کد خبر: ۱۳۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

پیام مسئولان شیراز به مناسبت هفته خبرنگار

مسئولان استان فارس به مناسبت روز و هفته خبرنگار به صورت جداگانه پیام‌هایی صادر کردند.
پیام مسئولان شیراز به مناسبت هفته خبرنگاربه گزارش شیرازه، مسئولان استان فارس به مناسبت روز و هفته خبرنگار به صورت جداگانه پیام‌هایی صادر کردند.

تبریک مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس به خبرنگاران استان
 
 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
صیانت از حق مردم، پاسداری ارزش‌ها و اگاهی بخشی در گرو تلاش دلسوزانه انسان‌هایی است که روح و فکر والایشان سرشار از عشق به دین، سرزمین و ملتشان است و چه غرور آفرینند عزیزانی که در کمال صداقت و امانت داری، عمر خودرا در عرصه خدمتگزاری سپری می‌کنند و در مسیر دستیابی به اهداف متعالی تلاش می‌کنند و اعتماد می‌افرینند و باور میسازند.
۱۷ مرداد روز خبرنگار که به یاد و نام شهیدی شاهد و خون نگاری عاشق مزین است به همه خبرنگاران پرتلاش، دلسوز، کم توقع وهمچنین خبرگان پیشکسوت عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک می‌گویم.
حضور ارزشمند و توام با بصیرت، شجاعت و صمیمیت اصحاب خبر و رسانه در عرصه مختلف جامعه با هدف متعالی آگاهی دادن به مردم در کسوت خبرنگار و تلاش مستمر برای پاسداشت حقیقت و ترویج فضیلت موضوع مهمی است که سلامت و سعادت مردم و مسئولان را ضمانت می‌کند پس نمی‌توان به آسانی از آن گذشت و ضروری است همه در ارج گذاری این روز و سپاس ازخبر نگاران که اقدامی شایسته است از همدیگر سبقت گیریم. اینجانب از طرف خود و همکاران صدا و سیمای فارس از بزرگ مردان و فرهیخته بانوانی که ردای بصیرت افزایی را پوشیده اند و شبانه روز در اعتلای راه روشن بر گزیده شده تلاش می‌کنند و باوجود همه سختی‌ها و کم مهری لحظه‌ای از وظیفه مقدس خود غافل نمی‌شوند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم و با گرامیداشت یاد و نام شهید عزیز محمود صارمی و دیگر خون نگاران بصیر از جمله شهیدان صدا و سیما ۱۷ مرداد را به همه عزیزان تبریک می‌گویم و دوام توفیق همگان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از حضرت احدیت مسئلت می‌کنم 

سید تقی سهرابی/ مدیر کل صدا و سیمای فارس


محمد رضا امیری فرماندار شیراز به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
به نام خدای قلم.
من علم الانسان ما لم یعلم و درود بر پیامبر خاتم که بی آنکه بخواند و قلم زنی بداند، قدم به عرصه قلم نهاد و خبرنگار عالم معنا گشت. درود بر آنانکه که در جستجوی حقیقت قلم را قدم کرده و قسم خورده اند که زبان گویای مردم باشند. پاک و بی باک زندگی را در واژه ها می گذارند و خبر حقیقت می نگارند. تا زنده اند می نویسند و تا می‌نویسند، زنده‌اند.
خبرنگاران عزیز، اصحاب گرانقدر رسانه
قلمتان روان باد و قدمتان دوان.
تلاش تان در بازتاب مسائل و مشکلات و پوشش خبری سرزمین‌ بزرگ و دیار زیبای فارس و شیراز ستودنی است. روز و روزگار تان سرشار از اخبار شادی بخش باد.
امیری - فرماندار شهرستان شیراز

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز خبرنگار


در متن  پیام علی بهادر، آمده است:

هفدهم مرداد، روز خبرنگار، فرصتی است برای پاسداشت جایگاهی رفیع در جامعه و یادآور آنان که در مسیر روشنگری، همت و هنر را در می آمیزند تا چراغی باشد فراروی روشنی اندیشه در اذهان جامعه.

آنان که با پیشگامی در عرصه های سرنوشت ساز، مسیر ترقی را با مجاهدت، به سلاح گفتمان، هموار می سازند و راه توسعه ایران اسلامی را با ره توشه اندیشه ورزی، می پیمایند.

خبرنگاران با ذهنی روشن و بیدار، همواره به نحوی مسوولانه پیشگام شناخت و آگاهی و با قلم توانمند خود، مرهمی بر آلام جامعه بوده اند؛ به ویژه این ویژگی در حوزه سلامت و کارکرد خبر در این عرصه، اهمیتی مضاعف می یابد.

