کد خبر: ۱۳۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس خبر داد:

168 میلیارد تومان، بدهکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به پیمانکاران / فارس، سومین استان از نظر کاهش تلفات جاده‌ای است

سیاهپور از کاهش 8درصدی تصادفات جاده ای در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش شیرازه، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در جمع خبرنگاران ضمن اعلام ایمنی 35 نقطه حادثه خیز در فارس، گفت: در استان، 170 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی شناسایی شده که 121 نقطه پرتصادف و 49 نقطه دارای تصادف است.

سرعت بالاتر از حد مجاز، عامل اصلی تصادفات جاده ای/ معرفی جاده ها با خط کشی و نصب تابلو، و نگهداری از جاده، وظابف اصلی راهداری/ ایمنی 35نقطه حادثه خیز فارس

وی افزود: پلیس راه‌ استان نیز 70 نقطه که در آنها نگرانی از بابت بروز حادثه وجود داشته به راهداری اعلام کرده که از این بین 22 نقطه ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی 18 نقطه نیز در دست اقدام است که پیشرفت فیزیکی آنها نیز بالای 50 درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس تصریح کرد: هزینه‌های راهداری در بخش‌های مختلف مثل خط‌کشی جاده‌ها، تعمیر تابلوها، راهداری زمستانی و غیره خیلی بیشتر از اعتباری است که اختصاص داده می شود.

سیاهپور، محدودیت‌های مالی و اعتباری یکی از مشکلات راهداری دانست و تصریح کرد: در پایان سال 97 بدهکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به پیمانکاران بیش از 168 میلیارد تومان بوده که این بدهی مربوط به سال‌های قبل بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق آمار، استان فارس از نظر تعداد کشته‌های جاده‌‌ای رتبه اول را در کشور دارد یادآور شد: اگر از لحاظ نسبت جمعیت به این موضوع نگاه شود هفدهمین استان در تعداد کشته‌های جاده‌ای است و به ازای هر یک میلیون‌نفر 211 نفر فوتی داشته است و اگر از لحاظ طول راه‌ها نگاه شود استان چهاردهم است.

سیاهپور با بیان اینکه آمار فوتی‌های جاده‌‌ای فارس در سال 96 نسبت به سال 95 و سال 97 نسبت به سال 96 نسبت کاهشی داشته و استان فارس سومین استان از نظر کاهش تلفات جاده‌ای است، عنوان کرد: در 3 ماهه نخست امسال نیز نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته تلفات جاده‌ای 8 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس ضمن اشاره به اینکه با حذف نقاط پرتگاهی، اجرای خاکریز، ایجاد گاردریل و غیره شدت تصادفات در استان فارس از فوتی به جرحی کاهش یافته است اظهار داشت: محور پرتردد و پرتلفات استان فارس شناسایی شده‌اند که یکی از محورها سه راه دریس به سمت امامزاده سید حسین (ع) کازرون است و برای ایمن‌سازی این نقاط اقداماتی زیادی انجام شده است.

وی با تصریح بر اینکه براساس آمار پلیس، سال گذشته 37 درصد تصادفات ناشی از عدم تعادل راننده بوده است، تأکید کرد: بیشتر تصادفات جاده ای، به دلیل هدم مدیریت سرعت توسط راننده است که سرعت بالاتر از حد مجاز، باعث خیلی از این مسائل است.

سیاهپور تأکید کرد: برای مدیریت سرعت کاربران جاده‌ای تاکنون 136 سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای فارس نصب شده که آمار نشان می‌دهد که در این نقاط که سرعت به صورت لحظه‌ای و متوسط کنترل شده تعداد تصادفات منجر به فوت نیز کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اعلام راه‌اندازی 35 سامانه ثبت تخلف سرعت دیگر در محورهای این استان گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تحریم‌ها برای تامین تجهیزات راه‌انداری این سامانه‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم ولی با جلسات متعددی که برگزار شده پیمانکاران قول مساعد برای تامین تجهیزات داده‌اند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان