصص انها اگاهی یابیم . شناسنامه کاری هر فرد کمک می کند تا به شناخت بیشتر پیدا کنیم این کار هم می تواند در حوزه اموزش  گام خوبی باشد هم در مسیر  تبادل افکار و اندیشه برای پیشرفت استان و کشور موثر باشد.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
بايد از خيلى قبل نشريه و سايت را تعطيل مى كردم
احمد خضرى متولد ٥آذر١٣٢٨در شهر آبادان هستم ، من از كودكى علاقمند به رسانه مكتوب بودم وبه طور رسمى ٢٥ سال فعاليت دارم ، در صداوسيماى فارس به عنوان خبرنگار آزاد كه چندين سال به عنوان خبرنگار برتر معرفى شدم ، سال ها خبرنگار ايرنا ، روزنامه ها ى ايران ، اطلاعات ، و ساير روزنامه هاى كشور و خبرجنوب و عصر مردم شيراز فعاليت داشتم از سال ١٣٧٩ ماهنامه عصر اوز را سردبيرى كرده و انتشارش به طور مرتب تا سال ١٣٩٦ ادامه يافت كه در تير ماه ١٣٩٦ دو هفته نامه پسين اوز را كه صاحب امتياز و مدير مسئول آن خودم هستم ، تاسيس و در حال انتشار است، اين نشريه در استان هاى فارس و هرمزگان وكشور امارات توزيع مى شود.
درد دل: من بازنشسته آموزش وپرورش هستم ، اگر عشق وعلاقه نبود بايد از خيلى قبل نشريه و سايت را تعطيل مى كردم ولى نشريه ام را با سختى منتشر مى كنم ، بدون درآمد وحتى زيان.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
گر هم گله ای هست، دگر حوصله ای نیست!
احمدرضا سهرابی، متولد : 8 فروردین 1355 / بوشهر 
کاریکاتوریست روزنامه همشهری، کاریکاتوریست، خبرنگار و دبیر سرویس خبر روزنامه عصر مردم  و کاریکاتوریست سایت خبری تحلیلی شیرازه 
*
آغاز فعالیت مطبوعاتی از سال 74 با کاریکاتوریستی برای روزنامه آیینه جنوب ( بوشهر) 
و در ادامه همکاری با روزنامه های جام جم / اعتماد / فرهیختگان به عنوان کاریکاتوریست.
*
برنده جایزه از 30 جشنواره ملی و بین‌المللی کاریکاتور و مطبوعات نیز می باشم.
درد دل: ...  گر هم گله ای هست، دگر حوصله ای نیست!

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
گوشی برای شنیدن نیست!
محمدحسین نیکوپور خبرنگار خبرگزاری مهر در حوزه فرهنگ و هنر هستم که در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۶ در شیراز به دنیا آمدم و از ۱۸سال پیش به شکل حرفه ای وارد مطبوعات شدم. ابتدا از روزنامه های محلی با عکاسی خبری آغاز کردم در ادامه به خبرگزاری ها پیوستم و با تمایل به حوزه فرهنگ و هنر و فشار عکاسی خبری بر سلامتی ام به عنوان خبرنگار این بخش کار را در خبرگزاری مهر تا کنون ادامه داده ام.
سالهاست که به خاطر اینکه حق التحریر هستم کسی فریادرس ما نیست و درآمدها کفاف هزینه های جاری را نمی دهد چه اینکه فردی با شرایط جسمی من که از ۶ماهگی دچار بیماری خونی تالاسمی است هزینه های درمان فشاری مضاعف بر من گذاشته است و گفتن مشکلات دردی دوا نمی کند.
درد دل: گفتنی ها بسیار است اما گوشی برای شنیدن نیست.

خبرنگاران 

****
در حال احتضاریم!
علی اسدزاده، متولد ۱ فروردین ۱۳۳۸ کازرون. از سال ۸۲ تاکنون به مدت ۱۶ سال فعالیت رسانه ای در هفته نامه شهرسبز داشته ام که نشریه ای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی است و بیشترین فعالیتش تاکنون در زمینه خاطراتی از شهدا و وصیت نامه شهدا بوده و بیشتر جنبه دینی، انقلابی داشته است. 
درد دل: از نظر اوضاع،وضع نشریه بسیار بسیار بد است به دلیل کاهش آگهی های ثبتی و به صفر رسیدن اگهی های ادارات و سازمان ها که باعث کاهش درآمد نشریه شده و این روی چاپ تاثیر گداشته است به طوری که تعداد صفحات نشریه از ۸ صفحه در گذشته به ۴ صفحه در حال کاهش پیدا کرده و با کسانی که با ما کار می کرده اند به دلیل عدم توانایی مالی در تامین هزینه ها و پرداخت بیمه، قطع رابطه کاری صورت گرفته است. در کل در حال احتضاریم و اگر این روال ادامه داشته باشد احتمال دارد که نشریه الکترونیکی شود. تاکنون تلاش این بوده که درحدی که مجوز لغو نشود چاپ داشته باشیم چون هزینه های چاپ و توزیع نیز افزایش زیادی داشته است.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
ما برای نام و نان کار نمی کنیم
علی شاهسون، متولد ۱۹ خرداد ۶۵ استهبان .از سال ۸۳ از خانه خبرنگاران استهبان و باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای مرکز فارس کار خبری را شروع کردم و ۱۵ سال سابقه کار خبری دارم. سابقه همکاری رسانه ای با روزنامه های خبرجنوب، خبرگزاری فارس، روزنامه های تماشا، نیم نگاه، خبر جنوب و... دارم.
در حال حاضر خبرنگار حوزه اجتماعی و سیاسی خبرگزاری تسنیم در استان فارس هستم
درد دل : مگر خبرنگار حال و وضع دارد؟ متاسفانه علی رغم پیگیری مسئولان محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز بخش زیادی از خبرنگاران از حقوق ثابت و حداقلی اداره کار برخوردار نیستند.
برخی هم متاسفانه هنوز بدون بیمه...
اینکه خبرنگار حق التحریر حقوق بگیرد و در پایان ماه حقوقش به اندازه یک میلیون و پانصد هم نرسد آیا می تواند زندگی اش را با این مخارج روزانه دنبال کند؟
در پایان اینکه خبرنگاری شوق است و عشق و هنر و ما برای نام و نان کار نمی کنیم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

*******
 درد دلهای یک عکاس خبری
امیر صادقیان،
متولد سی ام شهریور ماه ۱۳۷۲ . ۶سال فعالیت رسانه ای دارم.طی این سالها به عنوان عکاس سرویس عکس روزنامه جام جم، عکاس روزنامه های استانی نیم نگاه و سبحان، عکاس نشریه یک یک پنج اورژانس کشور، عکاس خبرگزاری انا فعالیت داشته ام و در حال حاضر به عنوان عکاس خبرگزاری تسنیم مشغول هستم.

درد دل:
تنها درخواستی که دارم،اینکه وضعیت حقوقی و بیمه ای ما عکاس های خبری درست بشود چون همگی حق التصویر هستیم و به خاطر کشوری بودن رسانه هایمان هیچ وقت حقوق درخور و قابل توجهی نداشته و نداریم و همیشه دستمان جلوی مسئولین دراز بوده که خیلی زشت است،امیدوارم روزی بیاید که هیچ وقت این جمله را من عکاس خبری یا خبرنگار نخواهیم بگویم که حقوق نداریم و بیمه نداریم و همین روزهاست ک از این شغل بروم.
اکثرمان به خاطر وضعیت بد حقوق و مزایا این درد و دل و حرف را می زنیم. یک نمونه اش خودم تا الان هیچ بیمه ای برایم رد نشده ،دیگر حقوق که بماند....

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

*****
از گزارشگری ورزشی تا سردبیری هفته نامه
  نوید عبدالهی فرد، متولد 64.6.29 و از سال 1382 وارد عرصه رسانه شدم.
 در باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان خبرنگار،دبیرورزشی، تدوین گر، تصویربردار و  15 سال نماینده برنامه 90 در استان فارس بوده ام.
 تخصص بنده حوزه ورزشو در  گروه تولید ورزش صداو سیمای فارس به عنوان گزارشگر،  دبیر و گزارشگر ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  خبرنگار روزنامه جام جم، سردبیر هفته نامه رازنامه فعالیت داشته ام.
  
خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
رسانه های صاحب گفتمان با کمبود بودجه روبرو هستند
  محمدمهدی اسدزاده. متولد دهم خرداد 1364 از کازرون.  فعالیت رسانه ای خود را از سال 80  با نشریات دانش آموزی پیام دانش آموز و سپس بصیرت جوان آغاز کردم. بعدتر در هفته نامه شهرسبز، پایگاه خبری تحلیلی کازرون نما، پایگاه خبری تحلیلی صادقون، پایگاه خبری تحلیلی شیرازه، دانشجو، عصرفارس، نگاه فارس، و برخی دیگر از رسانه های مکتوب و مجازی فارس فعالیت کرده ام.
  حوزه مطالعاتی و عمده فعالیت های بنده در زمینه تاریخ، به ویژه گفتگوهای تاریخی، و فرهنگ و هنر بوده است. هرچند در زمینه سیاسی و اقتصادی نیز فعالیت داشته ام.
درد دل:  رسانه های مکتوب به دلیل تنگ نظری ها و گرانی کاغذ از یک سو و از سوی دیگر برنامه های نیم بند و بدون فکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حالت بد و بحران عبور کرده و در مرحله نابودی است و احتمال زیاد تنها رسانه های مکتوب وابسته اعم از وابستگی داخلی یا خارجی آن هم با رانت هایی که دریافت می کنند شاید بتوانند ادامه حیات دهند. در مورد رسانه ها مجازی نیز وضعیت تقریبا به همین صورت است. این جاست که حمایت مردمی از رسانه ها را می طلبد. هرچند مردم عادت کرده اند تا به شکل رایگان اطلاعات و آگاهی های عمومی و اجتماعی و فرهنگی را که رسانه ها در اختیارشان قرار می دهند دریافت کنند. از سوی دیگر حمایت های تبلیغی دیگر نیز بواسطه سوق دادن مردم از رسانه ها به سوی رسانه های صرفا تبلیغاتی آن هم به صورت رایگان یا هزینه های بسیار پایین، رسانه های صاحب گفتمان را با کمبود بودجه روبرو کرده است. البته ناگزیر این را باید در نظر داشته باشیم که نمی شود با تکنولوژی در افتاد و رسانه های ما در این رودررویی به جای بهره برداری از تکنولوژی های نو در راستای اقتصادی خود، عقب مانده اند. و این امر شاید در آینده نزدیک ما را به دوران جدید رسانه ای وارد کند. رسانه هایی که هم بتوانند ارتزاق خود را دنبال کنند هم گفتمان خود را به جامعه عرضه کنند. و شکاف بوجود آمده بین رسانه های تبلیغی و رسانه های آگاهی دهنده به شیوه دیگری پر خواهد شد. و برنده کسی است که بتواند این دو رسانه را با هم آشتی دهد.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
لزوم شناسایی تخریبگرها
مهدي آماده
، متولد ٢٨ ارديبهشت ٥٧ شيراز. از سال ١٣٧٦ در خبرگزاري ايسنا تا سال ١٣٧٨.  از آن سال تا پايان سال ١٣٨٩ خبرنگار و دبير سرويس ورزشي نيم نگاه، از خردادماه سال ١٣٨٩ تا اسفند١٣٩٣ مدير و سردبيرنيم نگاه و از ابتداي ١٣٩٤ تاكنون روزنامه سردبير تماشا هستم.
درد دل: 
متاسفانه برخي افراد در فضاي مجازي بدون در نظر گرفتن همه شرايط اقدام به تخريب همه چيز مي نمايند كه مورد گلايه مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته است و ايشان در اين خصوص هشدار داده اند.
در همين راستا بايستي افرادي كه هدفمند اقدام به تخريب همه چيز می کنند شناسايي و با مجازات لازم مواجه شوند.
وقتي هزينه جرم در اين مسير افزايش يافت و نظارت ها كافي شد آشفته بازار كنوني از بين خواهد رفت.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
با آرمان های خبر و خبرنگاری و انتظارات مردم فاصله داریم
هادی فتحی، ۸ خرداد ۵۸ ، ۱۳ سال است فعالیت رسانه ای انجام میدهم شروع کار از روزنامه افسانه و ادامه در خبرگزاری مهر حضور داشته ام.
در تمامی حوزه ها هم قلم زده ام و حوزه اصلیم سیاسی و اقتصادی است.
درددل: با ارمان های خبر و خبرنگاری و انتظارات مردم فاصله داریم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

*****
 وقتی دست‌مزد حرفه‌ای نباشد، نیرو هم حرفه‌ای نخواهد بود
محمدهادی خسروی، متولد 31/02/62 در شهر شیراز، از 1388 تا پایان 1389 عکاس خبرگزاری برنا، از 1389 تا پایان 1391 عکاس خبرگزاری مهر،از فرودین تا شهریور 1392 عکاس خبرگزاری فارس،از آذر 1392 تا مهر 1393  عکاس خبرگزاری تسنیم و از بهمن 1393 تا کنون عکاس خبرگزاری میزان فعالیت دارم.
درد دل: تغییرات وضعیت اقتصادی باعث تغییرات در عرصه‌ی خبری شده، کم شدن توان مالی رسانه‌ها، عدم پرداخت‌های مناسب رو به همراه داشته است. خبرنگارانی که کوله‌باری از دانش و تجربه را با خودشان داشتند به خاطر عدم پرداخت‌های متناسب با تخصص و سختی کار، این عرصه رو ترک کردن. وقتی دست‌مزد حرفه‌ای نباشد، نیرو هم حرفه‌ای نخواهد بود. بنابراین هر روز شاهد حضور نیروهای بسیار کم‌سواد و حتی بی‌سواد (سواد رسانه‌ای و خبرنگاری) در این عرصه هستیم. نیروهایی کم‌دانش، اما شدیدا پُر مدعا که اغلب خودشون را از دانستن و یادگرفتن هم بی‌نیاز می‌دانند! 
حضور این افراد، جهت‌گیری رسانه‌ها را بسیار تغییر داده، عدم شناخت و درک اتفاقات؛ ارائه تحلیل‌های غلط و یا بسیار سطحی، عدم پرداختن به مسائل اصلی و در مقابل پرداختن به مسائل کم اهمیت و دست چندم، عدم رعایت اصول خبرنویسی، توجه بیش‌از حد به سلبریتی‌ها،  کاهش شدید قدرت مطالبه‌گری رسانه، گسترش زد و بند، و... اینها همه نتیجه‌ی کوچ خبرنگاران حرفه‌ای از رسانه‌ها و حضور افراد نابلد در این عرصه است که باعث دور شدن رسانه‌ها از رسالت اصلی ان‌ها شده که خیلی آسیب‌زننده‌است؛ هم به رسانه‌ها، هم فضای جامعه.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
اگه ۴ تا صفر رو از پول ملی بردارن...
امین فائضی، متولد ۱۰ شهریور ۷۰، در شیراز. ۹ سال است فعالیت رسانه ای دارم. و طی این مدت در پایگاه خبری شیزازنا، خبرگزاری فارس، ایکنا و رضوی فعالیت داشته ام.
تخصصم بیشتر درحوزه  عکس و فیلم است.
درد و دل: اگه ۴ تا صفر رو از پول ملی بردارن حقوق خبرنگارها رو با اعشار باید حساب کنن !

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
محمدصداقت، متولد ١٣٧٤ درشهر بيرم لارستان ، ٩سال است فعاليت رسانه اي دارم
در رسانه هاي مختلف شهرستان از جمله ميلادلارستان، لادستان، آفتاب لارستان،گراش انقلابي و در سطح استان نیز با سایت شيرازه،  صداوسيما مركز فارس،تسنيم ، فارس و... همکاری دارم.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
 تمام دغدغه من وضعیت بیمه است
خدیجه غضنفری هستم خبرنگار روزنامه طلوع. و از سال 89 تا کنون فعالیت رسانه ای دارم.
  دغدغه این روزهای من بیمه است که چند سال عضو سایت صندوق هنر تحت عنوان بیمه نویسندگان و هنرمندان هستم و چند ماهی با مطرح کردن خبرنگارانی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور دغدغه این را دارم آیا من که بیمه خود را به صورت یارانه ای طریق وزارت ارشاد پرداخت می کنم آیا این مصوبه هم شامل من با 7سال سابقه می شود یا نه؟
 این در حالی است که 3 هزار نفر خبرنگار عضو صندوق هنر و بیمه هستند، سرنوشت این تعداد بیمه شده تامین اجتماعی که کارفرما ندارند و تحت عنوان  بیمه اختیاری از طریق وزرات(سایت صندوق هنر) بیمه شدند چه می شود آیا جز بیمه مشاغل سخت محسوب می شوند یا نه؟ دغدغه حقوق و مسکن هم بخشی از دغدغه های این قشر است که در اولیت های بعد قرار دارند.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...
****
چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
نیلوفر پرتو، متولد 70/05/0 در شهر شیراز. مدت هفت سال است که وارد فعالیت رسانه ای شده ام. طی این مدت با رسانه های مختلفی همچون حافظ نیوز، دانشجو، حوزه، شیرازه فعالیت داشته ام. 