خبرنگاران ارجمند حوزه سلامت، با آراستگی به حس مسوولیت نسبت به یکایک اعضای جامعه، رسالت والای خود در انعکاس مسایل این حوزه را همواره به شایستگی به جای آورده و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دست اندرکاران امر بهداشت و درمان، همواره توانسته اند در این مسوولیت خطیر، به خوبی ایفای نقش کنند و بی شک دستیابی به بسیاری اهداف تعریف شده، به مدد همراهی همدلانه و صمیمانه شما عزیزان، میسر گردیده است.

خبرنگاران عزیز حوزه سلامت، با یقین به رسالت های والای خود، در نیل به اهداف ارزشمند توسعه خدمات سلامت در اقصی نقاط میهن، رفع نیازمندی های این حوزه و افزایش دانش سلامت در جامعه، دوشادوش دست اندرکاران نظام سلامت، در تمامی عرصه ها همواره انگیزه بخش و روشنگر بوده اند.

هفدهم مرداد، روز خبرنگار که به یاد شهید ارزشمند عرصه خبر، شهید محمود صارمی آراسته است را فرصتی مغتنم می دانم تا از حضور، همدلی و تلاش همیشگی شما عزیزان خبرنگار، به ویژه خبرنگاران عرصه سلامت استان، صمیمانه قدردانی نمایم.

امید است با پویایی اندیشه شما صاحبان قلم و منادیان آگاه جامعه، بتوانیم شاهد بالندگی هرچه بیشتر ایران اسلامی و ثمربخشی اهداف حوزه سلامت، در مسیر ارتقای شاخص های این حوزه باشیم.

از خداوند باریتعالی، توفیق حضور موثر در عرصه خدمت به خلق و انگیزه و همت والا در مسیر توسعه و آبادانی میهن عزیزمان را برای شما خبرنگاران عزیز و دست اندکاران نظام سلامت، مسالت دارم.

دکتر علی بهادر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پیام مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

متن پیام مهندس زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به این شرح است.
بنام خدای دانایی خدایی که قلم را آفرید و به انسان دانایی و توانایی بخشید با گرامیداشت یاد شهید صارمی و روز خبرنگار این روز را که یادآور زحمات و تلاش‌های انسان‌های شریف و زحمتکشی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم‌های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه بشری را فراهم می‌آورند تبریک می گوییم.
قشر فرهیخته‌ای که به پاس حرمت و قداست قلم و ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام رسانی، همواره از شأن و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار بوده و شایسته ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی می‌باشد.
بی شک،دستیابی به قله‌های پیشرفت،سربلندی و سعادت کشور ، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و  آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود. از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم.
هفدهم مرداد، روز پاسداشت از تلاشهای بی وقفه انسانهای آگاهی دهنده ای است که با سلاح قلم خود در کشورمان ایران، سرزمین مردم آگاه و شریف، ارزش‌های اسلامی و انسانی را پاس می‌دارند.
بی گمان راه شهدای عرصه خبر هنوز ادامه دارد و اینک در آغازین روزهای «گام دوم انقلاب» این قلم، صدا و تصویر خبرنگار است که باید چشم انداز، آتیه و آینده «انقلاب به کمال رسیده» ایران اسلامی را برای نسلی که شاهد انقلاب و دفاع مقدس نبودند به تصویر کشیده و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی ملت ایران در مسیر حصول قله های افتخار  به نمایش بگذارد.
خبرنگاران قاصدان امین و راویان صدیق اطلاعات و اخبارند که بی‌قرار بر مدار رویدادها و حوادث می‌کاوند تا جان‌های تشنه‌ی دانستن سیراب شوند.
بخشی از مدیریت جهادی در توسعه روستایی و همچنین محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار مرهون تلاش و مساعی شما خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه است جای جای مناطق روستایی استان فارس در سال‌های اخیر شاهد تلاش شما فعالان عرصه رسانه و خبرنگاران عزیز است که به هیچ چشمداشتی در گرما و سرما همه تلاش خود را معطوف به بیان واقعیت های توسعه روستایی و مجاهدت و از خودگذشتگی مردان و زنان و نیروهای خدوم برای رونق و توسعه این مناطق کرده اید.
دست تک تک شما عزیزان عرصه رسانه را به مهر میفشاریم و برای سربلندی میهن اسلامی و عمران و آبادانی همه مناطق استان عزیزمان از خدای سبحان یاری می جوییم.
عطاالله زمانی
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس


پیام تبریک مدیر عامل سازمان آتش نشانی  به مناسبت روز خبرنگار
هفدهم مردادماه، سالروز نکوداشت شهادت شهید محمود صارمی و همه شهدای خبرنگار است، که با ایثار جان به شرافت این حرفه مقدس اعتباری فزون‌تر بخشیده و به سوگندشان به قلم و قداست آن تا انتها وفادار ماندند و ثابت کردند که خبرنگاران، راویان صدیق اطلاعات و اخبار هستند که در مسیر بقای حقیقت تا آخرین لحظه دست از هر تلاشی برنمی دارند .
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی، محمد هادی قانع مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز در پیامی 17 مرداد روز خبرنگار را به فعالان این عرصه تبریک گفت. متن این پیام به شرح ذیل می‌باشد:

