کد خبر: ۱۳۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
شهردار شیراز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار مطرح کرد:

نمایان ساختن فرهنگ مهردوستی شیرازی ها در تلخ ترین حوادث، با هنرنمایی اصحاب رسانه

شهردار شیراز گفت: معمولا حوادث غیرمترقبه تلخ است اما به خاطر تیزبینی خبرنگاران، فرهنگ دیگری از شیراز در سطح ملی و بین المللی دیده شد.
نمایان ساختن فرهنگ مهردوستی شیرازی ها در تلخ ترین حوادث، با هنرنمایی اصحاب رسانهبه گزارش شیرازه، آیین گرامیداشت روز خبرنگار پیش از ظهر هفدهم مرداد ماه با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی فارس، شهرداری شیراز، انجمن صنفی خبرنگاران شیراز و خانه مطبوعات شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز گفت: بایستی در روز خبرنگاران، خود اصحاب رسانه سخن بگویند و ما شنونده باشیم اما کماکان تریبون در اختیار ما است؛ از این موقعیت استفاده کرده و از تلاش اصحاب رسانه در حوادث مختلفی چون سیل در شیراز و دیگر موقعیت ها قدردانی می کنم.

حیدر اسکندرپور بیان کرد: معمولا حوادث غیرمترقبه تلخ است اما به خاطر تیزبینی شما، فرهنگ دیگری از شیراز در سطح ملی و بین المللی دیده شد.

وی افزود: اصولا رسانه برای این است که روشنی ها برتابیده شود و تاریکی ها به روشن تبدیل شود؛ اگر کسی تخلف می کند در تاریکی است.

شهردار شیراز در ادامه اظهار داشت: رسانه های مکتوب و سایت های خبری ما کمال دقت را دارند در اینکه خبر با همه ملاحظات خودش منعکس شود اما گاهی اوقات در فضاهایی که قطعا خبرگزاری ها و فضاهای رسمی نیستند پرده دری اتفاق می افتد که این اتفاق خوبی نیست.

اسکندرپور با اعلام اینکه امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به اعتمادسازی و بازیابی سرمایه های اجتماعی ما نیاز دارد، تاکید داشت: لازم است اعتماد مردم به مسئولین و حاکمیت بیشتر باشد، شما را در جاهایی که ما را نقد می کنید می ستایم اما باید توجه شود که مبادا به نام اطلاع رسانی سرمایه های اجتماعی از بین برود.

وی تصریح کرد: چرا در فضای مجازی اینگونه پرده دری می شود، من از شما اصحاب رسانه می خواهم که چهره پاکیزه ای از فضای رسانه ای در شیراز نمایان سازید.

شهردار شیراز صحبت خود را با اشاره به فرموده امام علی خطاب به مالک اشتر مبنی بر اینکه باید دورترین افراد از تو و دشمن ترین آنان در نزد تو کسی باشد که بیش از دیگران عیب جوی مردم است زیرا در مردم عیب هایی است و والی از هر کسی دیگر بر پوشاندن آن سزاوارتر است از عیب های مردم آنچه نزد تو است مخواه آشکار شود... به اتمام رساند.

نظرات بینندگان