درد دل: 
درد از حد که بگذره جز سکوت چاره ای نیست
دلخوشی های هر روزه من: خدا هست، خدا هست و خدا هست
هنر تو سختی و درد ماندن و از درد گفتن نیست هنر ساختن فرصت از تهدیدها هست
سخت ترین لحظات زندگی ام در عرصه خبرنگاری گذراندم و دارم می گذرانم
اما مدام به خودم وعده می دهم که؛

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

من ار چه در نظر یار خاکسار شدم
رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند

چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

چه جای شکر و شکایت ز نقش نیک و بد است
چو بر صحیفه هستی رقم نخواهد ماند

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!
***
شرایط جالب نیست از هیچ نظر!
میثم محجوبی هستم متولد 8 تیر 63 در شیراز، بنده از اواسط سال 95 کار خبری رسمی را شروع کردم. یعنی هنوز سه سال کامل نشده فقط هم با روزنامه شیرازنوین همکاری داشته ام و صرفاً ورزشی نویس هستم.
حال و روز را هم اگر صادقانه بخواهم بیان کنم اینکه از هیچ نظر خوب نیست.
با توجه به اینکه رسانه ما "روزنامه" است آن هم یک روزنامه تقریباً نوپا که خیلی از مردم آن را نمی شناسند، حفظ انگیزه و کار کردن به شکل مطلوب واقعاً کار بسیار بسیار بسیار سختی است.
در واقع کار روزنامه ما با اهداف بسیار بالایی و با کارکنان زیادی شروع شد. تنها عنصر بی تجربه روزنامه در شروع کار من بودم. ولی خراب شدن وضعیت اقتصادی از یک طرف و بی علاقگی مردم به خواندن روزنامه از طرف دیگر باعث شد مشکلات زیادی برایمان به وجود بیاید. تعداد نفرات بخش تحریریه و بخش فنی ما به حداقل رسید و خلاصه با مقاومت اقتصادی توانستیم کاری کنیم که روزنامه تا الان زنده بماند. 
و خود من برای حفظ انگیزه مجبور شدم به "ایجاد صفحه در فضای مجازی" رو بیاورم، بلکه تلاش هایمان دیده شود و از طرف دیگر بتوانیم کارهایی که روز اول در ذهن داشتیم را همچنان ادامه بدهیم. خلاصه که شرایط جالب نیست از هیچ نظر
اما شخص من فارغ از مسائل منفی که در بالا ذکر شد از نوع کاری که انجام میدهم لذت می برم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
خسته و دلشکسته از بی مهری ها
  زهرا عسکری، متولد 6 شهریور 61،  شهر شیراز. از سال 85 تا 90 به عنوان مدیر فنی خبرگزاری ایسنا منطقه فارس و از سال 90 تاکنون به عنوان خبرنگار و سردبیر خبرگزاری ایکنا شعبه فارس فعالیت میکنم.
در حال حاضر  عمده فعالیت تخصصی م در حوزه اخبار قرآنی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی می شد.
درد دل من مخصوص حوزه کاری خودم دارم، مهجوریت قرآن و خبرگزاری که به این نام هست.
هیچوقت فراموش نمیکنم روز خبرنگار چند سال پیش زمانی که در جشن روز خبرنگار اسم تک تک رسانه ها، اعم از خبرگزاری ها، سایت ها، روزنامه ها، هفته نامه ها، ماهنامه ها و حتی فصلنامه ها را خواندند و از خبرنگارانشان تجلیل کردند اما ایکنا و تنها رسانه قرآنی را فراموش کردند و زمانی که از متولیان امر دلیل این کار را جویا شدم گفتند فراموش کردیم چون خبرگزاری قرآنی مثل خود قرآن مهجوره و فراموش می شود.
علی رغم اینکه 8 ساله شبانه روز در عرصه فعالیت های قرآنی دویدم و قلم زدم تا کمی از مهجوریت این حوزه کم کنم اما انگار برخی چنین چیزی را نمیخواهند و مقاومت میکنند
همین یکی دو سال اخیر برخی از سازمانهایی که در دوره های قبل همکاری نسبتاً خوبی با ایکنا داشتند، با روی کار آمدن افراد جدید دیگر ارتباط با ایکنا را صلاح ندانستند و همه جا اسم هر رسانه ای آوردند به جز تنها خبرگزاری قرآنی شهر و استان.
دوندگیهای روزانه و یکسره از صبح تا شب بدون حتی یک روز تعطیل من را آنقدر خسته نمیکند که این بی مهری ها خسته و دلشکسته.
حوزه قرآن و عترت تنها حوزه ای است که باید بدون هیچ چشم داشتی در آن فعالیت کنی و هیچ منفعت مادی در آن نیست و اگر علاقه ای داخل آن نباشد حتی یک روز هم نمیشود در این حوزه دوام آورد.
  خلاصه اینکه علی رغم تمام بی مهری های سازمانها و مسئولان مختلف، تنها نیروی محرک  من بعد از این همه سال عشق است و بس، عشقی که به ذات لایزال الهی برمیگردد و تنها او ست که به من نیرو و انگیزه میدهد تا همچنان این راه را ادامه بدهم حتی اگر هیچ مسئولی هم زحماتم را نبیند و تقدیری نکند.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

*****
دغدغه مند سالها فعالیت بون ثبت سابقه
طاهره کریمی خرّمی، متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۰، شهر شیرازم.
۷ سال فعالیت مستمر رسانه‌ای دارم. در خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری فرهنگ رضوی، ایسنا و خبرگزاری دانشجو به عنوان خبرنگار و در سایت پیام خبر به عنوان عکاس فعالیت داشتم. هم اکنون به عنوان دبیر خبر روزنامه سبحان مشغولم. در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کار کردم که به هر دو علاقه دارم.
درد دل: مهمترین دغدغه این روزهای من مربوط به نداشتن سابقه برای سال‌هایی است که با جان و دل کار رسانه انجام داده ام.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
خبرنگاران از حال خوبی برخوردار نیستند
فاطمه اسدزاده هستم متولد 18خرداد 60 در کازرون. از سال  84با گذراندن دوره های خبرنگاری وگزارشگری در باشگاه خبرنگاران جوان فارس وارد عرصه خبر شدم و تا امروز در این عرصه فعال هستم.
در این سالها، بعد از باشگاه خبرنگاران جوان، در روزنامه سبحان، خبرگزاری فارس و دانشجو، مطبوعات فارس، نسیم و تسنیم، چهار سال دبیر خبری دفاع پرس، خبرگزاری بسیج و هم اکنون سایت خبری شیرازه مشغول بوده ام.
و در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، و دفاع مقدس فعالیت داشته ام. 
درد دل: این روزها حال رسانه ها خوب نیست و به تبع آن، خبرنگاران هم از حال خوبی برخوردار نیستند. عدم امنیت شغلی، عدم بیمه خبرنگاری از عمده معضلات این قشر است.
 
خبرنگاران

*****
 دعای خیر مردم بدرقه ما هست
محمد کریم کدیور، سوم خردادماه ۵۲ ، روستای دوگان(شهر قره بلاغ) فسا.
۱۸حدود  سال است در این عرصه فعالیت میکنم.( از سال ۸۰)
و با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس و ایرنا همکاری دارم.
حال و وضع این روز های ما هم مثل بقیه مردم که دارای مشکلاتی معیشتی زندگی هستند و دارای وام و قسط بانکی هستند می گذرد و امیدواریم  که هر چه زودتر این‌مشکلات برطرف شود .
درد دل: ما هم  در عرصه خبر  بعد از تهیه گزارش همین که دعای خیر مردم بدرقه ما هست خوشحال و خرسندیم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
گلایه از نبود آینده شغلی و بیمه خبرنگاری
حجت کهیاری طیبی، متولد ۱۳۶۹/۹/۱شهرستان قیر بخش افزر. 
شش سال سابقه فعالیت در عرصه خبر را دارم.
  تا کنون در خبرگزاری های تسنیم قم، حوزه، رسا، شبستان و تنویر ، پایگاه خبری حرم حضرت معصومه قم، خبرنگار دفتر آیت الله نوری همدانی قم، نگارستان اشراق قم فعالیت داشتم.
در بیشتر بخش ها اعم از اقتصادی، شهری و فرهنگی فعالیت دارم اما به طور تخصصی بخش فرهنگی و حوزوی را پوشش میدهم.
وضعیت در عرصه رسانه نه تنها برای من بلکه برای همه همکاران خوب نیست بدین صورت که نه آینده شغلی تضمین است و نه بیمه مشخصی و نه از نظر مالی درآمد مطلوبی وجود دارد. من به شخصه متاهل با منزل استیجاری و سه فرزند نهایت با درآمدی حدود میانگین ۷۰۰ تومن زندگی را سر می کنم.
در دل: من اینکه ما با این مشکلات تحمل می کنیم لااقل در ورود به ادارات و یا جلسات مسئولان احترامی نسبت به خبرنگار نداشته باشند.


