کد خبر: ۱۳۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
به همت هفته نامه استانی عصر فسا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیین نکوداشت «پدر مطبوعات فسا» برگزار شد

روزنامه نگار پیشکسوت فسایی گفت: امیدوارم شاگرد خوبی برای فرهنگ کشورم باشم
در هفته خبرنگار، آیین تجلیل از استاد حسن کهنسال؛ روزنامه نگار پیشکسوت فسایی و مسئول دفتر نمایندگی روزنامه کیهان در فسا با حضور اصحاب رسانه، مردم، مسوولان و مهمانان استانی در سالن اجتماعات موزه فرهنگ فسا برگزار شد.

آیین نکوداشت «پدر مطبوعات فسا» برگزار شد

در این مراسم که با استقبال خوب فرهنگ دوستان فسایی همراه بود، میلاد کریمی (مدرس روزنامه نگاری و پژوهشگر جوان فسایی) درباره جایگاه والای استاد کهنسال در سپهر رسانه ای ایران به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: استاد کهنسال، خاطره مشترک سه نسل روزنامه نگاری و حافظه تاریخی فسا هستند.

برگزیده جایزه جشنواره مطبوعات، تجلیل از استاد کهنسال را تجلیل از جریان اصیل و ریشه دار روزنامه نگاری در فارس و فسا دانست و عنوان کرد: برازنده عنوان «پدر مطبوعات فسا» در شهر شهیر ما ایشانند. استاد به تاریخ رسانه ای فسا عمق بخشیده و آبروی حرفه روزنامه نگاری در فساست.

دکتر شهلا کهنسال (فرزند استاد) نیز به نمایندگی از پدر و خانواده کهنسال متنی راقرائت نمود که در بخشی از آن آمده بود: سخنان شما موجب تعهد مضاعفی شده که امیدوارم شانه های نحیف و ضعیفم از عُهده برآید و بتوانم به کوشش هایم در راهی که 45 سال از آن می گذرد، ادامه دهم و شاگرد خوبی برای فرهنگ کشورم باشم.

تقدیر از خبرنگاران حاضر در جلسه، اجرای برنامه زنده موسیقی سنتی، شعرخوانی طنز، سخنرانی رئیس اداره ارشاد، شهردار، فرمانده نیروی انتظامی و مسوول خانه مطبوعات از دیگر بخش های این مراسم بود.

سردار اسفندیار نیکومنش (مشاور استاندار فارس)، مهندس برات (شهردار فسا)، سرهنگ رستمی (فرمانده ناحیه انتظامی فسا)، رحمانی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد)، رضوی (رئیس ستاد نمازجمعه)، بادهیان (عضو شورای شهر)، فنایی (معاون فرماندار ویژه) از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند.

استاد حسن کهنسال، سرآمد و پیش نگار مطبوعات فسا، از قدیمی ترین روزنامه نگاران استان فارس و ایران به شمار می آید که مدت 45 سال بی وقفه در کار تهیه و توزیع خبر بوده است و کتاب «فسا در آینه مطبوعات» از آثار ایشان می باشد.



نظرات بینندگان