کد خبر: ۱۳۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز مطرح کرد:

تجهیز پل های مکانیزه عابرپیاده به سامانه پایش تصویر/ نجات جان یک نفر به تمامی هزینه کردها در کمربندی شیراز می ارزد/ نیاز به پل های عابرپیاده در تمامی محورهای پرسرعت شیراز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز از راه اندازی سامانه ثبت تخلف راکبان موتورسوار و خودروهای حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: دوربین های ثبت تخلف با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در سه نقطه از کمربندی راه اندازی شده و از این پس با هر تخلف، پیامکی برای راننده ارسال خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، درخصوص وضعیت پل های عابرپیاده شیراز گفت: در حال حاضر 7 پل مکانیزه در شیراز وجود دارد که از سه ماه گذشته تاکنون تحت پوشش ما قرار گرفته است و پیش از آن زیرنظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز بود.

برخی از پل های مکانیزه یا از بدو افتتاح خاموش ماندند و یا شاهد خاموشی های طولانی مدت آنها بوده ایم؛ پل هوایی مکانیزه دروازه کازرون و پارک آزادی از جمله این موارد است که شهروندان را با زحمت فراوانی روبرو می کرد.

تجهیز پل های مکانیزه عابرپیاده به سامانه پایش تصویر/ نجات جان یک نفر می ارزد به تمامی هزینه کردها در کمربندی شیراز/ در تمامی محورهای پرسرعت شیراز نیاز به پل های عابرپیاده داریم

هزینه های گزافی برای ساخت و ساز این پل ها صرف شده و چنین خدماتی بایستی رضایت شهروندان را در پی داشته باشد؛ مجتبی زور بخش در این خصوص بیان کرد: در حال حاضر پل ها را آماده و ایرادات موجود از جمله خاموش بودن پلکان ها، عرشه نامناسب و یا عدم وجود روشنایی کافی را رفع کرده ایم و حتی آسانسور تعدادی از این پل ها نیز نعویض شده است.

وی از مجهز شدن پل های مکانیزه به سامانه پایش تصویری خبر داد و اظهار داشت: پس از ایجاد این امکان، می توان تصویر پل ها و خرابی های موجود را در مرکز کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و محل مدیریت حمل و نقل ملاحظه کرد که این موضوع از لحاظ ارتقای امنیت پل حائز اهمیت بسیاری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز درباره پل های غیرمکانیزه در سطح شیراز، گفت: این پل ها در حیطه اختیارات و محدوده کاری ما نیستند و تحت نظارت و مدیریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز هستند.

زوربخش علت اینکه پل های عادی عابرپیاده در دست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز است را استفاه از تبلیغات محیطی عنوان و اعلام کرد: تمایل و رغبت ما بر این است که پل های عابرپیاده غیرمکانیزه نیز در حیطه فعالیتی ما باشند چرا که گذرگاه ایمن و محل تردد افراد پیاده است و می توانیم به بهترین شکل از آنها مراقبت کنیم.

وی در ادامه به دیدگاهی مبنی بر واگذاری پل های عابرپیاده از مرحله ساخت تا نگهداری از پل ها به شهرداری های مناطق اشاره کرد و گفت: واگذاری پل به شهرداری های مناطق یعنی اینکه خودشان متولی اجرای پل و رفع حریم برق باشند.

معاون شهردار شیراز اکثر پل های عابرپیاده را دارای مشکل حریم برق دانست و بیان کرد: در کنار رفع این مشکل، بهتر است که نگهداری و توسعه جدید همه پل های قدیم و جدید به دست مناطق سپرده شود.

زوربخش هزینه نگهداری از هر پل مکانیزه را متغیر دانست و گفت: پارامترهای مختلفی چون میزان تردد، میزان فعالیت بارزی که پل تحمل می کند و چگونگی استفاده شهروندان در کمیتِ هزینه کرد، برای نگهداری آنها تاثیرگذار است.

وی درخصوص نحوه واگذاری پل های عابرپیاده به سرمایه گذاران برای ساخت و ساز، بیان کرد: برخی از پل ها را ما معرفی می کنیم و بعضی را هم سرمایه گذاران شناسایی می کنند و نهایتا طی یک بسته پیشنهادی شامل تبلیغات محیطی، احداثِ پل به سرمایه گذار واگذار می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر 16 پل در بسته سرمایه گذاری وجود دارد و تعدادی از پل ها را شهرداری دارد اجرا می کند.