خبرنگاران

*****
مرضیه یحیی‌پور
 
، متولد 16/1/1360، استان مازندران شهرستان نور. از سال 93 به صورت حرفه ای و از خبرگزاری فارس در استان فارس با سرپرستی آقای قهرمانی کار خبرنگاری را آغاز کردم و به عنوان خبرنگار خبرگزاری فارس در شمال فارس فعالیت داشتم.
طی این مدت به عنوان خبرنگار در سایت های شهرستانی همکاری کرده ام و از سال 94 وارد عرصه روزنامه نگاری شده و به عنوان سردبیر در نشریات شهرستانی ازجمله کلیل، امید فارس و نگاه فارس فعالیت کرده ام.
هم اکنون به عنوان خبرنگار خبرگزاری فارس، علم و فناوری هم کار می کنم. 
مسئولیت سایت شهرستانی کلید فارس و سردبیری ماهنامه نگاه فارس  را نیز عهده دار هستم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

*****
گله از هزینه های سرسام آور چاپ

 فاطمه پنجعلی متولد ۴۸/۱/۶ شهر استهبان، 18سال فعالیت رسانه ای و ادبی دارم. از 9سالگی تا کنون در زمینه ادبیات فعالیت می کنم. مولف شش کتاب  ادبی، داستان ،شعر،کاریکلماتور،رمان کوتاه،داستان کوتاه و... هستم
 در حوزه فعالیت رسانه ای هم سال 81خبرنگار ویژه نامه عصر استهبان، سال 84خبرنگار و عضو خانه خبرنگاران، سال 86دبیر انجمن خبرنگاران اداره فرهنگ و ارشاد استهبان و برگزاری چهار دوره خبرنگاری همراه با آزمون، فعالیت در ادراه در سمت دبیر انجمن خبرنگاران تا سال 92و مجدداً مدیر اجرایی ویژه نامه عصراستهبان تا دوسال و برگزاری  شش همایش در روز خبرنگار در این چند سال و نیز برگزاری نخستین جشنواره خبرنگاران تجربی استان فارس با همکاری اداره ارشاد فارس و استهبان، همچنین خبرنگار ونمایندگی خرید ،فروش وتوزیع و ارسال آگهی های شهرستان اعم از دولتی و شخصی به کلیه روزنامه های استانی در شهرستان، از سال 92به مدت پنج سال، مدیر اجرای ویژه نامه نیم نگاه استهبان به مدت پنج سال و از سال 97 تاکنون صاحب امتیاز و مدیر مسئول دو هفته نسیم سته بان چاپ بطور مستمر.ضمناً  عضو خانه مطبوعات استان فارس و عضو سامانه جامع رسانه های کشور
 هم اکنون نمایندگی  روزنامه های نیم نگاه، شیراز نوین و عصر مردم با مجوز از اداره کل فرهنگ وارشاد استان فارس و صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه نسیم سته بان با مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی کشور هستم.

درد دل: سلام کاغذ گران است هزینه چاپ سرسام آور است و اجاره دفتر و هزینه تلفن و آب و برق و گاز و بالاخره افرادی هم هستند که باید در دفتر کار کنند مثل دفتر دار ، منشی ، خبرنگار و این مسائل باعث کند شدن روند کار در دو هفته نامه شده است و مجبوریم ماهی یک شماره چاپ نماییم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
بخاطر دغدغه معیشت، به کارهای جانبی می پردازیم
حسن احمدی،29 اردیبهشت 1369، شهر کاکی بوشهر، و 13سال فعالیت در حوزه رسانه دارم. 
در خبرگزاری پانا، رسانه های بسیج دانشجویی ،خبرگزاری فارس و هفته نامه سفیرمردم فعالیت داشته ام.
علاوه بر گزارش نویسی مخصوصاً در زمینه اجتماعی در حیطه کارهای گرافیکی هم فعالیت دارم. 
درد دل: توقع مردم شهرستان از ما بالاست ولی بخاطر دغدغه معیشت، به کارهای جانبی می پردازیم که نمی شود بصورت حرفه ای کار خبر را جلو ببریم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
من از بیگانگان هرگز ننالم...
مرضیه امیری هستم، غروب بیستمین روز از آخرین ماه سال ۶۶ در بیمارستان شیراز متولد شدم. فعالیت خبری را از سال ۸۷ با خبرنگاری و عکاسی در روابط عمومی دانشگاه اصفهان شروع کردم، پس از فارغ التحصیلی به عنوان ویراستار و خبرنگار روزنامه سبحان مشغول به کار شدم، خبرنگار خبرگزاری سینا نیوز(خبرگزاری تخصصی سلامت) بوده و هم اکنون خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه می باشم.
من از بیگانگان هرگز ننالم/ که با من هرچه کرد آن آشنا کرد.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
مشکل تحریم کاغذ
سعید دلاور متولد 25 اسفندماه 1368 در شهر بیــــرم. قریب به 10 سال در حوزه رسانه فعالیت می کنم.
  نشریه دانشجویی تابناک دانشگاه لامرد در اوایل دهه 90،  مدیر مسئول و صاحب امتیاز دو هفته نامه محلی طلوع اندیشه،  سردبیر و گرافیست نشریه صحبت نو ویژه بخش بیرم،
  سردبیر پایگاه خبری(فرهنگی - اجتماعی) بیرم کهن،  سردبیر مجوز جدید نشریه دارالاولیا ویژه استان فارس (متاسفانه بدلیل تحریم کاغذ و مشکلات اقتصادی راه اندازی آن به تاخیر افتاد)،   در حال حاضر علاوه بر مستند سازی و تدوین موضوعات مختلف منطقه، مدیریت پایگاه بیرم کهن نیز برعهده دارم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
صاحب اولین سایت خبری تحلیلی استان فارس 
بهرام جعفریان پور 29.5.67 شهر داراب . با رسانه های مختلفی از جمله داراب آنلاین/عصر فارس/نیم نگاه داراب/تابناک در زمینه اجتماعی وگزارش تصویری فعالیت و همکاری داشته ام.
از سال 1390 فعالیت در عرصه خبرنگاری برخط را با سایت داراب آنلاین آغاز کرده و به عنوان اولین سایت خبری تحلیلی استان فارس از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مجوز گرفتم.
درد دل: یکی از بزرگ ترین مشکلات عرصه رسانه در حال حاضر رشد قارچ گونه فعالان مجازی است که متاسفانه برخی از مسئولین بنا به مصلحت و میل خود از این افراد به عنوان خبرنگار استفاده کرده که باعث کاهش کیفیت تولیدات شده است و بعضا خطاهای این افراد پای خبرنگاران رسمی و دارای مجوز گذاشته می شود.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
رسانه را بعنوان اصل اول دموکراسی بپذیریم
  محمدصالح مقدسی، متولد ۲۸ شهریور ۶۲ در کازرون.  از سال ۸۴ به صورت مستقیم در حوزه رسانه فعالیت خود را آغاز کردم که در این ۱۴ سال با هفته نامه شهرسبز، روزنامه سبحان، هفته نامه آفتاب شیراز، هفته نامه جهان‌تاب، فصلنامه تخصصی عمران (آب و خاک و سازه) و خبرگزاری های فارس، موج، دفاع پرس، نسیم و بسیج همکاری نموده ام.
 حوزه فعالیت بنده در امور خبرنگاری، گزارشگری، عکاسی خبری، صفحه آرایی و سردبیری بوده که در حال حاضر در جایگاه مدیرمسئولی در هفته نامه جهان‌تاب و سرپرستی استان فارس در خبرگزاری بین المللی موج ؛ ارائه خدمت می نمایم.
درد دل: به نظر بنده خبر و خبررسانی و خبرنگاری تنها حرفه ایست که می تواند جهان را به سمت حق یا باطل هدایت کند.
و این امر محقق نمی‌شود به جز با رسیدن به جایگاهی که خبر را از وابستگی رها نموده و آن را به استقلال رساند.
امروز تا زمانی که خبر و خبرنگاری به واسطه وضعیت اقتصادی و سیاسی وامدار و وابسته به اشخاص یا نهاد ها و یا حتی وابسته به دولت است نمی تواند نقش واقعی خود را ایفا کند
اگر از زوایای مختلف به این حوزه بسیار تاثیرگذار نظاره کنیم می بینیم نقش اول کارگران یا اصحاب رسانه ایفا میکنند و نقش دوم را کرفرمایان یا همان مدیران رسانه ها ایفا می کنند.
نقش اول به واسطه معضلاتی همچون معیشت، عدم  آموزش صحیح، عدم گزینش صحیح و عدم اتحاد و یکپارچگی، دایما دستخوش تغییر و بروز حواشی شده است و در نتیجه رسانه را از مسیر اصیل خود منحرف نموده است.
نقش دوم  نیز به تبع عدم استطاعت مالی، عدم تخصص و تجربه کافی در خصوص توان استقلال اقتصادی و سیاسی و در نتیجه وابستگی مستقیم و غیر مستقیم به افراد و گروه ها و دولت ها ؛ رسانه های متبوع را به حاشیه کشانده اند.
در این بین اقشاری همچون روابط عمومی ها که عملا چند صباحی است که به جای پرداختن به حوزه تخصصی خود، در تلاشند که خود را به نوعی مستقیم یا غیرمستقیم به عرصه رسانه منصوب نمایند و فعالیت غیر تخصصی و غیر حرفه ای خبری را پیشه کردند و این امر موجب کم اهمیت شدن و زرد شدن رسانه ها گردیده است.
مجموعه های حمایتی نیز در این بین به واسطه محافظه کاری و یا وابستگی های خود به دولت و یا نهادها هم نتوانستند نقش وحدت آفرینی خود را خوب ایفا کنند و این شد که این مجموعه ها خود دچار تزلزل شدند و حرف جدیدی برای گفتن ندارند...
حال متاسفانه فضای رسانه که می باید در امتداد خود،  خبر بزرگ ظهور و قیامت (نبأ العظیم) را به مخاطبان برساند هیچگاه نتوانسته خودش را آماده رساندن این خبر بزرگ نماید و به تبع این پراکندگی مخاطبان را نیز گرفتار سردرگمی نموده است...
امروزه فضای رسانه ای که باید نقش تربیت و هدایت افکار عمومی را به عهده بگیرد، برای ورود هر کس از هر جا و از هر تخصص و از هر گرایش اعتقادی سیاسی هیچگونه نظم و انسجامی ندارد؛ برای هدایت مجموعه درون سازمانی خود هیچ برنامه و اعتبار مدونی ندارد و در نهایت برای هدایت افکار عمومی هم راهکار و طرح کارآمدی ندارد و این است که می بینیم افکار عمومی جامعه دایما دچار آسیب‌های جدی ساده انگاری و زودباوری شده و در مواقع مختلف و ضروری با فریب کاری عده ای اندک به موجی بزرگ تبدیل می شود و تنی چند از افراد نالایق و ناصالح با سوار شدن بر این موج مجازی خود را به رأس رسانده و از افکار عمومی تا پایان راه سواری می گیرند.
نتیجه:
اگر قرار باشد ایران عزیز، مردم شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر در آن به سرمنزل مقصود برسد و آرمان های انقلاب و امام انقلاب و شهدا محقق گردد و جامعه ای سالم و عاری از هرگونه اختلاف و تفرقه و مشکلاتی را رقم بزنیم می بایست فکری به حال رسانه کرد. این رسانه است که می تواند آرامش و امنیت را به ایران تزریق کند و یا بالعکس.
اگر ما امروز رسانه را بعنوان اصل اول دموکراسی بپذیریم و برای صفر تا صد آن برنامه ریزی کنیم اثراتش به لایه های زیرین جامعه نیز خواهد رسید. دنیای استکبار در حوزه جنگ رسانه ای اش تا دندان مسلح به میدان آمده و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم...
پس ما اصحاب رسانه ای باید یک بُعد خود را به پرورش خودمان و تقویت یکپارچگی مان متمرکز کنیم و یک بُعد را به تزریق امید و آرامش و هدایت افکار عمومی بسپاریم و بُعد آخر را در مسیر مطالبگری و پیگیری مطالبات خود و مردم شریف هدایت نماییم تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

