کد خبر: ۱۳۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

پتروشیمی های فارس مشکل اقتصادی استان را حل می کند/ مشکل آب شیراز همراهی مسئولین و مردم را می طلبد

امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز گفت: راه اندازی پتروشیمی می تواند مشکلات اقتصادی این استان و حتی کشور را رفع کند و در مسیر اقتصاد درون زا موثر واقع شود.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به مراحل زندگی انسان بیان کرد: زندگی ما در این دنیا مقرون با سختی ها است و آخر این عالم هم فنا وجود دارد. باید به اعمال توجه داشته باشیم و غفلت نکنیم تا از این مرحله به خوبی عبور کنیم.

وی اساس حرکت انقلاب اسلامی را ایمان دانست و گفت: اگر ایمان در جامعه بیشتر و تقویت نشود و فقط ظاهر حکومت را درست کنیم، به هدف انقلاب اسلامی نرسیده ایم. تلاش ما در گام دوم انقلاب اسلامی باید این باشد که ایمان را در دل خودمان و مردم جامعه رشد بدهیم. در جهان معاصر گمشده کشور های دیگر معنویت و ایمان است که آن را در ایران جستجو می کنند.

به گفته امام جمعه شیراز نباید برای امور دنیوی غصه خورد بلکه باید غم حساب و کتاب آخرت را داشت و اگر کسی این گونه نباشد آدم نیست. به گفته امام باقر(ع) کسی از حقیقت ایمان بهره مند می شود که در دل خود غم آخرت را داشته باشد و غفلت از آخرت، ارزش برای انسان ایجاد نمی کند.

آیت الله دژکام در مورد مفسدان گفت: کسانی که فساد می کنند مومن نبوده اند که کارشان به اینجا کشیده شده است و چیزی که از دست داده ایمانش بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با توجه به احادیث، سه تا خصلت را برای کمال انسان کافی دانست و بیان کرد: یکی از این خصلت ها برای رشد و کمال حقیقی دین شناسی است که اولین قدم آن قرآن فهم بودن است. متاسفانه در برخی از مجالس رسمی شاهد هستیم که بعضی ها حتی روخوانی قرآن را هم بلد نیستند و این یک ضعف است. اگر تا آخر عمر وقت صرف فهمیدن و تدبر در قرآن کنیم کم است.

امام جمعه شیراز صبر در سختی ها را یکی دیگر از خصلت ها برای رسیدن به کمال دانست و افزود: سخت ترین تحریم ها توسط آمریکا و متحدانش طی سال ها علیه کشور و مردم ما اعمال کردند ولی هرچه تلاش کردند تا صبر مردم تمام شود ولی مردم مثل کوه استوار ماندند و ایستادگی کردند. صبر پیروان حضرت علی (ع) و فاطمه(س) به این راحتی تمام شدنی نیست.

آیت الله دژکام برنامه ریزی برای اقتصاد در زندگی را خصلت بعدی عنوان کرد و گفت: معیشت انسان باید داری حساب و کتاب باشد و نمی توان بدون برنامه ریزی کاری را به نحو احسنت انجام داد.

نماینده ولی فقیه در فارس درباره مشکل چند مدت اخیر مردم شیراز و فارس گفت: بی آبی این روز ها برای مردم مشکل ایجاد کرده است و باید از قبل فکر این مشکل می بودیم، نمی شود وقتی گرفتار شدیم حالا شروع به حل کردن آن کنیم.

وی تصریح کرد: دو طرح بلند مدت شیراز داشته است که یکی خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز بوده که کار هایی صورت گرفته ولی وارد شبکه آبرسانی نشده است و باید تسریع بشود. سد تنگ سرخ هم که شیراز از آن هم از آن سهمیه دارد هنوز ایجاد نشده است. مدیران باید به فکر باشند و دنبال کنند.

آیت الله دژکام با بیان راه حل های مشکل کمبود آب در ادامه گفت: چاه هایی در اطراف شیراز وجود دارد که آشامیدنی هستند ولی برای کشاورزی مصرف می شوند. اگر می شود این ها باید در شبکه آبرسانی قرار بگیرند. اقداماتی هم از سوی بعضی نهاد ها انجام شده ولی از مدیران خواهشمندیم که به این قضیه ورود کنند و مردم هم باید مصرف خودشان را مدیریت کنند تا از این مشکل به خوبی عبور کنیم.

امام جمعه شیراز موفقیت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در پالایشگاه ستاره خلیج فارس این موفقیت را از نمونه اقتصاد درون زا دانست و افزود: امروزه نباید به خارجی ها برای رونق اقتصاد دلخوش بود و موفقیت قرارگاه خاتم در بحث بنزین خود نشان از موضوع دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس از قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در خواست کرد تا برای احداث و راه اندازی مجموعه پتروشیمی های مصوب استان فارس ورود کند و از مسئولین و مدیران خواست که در این موضوع از قرارگاه حمایت کنند.

آیت الله دژکام یادآور شد که راه اندازی پتروشیمی می تواند مشکلات اقتصادی این استان و حتی کشور را رفع کند و در مسیر اقتصاد درون زا موثر واقع شود.

گفتنی است سخنران پیش از خطبه های هفته آینده نماز جمعه یکی از اساتید فرهنگی با موضوع ولایت و میز خدمت شهرداری منطقه 7 شیراز نیز برپا می باشد.


نظرات بینندگان