زوربخش در ادامه بیان کرد: عمدتا بیشتر پل هایی که داشته ایم واگذاری تبلیغاتی بوده و دلیل اینکه از پل ها استقبال کمی شده نوساناتی است که بر فضای تبلیغات وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود طرح احداث زیرگذرهای عابرپیاده را مطرح کرد و گفت: برای ساخت پل های عابر پیاده جهت رعایت ارتفاع مجاز باید پل را 4 متر و 80 تا 5 متر و 20 بالا ببریم و این در حالی است که اگر یک زیرگذر عابر پیاده به اندازه یک نفر یا بیشتر با ارتفاع نهایتا 2 متر و 40 داشته باشیک دیگر نیاز به تامین ارتفاع نیستیم و به دلیل اینکه در کشور زلزله خیزی زندگی می کنیم معمولا سازه های زیرزمینی ارزان تر ساخته می شوند.

معاون شهردار شیراز با اعلام اینکه هم اکنون سه طرحِ استقرار زیرگذرهای عابرپیاده در حال مطالعه است، اظهار داشت: تا زمانی که نتایج مطالعاتی طرح به اتمام نرسیده باشد نمی توانیم اطلاعات بیشتری را ارائه بدهیم.

 معضل تصادف در زیر پل هوایی کمربندی شیراز!
کمربندی از دیرباز تاکنون معضل بزرگی برای کلانشهر شیراز به حساب می آید این قسمت از شهر جزو محدوده معابر شهر تلقی نمی شود لذا از لحاظ قانونی باید از خدمات شهرداری محروم باشد.

علیرغم اینکه کمربندی باید زیر نظر اداره راه و شهرسازی باشد، ساخت پل ها، نگهداری آن ها و غیره همچنان برعهده شهرداری است!

بنا بر ساخت و سازهای خطی که در اطراف کمربندی اتفاق افتاده و طبعا ساخت و سازهای خطی نیز دسترسی را طلب می کند یک تداخلاتی به وجود آمده است که شهرداری را موظف کرده علیرغم اینکه قانون، راه و شهرسازی را برای حتی ساخت پل در این محدوده موظف کرده است به این موضوع بپردازد...     

و اما پل هایی که ساخته شده تبدیل به معبری جهت موتورسواران شده و کمتر عابرپیاده را می بینیم که پل را برای عبور و مرور انتخاب کرده باشد.

تجهیز پل های مکانیزه عابرپیاده به سامانه پایش تصویر/ نجات جان یک نفر می ارزد به تمامی هزینه کردها در کمربندی شیراز/ در تمامی محورهای پرسرعت شیراز نیاز به پل های عابرپیاده داریم

جایگزینی پلکان های پل های هوایی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در این خصوص از راه اندازی سامانه ثبت تخلف راکبان موتورسوار و خودروهای حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: دوربین های ثبت تخلف با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در سه نقطه از کمربندی راه اندازی شده و از این پس با هر تخلف، پیامکی برای راننده ارسال خواهد شد.

زوربخش بیان کرد: برای خط کشی و سایر موارد در کمربندی کمک کرده ایم و هر همکاری دیگری که لازم باشد انجام می دهیم چرا که دیدگاه ما بر این اساس است که یک فقره تصادف جرحی یا فوتی را اگر کم کنیم کل هزینه کردهایمان تبدیل به سود می شود.

وی در انتها جایگزینی پلکان های پل های هوایی با رمپ را مورد اشاره قرار داد و گفت: با این تغییر معلولان و دوچرخه سواران راحت تر عبور و مرور خواهند کرد.

به گزارش شیرازه، معلولان قشر آسیب پذیر جامعه هستند که از اکثر امکانات محروم هستند، پل هوایی یکی از امکاناتی است که می تواند در رفت و آمد این افراد تاثیر بسزایی داشته باشد.

اگر اینگونه موضوع های خرد که شاید به چشم کسی نیاید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد شاید از تعداد عده ای از شهروندانمان که تنها بخاطر اینکه شرایط رفت و آمد در سطح شهر برایشان فراهم نشده به انزوا و خانه نشینی مجبور شده اند کمتر شود...
نظرات بینندگان