*****
درد دل زیاد است آدم نمی داند کدام را بگوید
محمد صادقی، متولد 31 خرداد 1374 در آباده، سه چهار سالی میشود که در عرصه رسانه هستم. با رسانه های غریو، حافظ خبر و شیرازه، روزنامه نیم نگاه و  خبرگزاری علم و فناوری افتخار همکاری داشته ام.
درحال حاضر در خبرگزاری علم و فناوری در عرصه علمی و دانشگاه و در پایگاه خبری تحلیلی شیرازه و حافظ خبر در حوزه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی فعالیت می کنم.
درد دل: به قول یکی از دوستان، حالمان خوب است اما تو باور نکن
درد دل زیاد است آدم نمی داند کدام را بگوید:حقوق پایین، از عدم امنیت شغلی، نبودبیمه, شکایت ها و دردسرهایی که بی جهت برای خبرنگار ایجاد می کنند... 

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
از نویسندگی تا خبرنگاری
سعید دهقانی هستم متولد ۲۱ اسفند ۱۳۷۰ در شیراز.
از سال ۸۹ به صورت پراکنده برای روزنامه همشهری ستون فرهنگی می نوشتم اما رسما از سال ۱۳۹۳ خبرنگار فرهنگی همشهری شدم. از ابتدای سال ۹۷ از همشهری جدا شده و به فارس نیوز پیوستم. تا اوایل سال جاری با این خبرگزاری کار کردم و بعد از آن هم تا لحظه اکنون با خبرگزاری مهر و پایگاه خبری شیرازه همکاری می کنم.
 
خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

******
فعالیت اهالی رسانه با چالش های جدی روبروست
نوید جعفری، متولد ۴ اسفند ۱۳۶۰ در شیراز . از سال ۱۳۷۵ با نوشتن مقالات و گزارش برای روزنامه های محلی و مجلات هنری وارد حوزه رسانه شدم.
طی این سالها تقریبا بصورت افتخاری با تمام روزنامه های محلی شیراز همکاری داشته ام.
و بصورت رسمی نیز با روزنامه تحلیل روز و مجله نمایش کار کرده ام.
در حال حاضر به عنوان مدیر درگاه ایران تئاتر در فارس، مدیر و خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هنر شیرازدر حوزه تخصصی فرهنگ و هنر در فضای رسانه حضور دارم.
درد دل: با توجه به تغییرات تکنولوژی و سبک زندگی دیجیتال و تغییر نگاه عموم مردم از رسانه های نوشتاری همانند روزنامه به سمت اخبار در رسانه های مجازی، همچنین بی اعتمادی ناشی از عملکرد شبکه های تلویزیونی داخلی عملا فعالیت اهالی رسانه با چالش های جدی روبروست.
متاسفانه با تمام شعارمحوری در زمینه فرهنگ و هنر از سوی تمام مدیران در شهر و استان و کشور ، اهالی رسانه در بخش فرهنگ و هنر ببشتر از سایر خبرنگاران مظلوم واقع شده اند 
و متاسفانه شرایط مناسبی برای ما وجود ندارد و شاید پافشاری قلبی و علاقه مندی خود اهالی رسانه در بخش فرهنگ و هنر است که همچنان چراغ فرهنگ و هنر را روشن نگاه داشته است

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
با شغل خبرنگاری نمی‌توان امرار معاش کامل داشت
حسین کشتکار، متولد:2/8/66 در شهر آباده. از سال 88  فعالت خودم را در حزوه رسانه آغاز کرده ام.
تا کنون در ماهنامه راز شهر، هفته نامه اطلاعات شمال فارس،پایگاه تحلیلی خبری فارس شمالی،رُک نیوز،پایگاه تحلیلی و خبری عصر فارس،پایگاه تحلیلی خبری شیرازه و هم اکنون به عنوان مدیرمسئول پایگاه تحلیلی خبری اباده نما در عرصه رسانه حضور دارم.
طی این مدت بیشتر فعالیتم در حوزه اجتماعی و فرهنگی و چند سالی هم در حوزه اقتصاد و صنعت بوده است.
درد دل:  این روزها در مجموع حال و روز خبرنگاران از جهت اقتصادی خوش نیست و معمولا یک شخص با شغل خبرنگاری نمی‌تواند امرار معاش کامل داشته باشد. لذا رسانه های ما به سمت و سوی خاص رفته و یا با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند.
حداقل برای نسل جدید که وارد این حوزه می شوند باید چاره ای اندیشید.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
طيف سياسي مقابل، زيرابم را زدند!!
جلال ايزدي متولد 29/6/68 شهرخرامه. از سال 91 تاکنون در عرصه رسانه حضور دارم.
طی این مدت در نشريه هاي محلی شهر خرامه ، برخی سايت هاي استاني و کشوري مثل شيرازه ، تسنيم ، همشهري وفارس   همکاري داشتم.در حال حاضر فقط در شهرستان فعاليت دارم.
فقط مسائل اجتماعي – سياسي را کاملا ترک کردم فقط و فقط دليلش هم اين بود که بخاطر فعاليت سياسي رسانه اي طي 6 سال گذشته چندين مورد فرصت شغلي به دست آوردم اما طيف مقابل سياسي زيرابم را زدند.
خبرنگار سياسي خيلي زود به مهره سوخته تبديل مي شود فقط کافي ست سمت و سوي سياست بالادستي تغيير کند، پایینی ها معمولا همه شان سرباز شطرنج هستند و براي زنده ماندن مهره هاي بزرگتر فدا مي شوند. 
نکته بعد در مورد کار رسانه اي در شهرهاي کوچک– در شهر کوچک چون که همه همديگر را مي شناسند معمولاً فشار کاري بيشتر است – به نوعي ميشود گفت که نميشودکار کرد – جامعه شهر کوچک توقع اين را هم دارد که حرفش زده بشود بدون اينکه خود فرد خسارتي ببيند و این وسط فقط خبرنگار بد می شود.
درد دل:  اگر عشق به اين کار نباشد حتي يک روز هم نميشود کار کرد. چون که نه پولي در اين کار هست نه بيمه درستي.حتي شغل هم محسوب نمي شود. نکته دیگر اینکه اگه به خبرنگاري چسبيدي ديگر هيچ وقت نمي تواني رهایش کني 
 
خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
خبرنگاران چشمشان را روی خیلی از مسائل بسته اند
سوزان رضایی، متولد 27/۲/73 ، متولد شیراز.حدود چهارسال فعالیت در حوزه های مختلف رسانه را تجربه کرده ام.
 طی این مدت در حوزه خبر با رسانه های مختلفی از جمله خبرگزاری snn و خبرگزاری فارس همکاری داشته ام. 
در حال حاضر به عنوان دبیر حوزه اقتصاد خبرگزاری فارس مشغول می باشم.
درد دل: متاسفانه همکاران خبرنگار چشمشان را روی خیلی از مسائل بسته اند...

