کد خبر: ۱۳۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

هفت رتبه تک‌رقمی‌ سهم کنکوری های امسال فارس/ گفتگو با تک رقمی ها

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از کسب سه رتبه تک‌رقمی دیگر علاوه بر چهار رتبه تک‌رقمی قبلی توسط دانش‌آموزان فارس در کنکور سراسری سال 98 خبر داد.
دکتر علی عسکر نجفی با اعلام این خبر گفت: در کنکور سراسری سال جاری سه دانش‌آموز دختر استان در گروه آزمایشی هنر و یک دانش‌آموز پسر در گروه زبان‌های خارجه توانستند رتبه‌های تک‌رقمی کنکور را از آن خود کنند

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: خانم مینا مصطفوی از هنرستان هنرور ناحیه دو شیراز توانست رتبه هفت گروه آزمایشی هنر را از آن خود کند

نجفی همچنین گفت: خانم فاطمه احمدی از دبیرستان مینو ناحیه دو شیراز نیز توانست رتبه هشت گروه آزمایشی هنر را کسب کند

وی همچنین گفت: علی حاجیانی دانش‌آموز دبیرستان شهید نصیری لار نیز که پیشتر در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه 5 کسب کرده بود، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه نیز رتبه 7 را به دست آورده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: سازمان سنجش در اعلام نتایج رتبه‌های تک‌رقمی در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه فقط تا رتبه 5 را اعلام می‌کند و به همین علت ما با تأخیر، این موفقیت سه دانش‌آموز فارسی را متوجه شدیم

نجفی گفت: چهار دانش‌آموز دختر و دو دانش‌آموز پسر و درمجموع شش دانش‌آموز از استان فارس با کسب هفت رتبه تک‌رقمی در جمع دارندگان رتبه‌های تک‌رقمی کنکور امسال قرار گرفتند.

خاطرنشان می‌شود: بر اساس اعلام قبلی مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در کنکور سراسری امسال، 4 دانش‌آموز فارسی شامل: دو دانش‌آموز شیرازی و دو دانش‌آموز لاری موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و علوم انسانی شدند.

بر اساس اعلام نجفی، امسال در گروه آزمایشی علوم انسانی دانش‌آموز فاطمه شبخیز از دبیرستان فرزانگان لارستان موفق به کسب رتبه اول و دانش‌آموز علی حاجیان از دبیرستان شهید نصیری همین شهر نیز موفق به کسب رتبه پنجم کشوری و در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز دانش‌آموز فرهنگ امیری از دبیرستان تیزهوشان شهید دستغیب یک از ناحیه دو شیراز و دانش‌آموز گلسا مصباحی از دبیرستان فرزانگان همین ناحیه نیز موفق به کسب رتبه‌های سوم و هفتم در بین شرکت‌کنندگان شدند.

کنکوری‌ها اعتماد به نفس داشته باشند و از تلاش خسته نشوند
گلسا مصباحی درباره کسب رتبه 7 کنکور تجربی اظهار داشت: تصور می‌کردم که رتبه خوبی کسب کنم، پس از آزمون فکر می‌کردم تک رقمی منطقه را کسب کنم اما پس از اینکه کلید آزمون منتشر شد و چک کردم، کسب این رتبه برایم دور از ذهن نبود. 

وی درباره شروع و نحوه درس خواندن گفت: از تابستان به صورت جدی شروع به درس خواندن کردم ابتدا 10 ساعت در روز اما اواخر ساعتی 12 ساعت درس می‌خواندم. 

مصباحی بیان کرد: علاقه خودم رشته پزشکی است اما اینکه کدام دانشگاه، تهران یا شیراز، را انتخاب کنم تصمیم قطعی نگرفتم و باید همه جوانب را بررسی و مشورت کنم. 

رتبه 7 کنکور تجربی با اشاره به نقش مهم خانواده در کسب این موفقیت گفت: خانواده بسیار شرایط مرا درک می‌کردند و هیچ فشار و استرسی را به من وارد نمی‌کردند و با هر نتیجه‌ای که در آزمون‌های آزمایشی می‌گرفتم حمایت می‌کردند. 

مصباحی به دانش‌آموزانی که سال آینده کنکور دارند، توصیه کرد که با آرامش و اعتماد به نفس درس بخوانند و از تلاش کردن لذت ببرند و خسته نشوند. 

