کد خبر: ۱۳۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
پیام تبریک رئیس سازمان بسیج به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاران؛ پیش قراولان موفقیت در گام دوم و تحقق آینده روشن انقلاب

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی روز خبرنگار را به اهالی رسانه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تبریک گفت.
 سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی روز خبرنگار را به اهالی رسانه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:
 

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اهالی محترم رسانه

امروز به نام و یاد خبرنگار شهید محمود صارمی، روز خبرنگار نام گرفته است؛ اتفاقی که نشان داد «خبرنگاری» هم می تواند دری از درهای باغ شهادت باشد و همچنین بیانگر این نکته است که عنوان «خبرنگار»، عنوانی است که نه به مثابه شغل بلکه از یک رسالت مهم سخن میگوید.

قصد دارم به همین مناسبت عزیز، برادرانه نکته ای کوتاه در خصوص رسالت عظیمی که بر عهده اهالی رسانه و خبرنگاران عزیز قرار گرفته یادآور شوم

 اواخر سال گذشته رهبر معظم انقلاب با انتشار بیانیه مهم و راهبردی «گام دوم انقلاب»، ورود به مرحله یا فصل دیگری از مسیر تمدن سازی نوین اسلامی را اعلام کردند. این بیانیه نسبتا کم حجم اما پرمحتوا و غنی از نکات راهبردی، در واقع یک منشور و مانیفست جامع، منسجم و راهبردی است که مسیر حرکت انقلاب در چهل سال آینده را به روشنی نشان داده است و برای ترسیم این مسیر پیش رو، ضمن جمع‌بندی عملکرد انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته تصویر واقع بینانه‌ای نیز از موقعیت کنونی انقلاب ارائه داده است.

در بخش مهمی از این بیانیه که به مثابه مقدمه واجب برای فهم و عمل به بقیه بیانیه است، رهبر انقلاب می فرمایند: «پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر میدارم. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. نشانه‌های امیدبخش -که به برخی از آنها اشاره شد- در برابر چشم شما است. رویشهای انقلاب بسی فراتر از ریزشها است و دست‌ودلهای امین و خدمتگزار، بمراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه‌دوختگان است. دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی، در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام مینگرد. قدر خود را بدانید و با قوّت خداداد، به سوی ‌آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید.»

بر این اساس، تحقق توصیه ها و اهداف هفتگانه مد نظر رهبری و مندرج در بیانیه گام دوم، منوط به تحقق «جهاد امیدآفرینی» و «شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن» شده است. اینجاست که اهمیت عظیم کار رسانه و فعالیت خبرنگاران عزیز مشخص می شود.

خبرنگاران و اهالی رسانه مسئولیتی خطیر در راستای تحقق آینده روشن و درخشان انقلاب اسلامی بر دوش می کشند؛ شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن و ارائه تصویری واقعی از شرایط داخلی و اوضاع بین الملی همان مسئولیت خطیری است که رهبر انقلاب در درجه اول بر دوش اهالی رسانه و خبر نهاده است.

در این مسیر، خبرنگاران پرچمدار پیگیری مطالبات به حق مردم نیز هستند؛ جهاد خبرنگاران در انتقال مشکلات مردم به مسئولین، حضور جهادی در کنار مردم در مصائب و بلایای طبیعی، نظیر حماسه ای که در سیل ابتدای سال جاری در خدمت به مردم خلق شد، مطالبه عدالت و شفافیت از مسئولین، امیدبخشی به مردم و همراه شدن با صدای رسای مردم در بیان واقعی و عادلانه مشکلاتِ حقیقی و ارائه راه حلها همگی در  شرح رسالت این عنوان یعنی "خبرنگار" نهفته است.

«جهاد امیدآفرینی» جز با جهاد رسانه ای و قلم زدن در میدان نبرد روایتها و تصویرها محقق نخواهد شد و قطعا خبرنگاران، افسران و سربازان این جهاد مقدس هستند.

غلامرضا سلیمانی
رییس سازمان بسیج مستضعفین

نظرات بینندگان