کد خبر: ۱۳۱۹۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

«احمق بی شعور» هدیه بنفش فرماندار آباده به یک خبرنگار!!

وقتی خبرنگاری که به لحاظ رویکرد و مشی سیاسی متمایل به دولت روحانی شناخته می شود به خاطر انتقاد، با توهین های شرم آور فرماندار و با عبارت "احمق، بیشعور و لگد پران" نواخته می شود، شاید رویارویی خبرنگاران مخالف با مشی سیاسی فرماندار، می توانست واکنش شدیدتری به دنبال داشته باشد!؟
به گزارش شیرازه، روز خبرنگار امسال در حالی برگزار شد که از رئیس جمهور گرفته تا سایر مسئولین قوا سعی کردند فضایی متفاوت را برای این قشر زحمت کش کشور رقم بزنند. برخی از مسئولین نیز با بیان همان وعده های همیشگی و شعارهای تکراری، برای خالی نبودن عریضه عکس یادگاری هم گرفتند. هرچند برخی دیگر نیز مانند رئیس دستگاه قضا و وزیر بهداشت نیز اعلام کردند که پرونده های شکایت از رسانه ها در دستگاه متبوعشان مختومه شود که این رویکرد جای خوشحالی دارد.

آباده نما نوشت: محمد اسدالهی فرماندار آباده نیز در حالی با گرفتن عکس یادگاری در اتاق کارش و در جمع بخشی از خبرنگاران  شهرستان و صدور بیانیه ای مملو از صحبت های شیک و دهن پرکن، تلاش کرد این روز را پاس بدارد، که البته از دعوت رسانه های منتقد شهر از جمله پایگاه تحلیلی – خبری آباده نما که با مجوز رسمی فعالیت میکند به این جلسه خودداری کرده بود. هرچند شاید این بایکوت و سانسور، خیری به همراه داشته است. شاید سوال شود، چرا؟ بخوانید...

«احمق بی شعور» هدیه بنفش فرماندار آباده به یک خبرنگار!!

«ابتدای امسال که بحران سیل در اکثر نقاط کشور، خطرآفرین شده بود، در شمالی ترین نقطه استان فارس، شهرستان آباده، ستاد بحران بدون حضور فرماندار و بخشدار تشکیل شد. مردم، شهرداری و مسئولان حاضر در شهرستان دست به دست هم دادند تا آب در دل مردم و مسافران نوروزی تکان نخورد و خیال فرماندار و بخشدار هم که در تعطیلات نوروزی بسر می بردند آسوده باشد! از آن زمان، رسانه های منتقد، غیبت چندین روزه این دو مسئول در زمان وقوع بحران را به بوته نقد کشیدند، اما دریغ از یک عذر خواهی کوچک از سوی مسئولان...» این جملاتِ محسن خلیفه، خبرنگار پر تحرک یکی از نشریات محلی آباده است که در درد و دل با آباده نما بیان کرد.

خلیفه در این گفتگو می افزاید: عملکرد فرماندار شهرستان آباده در حوزه های مختلف مورد نقد سیاسیون و اهالی رسانه بود تا جایی که این اعتراض به نماز جمعه کشیده شد و یکی از جانبازان جنگ تحمیلی که سخنران پیش از خطبه ها بود، لب به انتقاد از عملکرد فرماندار آباده گشود ولی به این موضوع هم توجهی نشد.

ماجرا وقتی شنیدنی می شود که درست در ایام شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، اسدالهی نماینده دولت تدبیر و امید در آباده، با ارسال پیام توهین آمیز به این خبرنگار، عبارات پُر طمطراقِ «فرهنگ» و «ادب» و «هنر» را که در پیامش به مناسبت روز خبرنگار از آن استفاده شده بود را در عمل معنی کرد!


وقتی محسن خلیفه، خبرنگاری که به لحاظ رویکرد و مشی سیاسی متمایل به اصلاح طلبان و دولت روحانی شناخته می شود، بنا به گفته خودش و تنها به خاطر انتقاد که وظیفه ذاتی اوست، با توهین های شرم آور فرماندار و با عبارت "احمق، بیشعور و لگد پران" نواخته می شود، شاید رویارویی خبرنگاران و تحریریه رسانه ای مستقل و منتقد مانند آباده نما با فرماندار می توانست واکنش شدیدتری به دنبال داشته باشد، که به لطف خدا محقق نشد؟!

«احمق بی شعور» هدیه بنفش فرماندار آباده به یک خبرنگار!!

سوال مهمی که در این میان مطرح می شود این است که آیا استاندارفارس که چندی قبل با دیدن فیلم تعرض به یک دست فروش، واکنش شدید و البته به جایی از خود نشان داد و با اقدام عجیب فرماندار آباده، وصله ی ناجور این موضوع به آباده چسبید و به ناحق در رسانه ها منعکس شد، این بار نیز در برابر این توهین آشکار واکنش نشان می دهد، بایست این رفتار نیز در کنار کلکسیون توهین هایی مانند "بی سواد، بی شناسنامه، بروید به جهنم و..." به بایگانی افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم در مواجه با منتقدان برای قضاوت تاریخ افزوده شود؟!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
همام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
0
یک طرفه قضاوت نکنیم. بعضی خبرنهارها واقعا تو پوزی نخوردهاند و پررویی و گستاخی را با صراحت و رک گویی اشتباه می گیرندو امر برآنان مشتبه می شود که می توانند به همه توهین کنند ولی هیچکس نباید به آنها چیزی بگوید. خبرنگار اگر وظایفش را به نحو احسن انجام دهد، فقط خبرنگار است و نه دادستان و مدی العموم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
0
سلام .طبق قانون مطبوعات شما باید جوابیه خبر مذکور را که در سایت آباده نما هم منتشر شده را در زیر این خبر
بنویسید.
و درثانی این مصاحبه سراسر سیاه نمایی می باشد.