****
همه چی جوره!!
سجاد زارع، متولد سعادت شهر، 9 سال سابقه خبرنگاری دارو و طی این مدت تجربه مدیر مسئولی سایت تحلیلی خبری طنین پاسارگاد، خبرنگار خبرگزاری فارس، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و هم اکنون خبرنگار صدا و سیما فارس را داشته ام.
 درد و دل: گلایه ای نیست الحمدالله همه چی جوره، با خنده( جدی نگیرید)

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
کار روزنامه نگاری سخت بوده و حالا بسیار سخت تر شده است
محمد مهدی جعفری زاده، متولد 20 شهریور 41 در شهرکازرون.حدود  25 سال است که فعالیت رسانه ای دارم. طی این مدت  در روزنامه طلوع و هفته نامه طلوع جنوب و هفته نامه طلوع لامرد و مهر به عنوان صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر بوده و هستم.
درد و دل:   مطبوعات در گذر زمان، همیشه با مشکلات اقتصادی، اجرایی، تدارکاتی، سیاسی و اجتماعی  مواجه بوده و لذا عموما با فراز و نشیب‌های زیادی تا مرز تعطیلی موقت یا دائم  پیش رفته اند. البته ذات کار مطبوعاتی، استرس زا و پرفشار است. فرق مطبوعات و رسانه های مجازی بسیار زیاد است. رسانه های مجازی دغدغه و فشار سنگین هزینه های کاغذ، زینک، چاپ، توزیع و طراحی های متفاوت را ندارند و با پرسنل کم و فضا و امکانات محدود می توانند فعالیت کنند همه اینها برای مطبوعات، خصوصا از سال 97 تاکنون کمرشکن بوده به گونه که غول‌های مطبوعاتی معروف کشور را از پای در آورده و مجبور به تعدیل نیرو و کم کردن تعداد صفحات نموده و باعث شده که ویژه نامه های خود را تعطیل کنند. سخت تر از موارد فوق این است که اگر اشتباهی در کار مطبوعات رخ دهد وچاپ شود از دست مدیر مسئول خارج شده و قابل اصلاح نیست بجز در شماره بعد و با درج اصلاحیه. اما رسانه های مجازی می توانند هر مطلبی را از روی سایت خود حذف و کم و زیاد کنند لذا استرس کمتری دارند و بدین طریق، مطلب مشکل دار  از دسترس تاریخ نگاران و پژوهشگران خارج می شود... 
جان کلام اینکه کار روزنامه نگاری سخت بوده و حالا بسیار سخت تر شده است.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

*****
نخستین خبرگزاری دفاع مقدس
رسول رحمتی هستم متولد ۲۴دی ماه ۱۳۶۶ در شیراز. فعالیت رسانه ایم را از سال ۱۳۸۷ از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز فارس شروع کردم و بعد در معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیمای مرکز فارس به تهیه خبر و گزارش در بخش های اجتماعی، ایثار و شهادت، ورزشی و فرهنگی کار انجام دادم و در ادامه نیز در سایت ساجد(سایت جامع دفاع مقدس) نمایندگی فارس مشغول شدم و از سال۹۲ با افتتاح نخستین خبرگزاری دفاع مقدس به عنوان سرپرست این خبرگزاری در استان فارس فعالیت دارم. 
همچنین سال  ۹۷  در جشنواره ملی رسانه ها و  فضای مجازی حوزه ایثار و شهادت در قسمت مقاله و یادداشت بعنوان برتر این جشنواره معرفی شدم.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

****
توفیق خادمی همکاران رسانه
  هادی بستام ،متولد 17/6/1359.   سال 83 با علاقه ای که داشتم در دوره های آموزشی خبرنگار ی شرکت کردم و اواخر سال 1384 با راه اندازی پایگاه خبری اخبار فارس فعالیتم را در حوزه رسانه شروع کردم.
  با توجه به دغدغه هایم مجوز ماهنامه سیاسی اجتماعی آوای فارس در سال 94 از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دریافت کردم.
   همچنین به دلیل نبود رسانه تخصصی در استان فارس در حوزه اقتصاد اقدام به را اندازی پایگاه خبری روزنوشت اقتصاد فارس کرده ام که در سال 96 این مهم رقم خورد
  ضمناً سه سال خادم همکاران رسانه در کانون بسیج رسانه شیراز بودم که از توفیقات مهم اینجانب محسوب می گردد.
خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...
***
دنیای کار در رسانه، دنیایی خاکستری است!
لیلا غضنفری متولد۳/۲۷/۱۳۶۳متولد شیراز. در روزنامه های طلوع و‌سبحان فعالیت داشته ام. و حوزه تخصصی من در روزنامه سبحان حوزه اجتماعی و‌سیاسی است.
درد دل: دنیای کار در رسانه های نه هیچ وقت سیاه مطلق است نه سفید ..دنیایی خاکستری است.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
سمیه رعیتی، متولد 1/۱۱/1361، شهر مرودشت.
از سال ۱۳۸۹با فعالیت در باشگاه خبرنگاران جوان شیراز اغاز به کار کردم. سال۱۳۹۰ تا ۹۵ در دفتر خبر صدا و سیمای شهرستان مرودشت و نشریات داخلی شهرستان فعالیت کردم و از اواخر سال ۱۳۹۵تا کنون در روزنامه های خبر جنوب و سبحان مشغول به کار هستم.
حوزه فعالیتم معمولا در حوزه های اجتماعی بوده ام، اما در خبر جنوب بخش ارتباط با شهرستانها و ائمه جمعه شهرستانهای فارس و در سبحان حوزه هایی همچون نیروی انتظامی و دادگستری،حوزه های اقتصادی،اجتماعی ،مذهبی،سپاه و بسیج،پزشکی،علمی و... فعالیت داشته ام.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

*****
گله مند از صدا و سیما
اسماعیل مرادی، متولد ۱/ ۶ /۶۱ در شهر شیراز. فعالیت رسانه ای ام به دوران دانشگاه بر می گردد.
حدود سال ۸۵تا۸۷ در دومین کاردانی که در دانشگاه آزاد زرقان می گرفتم سردبیر هفته نامه منتظان موعود بودم. 
و از حدود دی ماه سال ۹۶ با بخش خبر صدا و سیمای فارس، خبرگزاری شبستان و برخی مواقع هم سایت شیرازه همکاری می کنم.
بنده در زمینه خبر هنوز آبدیده نشده ام ولی بیشتر گزارش هایی که از من در تلویزیون پخش شده تولیدی بوده که پرداختن به اردوهای جهادی پررنگتر است.
درد دل: دیروز ساعت ۶صبح تا ساعت8 شب، حدود۶۰ کیلومتر رفت و برگشت در کوههای صعب العبور پاسارگاد برای گرفتن تصویر اردوی جهادی رفتم و امروزهم دوباره از ۸صبح تا ۱۱ ،که این خبر در قالب یک خبر کوتاه پخش شود.
متاسفانه با وجود اینکه خبرنگاری جزء مشاغل سخت است، اگر در حین تهیه خبر برای خبرنگاران آزاد مشکلی پیش بیآید، هیچ کس زیر بار مسئولیت نمی رود.
دومین نکته اینکه رسانه خصوصا صدا و سیما، تهیه ابزار خبر را به عهده خبرنگار گذاشته که مثلا مسئولان باید حمایت کنند. خوب حالا اگر یک خبرنگار از مسئولین کمکی دریافت کرد آیا در آینده این خبرنگار می تواند مسئولین را بخاطر کم کاری و قصور به چالش بکشد؟ نه
در بحث آموزش، متاسفانه رسانه ها همه امور را به کسب تجربه به مرور زمان واگذار می کنند و با برنامه و مدون نیستند.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****

آسیب بی هویتی مدیران مسئول
فرزاد وثوقی، دوازده مرداد ماه ۱۳۴۶  تهران. از سال ۱۳۷۴ فعالیت خودم را به عنوان خبرنگار آغاز کردم.  
دراین مدت به عنوان خبرنگار، گزارشگر، عکاس، دبیر خبر و سردبیر فعالیت مستمر وپیوسته داشته ام 
 طی این مدت با روزنامه های قدس، نیم نگاه، افسانه، همشهری، جام جم، شیراز نوین،  خبر گزاری فارس، خبر گزاری تسنیم و تعدادی از هفته نامه های استان همکاری داشته ام 
و بیشتر در حوزه های اجتماعی واقتصادی فعالیت کرده ام. 
درد دل: یکی از بزرگترین آسیب ها که بصورت جدی این حوزه را در جهان سوم تهدید می کند عدم ثبات شغلی و بی هویتی مدیران مسئول است.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
دغده های سیاسی و اجتماعی
فاطمه (مینا) خسروپور متولد 1 آذر 59 ، متولد شیراز .حدود ۱۴ سال فعالیت رسانه ای دارم.
طی این مدت به عنوان رئیس مجمع عالی قشر بسیج رسانه فارس، مدیریت مجموعه خبری خبر فوری در استان فارس ، مدیریت خبرگزاری نسیم در استان فارس ،  مدیریت خبرگزاری دانشجو در استان فارس، سرپرست خبرگزاری علم و فناوری در استان فارس ، 
سردبیر حافظ نیوز ، دبیر خبر نشریه جنوب کشور با شما و سایت‌های خبری تحلیلی شیرازه، غریو، نگاه فارس، شهر سبز، آوای فارس، عصر فارس و سایت ملی صراط و ... همکاری داشته ان.
با مرکز متمم مجموعه خاتم‌الاوصیا، مدیریت رسانه سازمان بسیج اساتید فارس و فعالیت سایبری و رسانه‌ای با سایر اقشار نیز همکاری خبری داشته ام.
و کلیه فعالیت‌هایی که در حوزه ویژه رسانه در جبهه انقلاب و نهادهای مختلف بوده است که ذکرشان دراین مجال نمی‌گنجد.
در کنار فعالیت خبری دوره‌های  متعدد آموزشی تخصصی رسانه و مدیریت رسانه و سایبری و سواد رسانه نیز در شیراز، تهران و مشهد گذرانده‌ام.‌
با توجه به نوع فعالیت‌هایی که در ابعاد مختلف رسانه و فضای مجازی داشته و دارم، اما با توجه به علایق و نوع فعالیت‌هایی که به موازات حوزه رسانه در عرصه سیاست و اجتماع دارم، نسبت به این حوزه‌ها دغدغه بیشتری دارم.


خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

*****
 حال ما خوب است اما...
 امید منوچهری هستم متولد ۵۶.۱۲.۲۰، شهر شیراز.  ۹سال عکاسی میکنم و از ابتدا تاکنون بعنوان عکاس خبری و بیشتر زمینه اجتماعیدر روزنامه  افسانه مشغول به فعالیت بوده ام.
 
 درد دل: حال ما خوب است اما تو باور نکن

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

*****
خبرنگاران رسمی به حاشیه کشیده می شوند
رضا بعیدی
متولد ۱۳۶۵ در شهر شیراز. ۱۱سال است که فعالیت رسانه ای دارم. در روزنامه های همشهری، نیم نگاه، افسانه، سایت مطبوعات فارس فعالیت کرده ام و حوزه تخصصی ام عکاسی است.
درد دل: بزرگترین ناراحتی من این است که عمده خبرنگاران بیشتر تمایل پیدا کرده اند که کارهای شبه روابط عمومی انجام بدهند تا کار خبری و خبرنگاری بدون در نظر گرفتن سلیقه مخاطب، و می بینیم که کانال های شبه خبری این خلع را پر کرده اند و هر روز فعال تر در ذهن مردم جا باز می‌کنند و خبرنگارانی که شغل رسمی آنها خبرنگاری است به حاشیه کشیده می شوند.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

*****
 حال ما خوب است اما تو باور نکن
سجاد همتی
سروستانی متولد بیست اسفند ۵۵.در شهر سروستان.۲۲ سال است که در حوزه رسانه فعالیت میکنم و طی این مدت با صدا و سیما و در نشریات کاغذی و دیجیتال و شبکه های اجتماعی فعالیت داشته ام. ۱۲ سال مدیر رسانه(دو هفته نامه، هفته نامه، سایت خبری، (کانال تلگرامی و واتساپی و اینستا گرام ۴ سال)، خبرنویسی، گزارش، مصاحبه، تصویر برداری و عکس خبری حضور داشته و کار کرده ام.
درد دل:  حال ما خوب است اما تو باور نکن/ و دیگر هیچ...

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
حمیدرضا چگینی، متولد ۲۳دی۱۳۶۸ در شهرستان فیروزآباد. ۳ سال است که در پایگاه تحلیلی خبری فیروزنا فعالیت دارم.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
 رضا راه آورد، متولد 29 بهمن 75، شهر شیراز. 
یک سال است که کار را شروع کردم از اول مرداد 97 باشگاه خبرنگاران جوان شروع شد و در دی ماه 97 وارد خبرگزاری مهر شدم و تا به امروز با ان همکاری دارم. در تمامی حوزه های و ارگان‌ها به جز فرهنگ و ارشاد کار کرده ام .

****
گله از آستانه پایین انتقاد پذیری مسئولین
من محمد باقر اسدی دشتی متولد یکم فروردین 1367 که از سال 91 تا کنون فعالیت رسانه ای خود را بصورت رسمی آغاز نموده ام.
در رسانه ی محلی نخل بیدار، رسانه ی استانی شیرازه و سایت کشوری راه دانا فعالیت داشته ام. همچنین در عرصه های مختلف فضای مجازی و نشریات برخط(سایت خبری) فعالیت دارم.
حوزه تخصصی ما عرصه های مختلف خبرنگاری فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می باشد و در حال حاضر با رسانه ی محلی نخل بیدار در خدمت مردم عزیز شهرستان فراشبند بوده و با رسانه های استان و کشور نیز تعامل بسیار خوبی داریم. 
درد دل: حال و هوای این روزهای ما در این عرصه مملوء از نامهربانی هایی است که از سوی برخی مسولین بوجود می آید که تنها دلیل ماندن در این عرصه را خدمت به مردم زجر کشيده و مظلوم شهرستان محروم خود می دانیم چرا که مدتهاست آستانه صبر و انتقاد پذیری مسئولین پایین آمده و با کوچکترین انتقاد به حق برآشفته شده و سنگ هایی در مسیر فعالیت رسانه ای می اندازند.

خبرنگاران فارس از حال و روزشان می گویند/ حال ما خوب است اما...

*****
 به حوزه سیاست و فرهنگ و مسائل اجتماعی علاقه دارم
رضا مردانه هستم متولد ۴ دیماه ۶۹. لیسانس حقوق دارم و از سال ۸۸ فعالیت خبری خود را با وبلاگ های خبری شروع کردم البته پیش از ان نیز وبلاگ های فرهنگی را اداره می کردم. 
در حال حاضر مدیر مسئول سایت خبری مرودشت نا و نبض مرودشت هستم. طی این مدت با خبرگزاری های فارس، مهر، ایکنا، مشرق و شبکه اطلاع رسانی دانا و شیرازه به عنوان خبرنگار همکاری داشته ام. در رسانه های محلی نیز با نشریات عصر مرودشت، ندای فارس، استخر و سایت های سلام مرودشت، خبر آفتاب و ندای مرودشت همکاری داشته ام. 

نزدیک به ۸ ماه به عنوان روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت با رسانه های ورزشی استان ارتباط داشتم.
 
 در حال حاضر هم به عکاسی خبری می پردازم و هم اهل یادداشت و گزارش نویسی هستم و بیشتر نیز به حوزه سیاست و فرهنگ و مسائل اجتماعی علاقه دارم.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
حال ما خوب است اما تو باور نکن
ابراهیم شیشه گر.
متولد آخرین ماه تابستانم، شهريور. همان ماهی که تجدیدی  ها خيلی به آن اميدوار هستند! در بيمارستان شهر استهبان !( خودم يادم نيست) اما مادرم می گوید ساعت 12 ظهر به دنيا آمده ام! تازه می گوید آن اوايل حرف هم نمی زده ام ! 
نوجوان بودم و همين جور زمان و زمين چرخيدند که یه آن افتادم وسط يک منطقه ممنوعه! روزنامه نگاری را می گویم !
**
 16 سال است که وارد حوزه رسانه شده ام. بجز نشریات محلی ک تعدادشان به حدود 15 هفته نامه و ماهنامه می رسد با هفته نامه جوانان امروز تهران، فانوس کیش، خبرگزاری فارس، نسیم، دانشجو و پایگاه های خبری شیرازنا، فسایی، سته بان، شیرازه همکاری داشته ام.
به حوزه طنز، هنر و مسائل اجتماعی علاقه مندم اما از بد حادثه هر بار توپم در زمین سیاسیون هم می افتد!

درد دل: همانطور که در جمع خبرنگاران گفتم "حال ما خوب است اما تو باور نکن" جمله ای که به دل خیلی ها نشست و خیلی از کسان دیگری هم که صحبت کردند آن را تکرار کردند.

عزیز! این ملک، خاصان خصوصی‌ست
حریم مایه‌داران خصوصی‌ست

نمی‌دانی بدان، بالاترین جرم
همین تشویش اذهان خصوصی‌ست

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!
*****
 چه خوب توجیه می کنیم و بهانه می اوریم ...
سعیدرضا امیرآبادی
متولد 1360 شیراز
آغاز کار رسانه ای از سال 1379 تا به حال – 19 سال پاره وقت
تحصیلات: کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی
سابقه همکاری
 روزنامه ها: نیم نگاه – تحلیل روز - دنیای اقتصاد -  شیرازنوین
هفته نامه ها: همگام – منشورشهروند
فعالیت در حوزه های اقتصادی – اجتماعی – ورزشی – فرهنگی و هنری ( به عنوان مترجم و نویسنده)

درد دل: نه چپ و نه راست؛ بیشترین خدمت را به مردم روزنامه نگارهای مستقل می کنند. آنهایی که تفکرات فسیلی و باورهای متحجرانه را به باد انتقاد گرفته و شعارهای پوپولیستی و ارزش ستیزی ها را بر نمی تابند. باید با فانوس امید در میان تحریره های خلوت به دنبال آنها گشت. روزنامه نگاران دلسوز مردم انگشت شمارند. هر چند که این غم نان و لنده های صاحبخانه و هزینه های دارو و درمان و نرخ تورم و شاخص فلاکت نمی گذارند ما روزنامه نگاران خوبی باشیم. چه خوب توجیه می کنیم و بهانه می اوریم ...

