کد خبر: ۱۳۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
آیت الله دژکام در خطبه‌های نماز عید قربان شیراز:

ولایت پذیری شرط اصلی قبولی اعمال/ امیدواریم مراسم عقد اخوت و برادری روز غدیر مسجد جامع شهدا به یک سنت حسنه تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در روایات اسلامی آمده است اگر فرد حج‌گزار، می‌خواهد حَجَّش مورد قبول واقع شود باید ولایت امام عصر خود را قلبا پذیرفته باشد.
به گزارش شیرازه، آیت الله دژکام در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد گفت: ولایت روح دین است و مسلمانان به این موضوع باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و تمرین ولایت پذیری را بیشتر از قبل در دستور کار خود قرار دهند.

ولایت پذیری شرط اصلی قبولی اعمال

وی افزود: طاعات و عبادات نزد خداوند جز با ولایت معصومین پذیرفته نمی‌شود و مسلمانان اگر بخواهند اعمال و اطاعات و بندگی هایشان تمام شود باید اعمالشان همراه با ولایت پذیری باشد.
وی با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر گفت: باید تلاش شود در استان فارس آداب و ویژه برنامه‌های عید غدیر به نحو خوبی اجرا شود. 

نماینده ولی فقیه در فارس ظرفیت کارها و برنامه‌های بزرگ در استان را بسیار خوب دانست و افزود: فعالان این عرصه باید با برنامه ریزی و همفکری زمینه اجرای این برنامه‌ها را فراهم کنند.

 آیت الله لطف الله دژکام گفت: اگر جامعه ما می‌خواهد آماده ظهور امام زمان(عج) شود، باید به مساله ولایت بیش از آنچه که تا امروز به آن دقت کرده‌ایم دقت کنیم و برای آن اهمیت قائل شویم.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مساله ولایت گفت: وقتی در آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) دقت می‌کنیم، متوجه می‌شویم ولایت، روح دین است و پذیرش همه طاعات و عبادات انسان، در گرو ولایت‌پذیری اوست.
آیت الله دژکام در ادامه خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی آمده است اگر فرد حج‌گزار، می‌خواهد حَجَّش مورد قبول واقع شود باید ولایت امام عصر خود را قلبا پذیرفته باشد.

ولایت پذیری شرط اصلی قبولی اعمال

نماینده رهبر انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به در پیش بودن عید سعید غدیر خم و اهمیت آن گفت: یادآوری و بزرگداشت غدیر، یادآوری و بزرگداشت اصل ولایت و اکمال دین توسط پیامبر اکرم(ص) است و رسول خدا در روز عید غدیر، از مسلمانان در طول تاریخ و نسل‌های بعد خواسته است به جهت فراموش نشدن این واقعه عظیم و حق ولایت امیرالمومنین(ع)، همواره آن را تکرار کرده و برای نسل‌های بعد بازگو کنند.

آیت الله دژکام در انتهای سخنان خود تصریح کرد: برای بزرگ‌داشت هرچه بهتر عید غدیر خم در شیراز، باید همه توان خود را بکار بگیریم و همه مردم را برای شرکت در این جشن‌ها دعوت کنیم که از جمله این جشن‌ها، برگزاری عقد اخوت و برادری و همچنین مراسمات خاص این عید سعید در مسجد جامع شهداست که پیش از ظهر روز عید غدیر برگزار خواهد شد و امیدواریم این مراسم، در شیراز به یک سنت حسنه تبدیل شود.

نظرات بینندگان