کد خبر: ۱۳۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

وبگردی شیرازه/ مجازیست فارس، در هفته ای که گذشت

مدتی است جمعه ها با وب گردی و رصد اخبار استان مقابل دیدگان شما هستیم. تا اگر فرصت نکرده اید فضای مجازی استان را در هفته گذشته رصد کنید به صورت کوتاه و مختصر بدانید در طول هفته کدام اخبار بین کاربران استان فارسی بیشترین انتشار و بازتاب را داشته است.
 این هفته هم با قسمت دیگری از وب گردی شیرازه در خدمتتان هستیم. در وب گردی شیرازه بنا داریم مطالب پرتکراری که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در طول هفته بازنشر شده است خدمت خوانندگان عزیز ارایه نماییم.

_ دستگیری چهار نفر از عوامل شهرداری و شورای شهر صدرا به اتهام فساد مالی از جمله پربسامد ترین اخبار هفته گذشته بود که در بین مخاطبان دست به دست گردید و همچنان ادامه دارد. 
خبرگزاری فارس در این حوزه بیشترین مطلب را منتشر نموده و گوی سبقت را از سایرین ربود.
کاریکاتور احمد رضا سهرابی، کاریکاتوریست شیرازه نیز در همین موضوع با عنوان "به شهر صدرا، شهر فرصت ها خوش آمدید!" باز نشر قابل توجهی داشت و به عنوان اسلاید خبری برخی سایت ها و حتی استوری برخی افراد قرار گرفت. این خبر حتی در بیرون از مرزها نیز بازتاب داشت.

_آتش سوزی در هتل نیمه کاره و البته پرماجرای "آسمان" شیراز نیز جز خبرسازترین اخبار هفته گذشته استان فارس و شیراز بود.
این حادثه از ابعاد مختلف مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و دست مایه خبری خبرنگاران، عکاسان و اصطلاحا گوشی به دستان شد.
گریز به موضوع پلاسکو، گریز به گذشته پرماجرای این هتل با میراث فرهنگی به جهت مخدوش کردن دید بصری ارگ کریمخان زند، تلاش آتش نشانان برای اطفای حریق، تشکیل کمیته بحران استانداری در محل، آوارگی همسایگان و مغازه های اطراف هتل، جابجایی ۶۰۰ نفر از میهمانان هتل های اطراف هتل به مکان های دیگر، همه و همه آسمان شیراز را دوباره در صدر اخبار قرار داد.
" آه کریم خان دامن آسمان را گرفت!"  جالب ترین تیتر استفاده شده در این ایام بود.

_ و خبر آخر هم، خبرهای مربوط به روز و هفته خبرنگار بود که با تجدید میثاق اصحاب رسانه  با شهدا در اول هفته آغاز شد و در ادامه غبار روبی حرم حضرت احمدبن موسی علیه السلام توسط خبرنگاران و در پایان با اجتماع خبرنگاران در هتل هما به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان پذیرفت. در این بین نشست های جداگانه نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرمانده سپاه استان با اصحاب رسانه بازتاب بیشتری داشت. فصل مشترک همه مطالب هفته خبرنگار توجه به  امنیت شغلی و حقوق و مزایا و اضافه شدن این حرفه به جمع شغل های سخت و زیان آور بود که به داستان تکراری و پر غصه همه ساله تبدیل شده است.
جالب ترین حرکت رسانه ای این هفته ابتکار سایت شیرازه در جمع کردن اصحاب رسانه در یک قاب و در قالب یک خبر بود که تاکنون بازتاب جالب توجهی داشته است.

نظرات بینندگان