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
 جای خالی اتحاد بین خبرنگاران به شدت احساس می شود
محمد پرویزی
،متولد ۱۳۶۹ روز ۲۸ اردیبهشت ماه

حدود ۶ سال است که کار رسانه ای انجام میدم.
مقطعی در خبرگزاری دانشجو فعالیت کردم سپس وارد مطبوعات و روزنامه نیم نگاه شدم .در همین مدت نیز برای رسانه هایی از جمله روزنامه اقتصاد ملی،روزنامه شیرازنوین ،خبرگزاری فرهنگ رضوی،پایگاه خبری اقتصاد فارس ،ماهنامه فرهنگ شهر فعالیت داشتم و در حال حاضر مدیریت پایگاه خبری نیم نگاه و سرپرستی روزنامه کشوری شروع در استان فارس را بر عهده دارم.
حوزه تخصصی من حوزه شهری است و دستی بر حوزه های اقتصادی و سیاسی نیز دارم.

وضعیت رسانه در فارس بیمار است و جای خالی اتحاد بین خبرنگاران به شدت احساس می شود.پدر خواندگی ها نیز آفت جامعه خبرنگاری است چه از درون این جامعه و چه از بیرون آن.  نه غم نان توانی برای مطالبه گری واقعی می گذارد و نه حرص سیری ناپذیر نان خوردن اجازه میدهد بدون داشتن دِینی بر گردن از افراد خاص، حق تضییع شده مردم را مطالبه کرد.از طرفی امنیت شغل و خاطر برای یک خبرنگار می تواند پشتوانه ای برای حق خواهی منصفانه و تلاش برای تحقق عدالت در جامعه باشد و باعث افزایش اعتماد به نفس در وجود و اندیشه یک خبرنگار  شود. 
به همین نکات بسنده می کنم.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

*****
در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و فضای مجازی فعال هستم
لیلا شکوهی
متولد 1365 شهر مرودشت
 ده سال هست که فعالیت رسانه ای دارم مدیر مسئول سایت خبری طنین مرودشت هستم و در خبرگزاری های دانشجو، ایکنا، فارس ، bso فعالیت داشته ام. در شهرستان هم با سایتهای خبری مرودشت آنلاین، مرودشت نا، نبض مرودشت و نشریات استخر و عصر مرودشت همکاری داشتم.

چند سال نیز به عنوان روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان مرودشت فعالیت کرده و با رسانه ها ارتباط مستمر داشته و به عنوان روابط عمومی برتر در جشنواره های مالک اشتر رتبه هایی را کسب کردم.
در عرصه عکاسی خبری و گزارش های خبری فعالیت دارم و بیشتر هم در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و فضای مجازی فعال هستم.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
رضا کوهی شوریجه متولد ۵ خرداد ۱۳۷۲ شهرستان سروستان

 از اسفند ماه ۱۳۸۹ وارد عرصه خبرنگاری شدم
 با توجه به اینکه خبرنگاری بنده در شهرستان شروع شده است در بدو ورود تمامی اخبار به کلیه اصحاب رسانه استان (روزنامه ها (سبحان، عصرمردم، نیم نگاه، افسانه، شیراز نوین، تماشا، طلوع) و سایت های خبری( ایسنا، ایرنا، فارس)) ارسال می‌گردید.
 مسوول افتخاری روابط عمومی فرمانداری شهرستان سروستان.
بعد از حضور در شهرستان شیراز از سال ۱۳۹۱ به صورت مستقیم به عنوان خبرنگار روزنامه سبحان فعالیت خود را شروع کردم.
درسال ۱۳۹۲ در کنار روزنامه با سایت خبری شیرازه نیز همکاری کردم.
اواسط سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیر مسوول پایگاه تحلیلی خبری موج ما فعالیت خود را از سر گرفتم.
همچنین سایت تنویر ناحیه بقیه الله(عج) شیراز را مدیریت  می کردم.
در طول این مدت ارتباط خوب با رسانه های مکتوب و مجازی استان همچنین مسولان استانی و شهرستانی را دارا بودم.
 اکنون به عنوان مدیر کانون بسیج رسانه شهید رهبر سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز می باشم.
درد دل: 
در همه این سالها که به نحوی در تمامی قسمت های رسانه از جمله خبرنگاری، گزارشگری، عکاسی، تصویر برداری، مجری گری، صفحه آرایی و از همه آنها مهمتر مدیر مسوولی بود، رفتارهای عجیبی از خود مسوولان و حتی اصحاب محترم رسانه دیدم که هم درد بود هم خوشحالی.
درد از عدم همدلی مسوولان در جهت رفع مشکلات و عدم همدلی اصحاب رسانه جهت پیگیری موضوع که همیشه به صورت تک صدایی بلند میشد و دیگر صدایی از حمایت ان توسط رسانه های همسو با هم دیده نمیشد که خود باعث سوخت گزارش میشد و مسوولان با راحتی تمام به مقاصد خود فکر میکردند.
و خوشحالی برای تلنگرهای که به من وارد میشد تا خود را در زمین بازی که یکطرف ان مسوولان و در طرف دیگر مردم بودند تجاربی ارزنده بدست آورم.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!

****
خبرنگاری چیزی بجز عشق و علاقه نیست
محمد مرادی متولد آخرین روز تابستان سال 1370، در شهر نخل و نارنج ،جهرم. 

چیزی نزدیک به 10سال است در حوزه رسانه فعالیت دارم. اولین رسانه ای که بصورت محلی فعالیت آن را آغاز کردم سایت خبری با عنوان "جهرم تبصیر" بود که بعدها به "پسین جهرم" تغیر نام داد. خبرگزاری دانا،سایت خبری شیرازه،هفته نامه اخبارجهرم و نشریات و گاهنامه های متعدد دیگری که اسم و عنوان آنها را طی این سالیان فراموش کرده ام.

در تمامی این سالها بیشترین تمرکز خودم را بر روی مسائل و گزارش های اجتماعی که نیازها و مشکلات مردم درآن وجود وجود داشت پرداختم. همواره سعی بر آن داشته ام تا صدای مردمانی باشیم که گوش شنوایی برای شنیدن خواسته های آنان وجود ندارد.


درد دل: به قول شاعر از دست عزیزان چه بگویم گله ای نیست
گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست

حرفه ی خبرنگاری چیزی بجز عشق و علاقه نیست
شما نمیتوانی فردی را پیدا کنی که برای مسایل مالی وارد این حرفه شده باشد. امروزه همه از اهمیت و قدرت نرم یک رسانه آگاهند و آنچه که این رسالت آگاهی بخشی و مطالبه گری یک رسانه را به خطر می اندازد عدم رفع نیازهای مادی و حمایتی از یک خبرنگار است .صاحبان قدرت و ثروت عرصه را برای بروز و ظهور یک رسانه ی مستقل تنگ می کنند.
****
کمرنگ شدن دغدغه افراد دغدغه مند
زهرا زارع‌پور
، متولد هفتم بهمن ۷۶ در شیراز هستم و یکسال است که در رسانه فعالیت دارم.
ساکن شیراز و دانشجوی کامپیوتر دانشگاه دولتی فسا هستم؛ مدت کوتاهی را در روزنامه ی نیم نگاه حضور داشتم و پس از آن یعنی از شهریور ماه ۹۷ بود که توفیق فعالیت در خبرگزاری فارس را کسب کردم و به عنوان خبرنگار این خبرگزاری در شهر محل تحصیلم به صورت جدی شروع به کار کردم.

چون در شهرستان فعالیت دارم و آنجا حوزه ها جدا از هم فعالیت نمی کنند، در تمام حوزه ها البته بجز سیاسی تا الان گزارش و خبرنویسی کرده ام؛ گزارشگر بودن را بیشتر از خبرنگاری دوست دارم، خصوصا گزارشگری اجتماعی چون حس میکنم در این حوزه به مردم نزدیک ترم.
زمانی هم که درسم تمام و کار در شیراز را شروع کردم، انشاءلله حوزه ی اجتماعی را انتخاب میکنم، بر خلاف حوزه ی سیاسی به شدت این حوزه را دوست دارم.
درد دل: درد دل که زیاده!!
اما از دید من چیز آزار دهنده، کمرنگ شدن دغدغه ها در افراد و کم شدن افراد دغدغه مند هست.

گفتگو با کسانی که حتی شب‌ها هم خواب خبر می‌بینند!/ حال ما خوب است اما تو باور نکن!
****
*به علت حجم زیاد افراد ترتیب گفتگوها اتفاقی بوده است.
*در حال تکمیل - شما هم اگر در استان فارس فعالیت رسانه ای داشته اید، زیر همین خبر پاسخ به سوالات بالا و شماره تماس خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

نظرات بینندگان