کنکوری‌ها با برنامه‌ریزی درس بخوانند
علی حاجیان درباره کسب رتبه 5 علوم انسانی اظهار داشت: از آخر سال یازدهم برای کنکور شروع به درس خواندن کردم و متوسط روزانه 5 تا 6 ساعت مطالعه داشتم البته در روزهای نزدیک به کنکور به 8 تا 10 ساعت افزایش یافت. 

وی درباره اینکه تصمیم دارد در چه رشته‌ای تحصیل کند، گفت: هنوز  تصمیم نگرفتم در حال مشورت هستم اما رشته‌های حقوق، روانشناسی و علوم قضایی را علاقه‌مند هستم و دانشگاه هم احتمال زیاد تهران را انتخاب کنم. 

رتبه 5 کنکور علوم انسانی با بیان اینکه هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، افزود: توصیه‌ای که به دیگر دانش‌آموزان و کنکوری‌ها دارم این است که حتما با برنامه‌ریزی درس بخوانند و وقت خود را تلف نکنند. 

برنامه‌ریزی و اعتماد به نفس رمز موفقیت است
فرهنگ امیری ،در پاسخ به این سوال که آیا کسب رتبه 3 را تصور می‌کرده یا خیر اظهار داشت: قبل از کنکور در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم و تصورم بر این بود که رتبه دو رقمی را کسب می‌کنم اما پس از اینکه کنکور دادم به رتبه تک رقمی هم فکر می‌کردم اما نه رتبه 3 کنکور.

وی درباره نحوه و ساعت درس خواندن نیز گفت: از تابستان با 10 ساعت شروع به درس خواندن کردم اما کم کم ساعت مطالعه را به 13 ساعت افزایش دادم و تا آخر با همین 13 ساعت درس می‌خواندم. 

رتبه 3 کنکور تجربی که انتخابش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: ترجیح می‌دهم کنار خانواده باشم و در داخل کشور خودم تحصیل کنم. 

وی درباره نقش خانواده در موفقیتش نیز گفت: من در کتابخانه درس می‌خواندم اما خانواده به ویژه پدرم بسیار رعایت می‌کردند و به من توجه نشان می‌دادند، رفت و آمدم را بر عهده گرفته بودند تا وقتم تلف نشود و همین اینکه می‌دیدم برای من اهمیت قائل هستند به من قوت قلب می‌داد. 

رتبه 3 کنکور تجربی درباره استفاده از شبکه‌های مجازی تصریح کرد: در طول روز از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کردم و گوشی ساده داشتم. 

امیری به دانش‌آموزان و دوستان خود نیز توصیه کرد که برای موفقیت ابتدا برنامه‌ریزی داشته باشند و بعد از آن به خود اعتماد کنند، بدانند که می‌توانند. 

هزینه‌های زیاد کلاس کنکور عامل موفقیت نیست
 فاطمه شب‌خیز با بیان اینکه تصورم کسب رتبه 100 بود نه رتبه یک اظهار داشت: بسیار خوشحال شدم و فکر نمی‌کردم که رتبه یک را کسب کنم. 

وی درباره ساعات درس خواندن در ایام کنکور گفت: از مردادماه شروع به درس خواندن برای کنکور کردم و میانگین 7- 8 ساعت درس می‌خواندم. 

رتبه نخست علوم انسانی با بیان اینکه هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، افزود: دانش‌آموزان به خودشان اعتماد داشته باشند و خودشان را درگیر حواشی یا هزینه‌های سرسام‌آور کلاس کنکور نکنند. 

شب‌خیز با اشاره به اینکه در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کرده است، بیان کرد: برای موفقیت در کنکور نیازی به صرف هزینه‌ زیاد نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی و اعتماد و توکل به خدا درس خواند. 

وی درباره رشته انتخابی‌اش نیز گفت: هنوز تصمیم نگرفتم اما یا دبیری یا حقوق را برای تحصیل انتخاب می‌کنم ،دانشگاه نیز اگر بنا باشد حقوق بخوانم دانشگاه تهران یا شهید بهشتی را انتخاب می‌کنم. 

رتبه نخست علوم انسانی نقش پدر و مادر و خانواده را در موفقیت خود عامل مهمی دانست و افزود: در حد خودشان شرایط را برای درس خواندن من فراهم کردند. 

شب‌خیز همچنین درباره استفاده از شبکه‌های مجازی در ایام کنکور گفت: به صورت محدود و کنترل شده از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کردم. 

نظرات بینندگان