به نام خداوند لوح و قلم

به راستی چه زیباست اندیشه اي که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایي که در خدمت بیان حق برآید بدون شک قلم زدنت، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان هاست .
روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها  است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه، جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی  کردند.
17 مرداد، نمادی از تلاش و سختکوشی کبوترانی است که عاشقانه و بی‏‌پروا در عرصه وسیع اطلاع‏‌رسانی جان خود را بر کف نهاده و با عشقی وصف‏‌ناپذیر به کار و حرفه خود‏، پروازی بي‌پايان و خستگی‏‌ناپذیر را دنبال می‏‌کنند.
امید است در عرصه خبر حافظ میراث گرانبهای سرزمین کهن( ایران اسلامی )باشید و از جهاندار جهان آفرین حیات مشحون از عزت ، سلامتی ، توفیق و سربلندی را برای تمامی دست‌اندرکاران در حوزه رسانه و اطلاع رسانی بویژه شما خبرنگاران که بازوی توانمند سازمان آتش نشانی در اطلاع رسانی به موقع و دقیق رویدادهای این سازمان بوده و هستید ،کمال تشکر و تقدیر دارم.
شاید قرار این است که به دیگران یادآوری کنیم: زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد
من و تو برود. مطمئنا مبارک است روزی که به نام شماست!
                                                                                                                       محمد هادی قانع
هفدهم مردادماه 1398


پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس به خبرنگاران، به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار                        

به نام خداوند جان آفرین                حکیم سخن در زبان آفرین

بسمه تعالی

با سلام و تقدیم احترام خود به خبرنگارانی که تاریخ سازند و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع)

با فرا رسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار فرصت ارزشمند و دوباره ای برای تکریم جهادگران عرصه قلم و مردان و زنان گمنام ومتعهدی است که برای دفاع از اسلامیت و ملیت، اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به مردم جامعه خویش خستگی را خسته کرده اند و حداکثر مساعی و دانش و مهارت خود را به کار گرفته اند.

بدیهی است رسالت خطیر خبرنگاری در میهن عزیز ما که به برکت مجاهدت ملت غیور ایران و جان فشانی های شهدا تحت زعامت ولی امر مسلمین ، برخوردار از نظام اسلامی است و  اهداف وآرمان های بلندی همچون ایجاد تمدن اسلامی ، استقلال، آزادی، معنویت  و اخلاق را پرچمداری میکند،  اهمیت مضاعفی دارد. پس باید بدانیم

خبرنگاری یک شغل نیست، یک هنر است. هنری که با ثبت به موقع، رویدادها را جان می بخشد و از مرگ و نیستی آن در ازدحام و شلوغی روزمرگیها جامعه جلوگیری می کند و  اذهان به اتفاقات مهم، می تواند عامل تکاپوی عواطف و احساسات اثرگذار و گاها منجر به خیرو برکتی عظیم گردد.

خبرنگار یک هنرمند است که می تواند صدای مسلمان یا مستضعف محق، در دورترین نقطه ی هستی را هم، به گوش هر خواب و بیداری برساند. روح تعهد درکالبد این هنر که همان امانتداری و خدا محوری است، موجب خلق اثری ماندگار و ارزشمند در ذهن حقیقت جویان و تاریخ است.

رسالت اهل قلم و فعالان رسانه ای در تحقق این آرمانهای متعالی و بی بدیل است چرا که نخبگان این حرفه میتوانند با بصیرت و هنر خبرنگاری خویش در ایجاد طرز نگاه صحیح در مردم برای تحلیل مسایل و موضوعات داخلی کشور و رویدادهای منطقه ای و جهانی و نیز دمیدن روح امید و روحیه مطالبه گری و مسوولیت پذیری اجتماعی را در آحاد جامعه ، نقش آفرینی نمایند.

علاوه بر این، حضور فعال خبرنگاران آگاه در عرصه اطلاع رسانی گام مهمی در جهت حاکمیت اخلاق و قانون در جامعه و نیز نهادینه نمودن روح قانونمداری، پاسخگویی، نقدپذیری و شفافیت در عملکرد در میان مسوولان خواهد بود که این مهم به نوبه خود تاثیری عمیق در ترویج معروفات و ریشه کن نمودن منکرات بویژه ظلم که همان بی قانونی و اجرا نکردن آن است را در جامعه اسلامی دارد.

