کد خبر: ۱۳۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد:

هنرمندان تئاتر 11 استان کشور مهمان شیراز‌ می‌شوند/ اجرای 50 نمایش خیابانی کودک در سطح شهر شیراز

رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اعلام نتایج بازبینی نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز و اجرای حداقل 50 نمایش خیابانی در سطح شهر شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه 107 اثر از 29 استان کشور متقاضی حضور در نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز بوده است گفت: پس از بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه توسط چهره‌های شناخته شده هنرهای نمایشی کشور به سرداوری سامان خلیلیان رئیس کانون نمایش خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،12اثر به بخش رقابتی(کودک) و 3اثر در بخش آزاد(غیررقابتی) در شیراز اجرا خواهد شد.

دکتر ابراهیم گشتاسبی راد استقبال از این رویداد هنری را که به منظور توسعه فرهنگ شهروندی و عنوان شیراز شهر دوستدار کودک برگزار می‌شود، کم نظیر دانست و خاطر نشان کرد: هنرمندان تئاتر11 استان فارس، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، قم، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان و همدان به مدت 5روز مهمان شهروندان شیرازی خواهند بود.

رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: این جشنواره 22مرداد1398 با راهیابی هنرمندان و عروسک ها در همسایگی ارگ کریمخانی از ساعت 18 آغاز به کار می کند و از ساعت20:30 با برگزاری آئین رسمی جشنواره افتتاح می‌شود.

گشتاسبی راد ادامه داد: حداقل 50 نمایش خیابانی راه‌یافته به این جشنواره هر روز از ساعت18:30 تا 22:30 در 6 نقطه شهر شیراز بوستان آزادی، فضای مجاور ارگ کریم‌خانی، محور عفیف‌آباد، گذر حافظیه، بوستان نماز و فضای مقابل مجتمع تجاری خلیج‌فارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات آثار راه‌یافته، نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز «فرهنگ شهروندی» با محوریت کودکان اعلام کرد و یادآور شد: آئین پایانی به‌منظور معرفی برگزیدگان و آثار راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره تئاتر فجر، 26مرداد ساعت10 برگزار می‌شود.

ایشان ادامه داد جدول زمان‌بندی اجراهای نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی که توسط شهرداری شیراز و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود توسط دبیرخانه جشنوار به شرح زیر و در وب سایت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به نشانی farhangi.shiraz.ir اعلام شده است.

نظرات بینندگان