کد خبر: ۱۳۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
امام جمعه موقت مرودشت:

صداقت و امانت باید ویژگی‌های بارز خبرنگار باشد

امام جمعه موقت مرودشت گفت :دشمن امروزه با جنگ نرم به سراغ مملکت ما آمده است /جوانان نخبه با کار و تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات، بر ظرفیت وجودی خود بیفزایند و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) به ذکر خصوصیات معنوی آن امام همام پرداخت .

کلانتری در ادامه ضمن تبریک روز عید قربان ، بیان داشت: عید قربان عید از خود گذشتن و خدا پیوستن است همانطور که حضرت ابراهیم از خود گذشتن و فرزند خود را به قرانگاه بردند و به خدا پیوستند. وی افزود: راه کمال انسان ار خود گذشتن و پیوستن به خدا است چرا که زندگی امتحان از خود گذشتن و تقوا سفارش اولیای الهی است.

کلانتری با بیان اینکه عید قربان هم زمان با چهارمین سالگرد شهادت غمبار حجاج بیت الله الحرام همراه ا ست،بیان کرد: چهار سال از شهادت بیش از هفت هزار حاجی در حال احرام در مسیر انجام عبادت خدا و اطاعت از پروردگار عالم به خاطر تعمد و یا عدم رسیدگی آل سعود به شهادت رسیدند که ظهور قضیه در این است که عمد در کار بوده است ؛ جنایات آل سعود در اسلام آنقدر عمیق و گسترده شده است که دیگر جای هیچ گونه درنگ نگذاشته است . یمن ، سوریه ، عراق ، بحرین و حتی منافقین ورشکسته که یک جنازه سیاسی از آن ها باقی مانده در فرانسه عربستان آن ها را می بیند و بعد وعده بمب گذاری به وسیله آن ها در ایران می دهد و توطئه های شوم خودش را که بحمدالله تا امروز هر چه بوده خنثی شده و با  حضور نیروهای هوشیار جمهوری اسلامی ایران آن توطئه ها نقش بر آب شده در داخل مملکت شروع کرده است .
 وی تصریح کرد: امروز دیگر امیدی به اصلاح آل سعود نیست ، این ها کارگزاران آمریکا و اسرائیل هستند ، این ها رژیم کودک کشند ، مردم و مسئولان باید مراقب افکار شوم و شیطانی آن ها باشند
وی با بیان اینکه امروزه دشمن با جنگ نرم به سراغ مملکت ما آمده است،بیان کرد:اگر انسان در مسیر حفظ ودفاع از ارزش های انقلاب قرار نگیرد و در این زمینه کوتاهی داشته باشد راه و مسیر واقعی را گم خواهد کرد واسیر حواشی ومسائل جانبی دشمن خواهد شد.
کلانتری در ادامه ضمن اشاره به دیدار رهبری با مدال آوران المپیک ،بیان کرد:رهبر انقلاب اسلامی دیدار با جوانان نخبه و ورزشکار را که، امیدهای آینده‌ی انقلاب و کشور هستند، دیداری بسیار شیرین خوانده و افزود: صحبتهای جوانان نخبه در این دیدار حاکی از وجود یک فکر و دقت‌نظر و نگاه ژرف به مسائل بود که بسیار مهم و مایه‌ی خرسندی است.
وی با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از اقدام جوانان نخبه در اهدای مدال‌های خود به ایشان، خاطرنشان کرد: این اقدام، اهدای به شخص نیست بلکه اهدای به یک نماد است که معظم له ضمن پذیرش این مدال‌ها، آنها را به جوانان عزیز و نخبه بازگرداند تا نزد خودشان باقی بماند.
امام جمعه موقت مرودشت در ادامه با اشاره به قرار گرفتن ایران در رتبه‌های بالای فناوری نانو، خاطرنشان کرد: اکنون انتظار این است که جوانان نخبه و نسل بعدی، صدها مورد مانند نانو و پدیده‌های ناشناخته‌ی علمی زیست‌فناوری را کشف کنند و فقط به ادامه‌ی مسیر پیشرفت علمی بسنده نشود.

وی لازمه‌ی رسیدن به این مرحله را حفظ و تعالی جوهر نخبگی و قانع نشدن به شرایط فعلی دانست و افزود: باید جوانان نخبه با کار و تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات، بر ظرفیت وجودی خودافزوده  و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.
کلانتری در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه ،بیان داشت : همزمان با ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار،صداقت و امانت را از ویژگی‌های بارز و برجسته و ۲ عنصر اساسی و مهم در تراز خبرنگار جمهوری اسلامی دانست.
وی بیان داشت : انقلابی‌ گری یکی دیگر از ویژگی‌های خبرنگار باید باشد تا تحت تاثیر افکار دشمنان قرار نگیرد در غیر این صورت نمی‌تواند از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کند.

کلانتری اظهار داشت: خبرنگاران کشور باید با تنویر افکار عمومی در دفاع از انقلاب و مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن همواره مجهز شوند.

وی با بیان اینکه نقد منصفانه و عاقلانه باید در جامعه باشد گفت: نقد منصفانه باعث پیشرفت و بالندگی جامعه است و اگر نقد و تضارب افکار وجود نداشته باشد  خاموش و خمود می‌شود.
کلانتری در ادامه از مردم تقاضا داشت با توجه به شرایط گرمای تابستان ،نسبت به صرفه جویی در آب شرب و مصرفی خود رعایت الگوی مصرف را در دستور کار خود قرار داده و از هرگونه شستشوی اتومبیل های خود با آب شرب خودداری نمایند.

شایان ذکر است که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در بین الصلاتین نماز از تعدادی از خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح تقدیر،تجلیل صورت گرفت.

نظرات بینندگان