اینجانب ضمن تبریک دیگر بار این مناسبت و قدردانی از همکاری نزدیک و مسوولانه شما با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در انعکاس اخبار، گزارش فعالیتها و برنامه های ستاد ، توفیق روزافزون تان را در انجام بهینه رسالت خبرنگاری و پاسداری از حریم ارزشهای نظام اسلامی ، از خداوند متعال مسالت می نمایم.

سلیمان مهدوی


پیام تبریک مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس

در این پیام آمده است:
اصحاب رسانه به عنوان سفیران آگاهی و نقش آفرینان عرصه فرهنگ سازی هستند که زندگی انسان امروز بیش از هر زمان دیگر مرهون تلاش آنهاست که با اهتمام مداوم، ایثار، صداقت، در قلم و امانتداری در راه آبادانی جامعه خویش می کوشد. در سال‌های اخیر و با توسعه گردشگری خبرنگاران و اصحاب رسانه نقشی بسزا و غیرقابل انکار در تحول و رشد این صنعت ایفا نموده اند

اینک ضمن تبریک روز خبرنگار و تلاش های صادقانه شما همواره یاریگر ما در راه رسیدن به نقطه مطلوب اهدافمان و خدمت به مردم و مرز و بوم ایران عزیز اسلامی بوده و هستید را ارج می نهیم. و توفیق روز افزون شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم
مصیب امیری
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس


پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس به خبرنگاران

به نام خداوند جان آفرین                                                                حکیم سخن در زبان آفرین

بسمه تعالی

با سلام و تقدیم احترام خود به خبرنگارانی که تاریخ سازند و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع)

با فرا رسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار فرصت ارزشمند و دوباره ای برای تکریم جهادگران عرصه قلم و مردان و زنان گمنام ومتعهدی است که برای دفاع از اسلامیت و ملیت، اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به مردم جامعه خویش خستگی را خسته کرده اند و حداکثر مساعی و دانش و مهارت خود را به کار گرفته اند.

بدیهی است رسالت خطیر خبرنگاری در میهن عزیز ما که به برکت مجاهدت ملت غیور ایران و جان فشانی های شهدا تحت زعامت ولی امر مسلمین ، برخوردار از نظام اسلامی است و  اهداف وآرمان های بلندی همچون ایجاد تمدن اسلامی ، استقلال، آزادی، معنویت  و اخلاق را پرچمداری میکند،  اهمیت مضاعفی دارد. پس باید بدانیم

خبرنگاری یک شغل نیست، یک هنر است. هنری که با ثبت به موقع، رویدادها را جان می بخشد و از مرگ و نیستی آن در ازدحام و شلوغی روزمرگیها جامعه جلوگیری می کند و  اذهان به اتفاقات مهم، می تواند عامل تکاپوی عواطف و احساسات اثرگذار و گاها منجر به خیرو برکتی عظیم گردد.

خبرنگار یک هنرمند است که می تواند صدای مسلمان یا مستضعف محق، در دورترین نقطه ی هستی را هم، به گوش هر خواب و بیداری برساند. روح تعهد درکالبد این هنر که همان امانتداری و خدا محوری است، موجب خلق اثری ماندگار و ارزشمند در ذهن حقیقت جویان و تاریخ است.

رسالت اهل قلم و فعالان رسانه ای در تحقق این آرمانهای متعالی و بی بدیل است چرا که نخبگان این حرفه میتوانند با بصیرت و هنر خبرنگاری خویش در ایجاد طرز نگاه صحیح در مردم برای تحلیل مسایل و موضوعات داخلی کشور و رویدادهای منطقه ای و جهانی و نیز دمیدن روح امید و روحیه مطالبه گری و مسوولیت پذیری اجتماعی را در آحاد جامعه ، نقش آفرینی نمایند.

علاوه بر این، حضور فعال خبرنگاران آگاه در عرصه اطلاع رسانی گام مهمی در جهت حاکمیت اخلاق و قانون در جامعه و نیز نهادینه نمودن روح قانونمداری، پاسخگویی، نقدپذیری و شفافیت در عملکرد در میان مسوولان خواهد بود که این مهم به نوبه خود تاثیری عمیق در ترویج معروفات و ریشه کن نمودن منکرات بویژه ظلم که همان بی قانونی و اجرا نکردن آن است را در جامعه اسلامی دارد.

اینجانب ضمن تبریک دیگر بار این مناسبت و قدردانی از همکاری نزدیک و مسوولانه شما با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در انعکاس اخبار، گزارش فعالیتها و برنامه های ستاد ، توفیق روزافزون تان را در انجام بهینه رسالت خبرنگاری و پاسداری از حریم ارزشهای نظام اسلامی ، از خداوند متعال مسالت می نمایم.

سلیمان مهدوی
نظرات بینندگان