کد خبر: ۱۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

شیراز میزبان همایش کانون‌های وکلای کشور

رئیس کانون وکلای دادگستری استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش کانون‌های وکلای کشور در آبان ماه امسال در شیراز خبر داد.
هومان پارسا رئیس کانون وکلای دادگستری استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت هفته خبرنگار، انتقال صحیح مطالب را از ویژگی های خبرنگاران عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه زبان گویای مردم و نقش آگاه سازی جامعه را به عهده دارند.

او در ادامه، از برگزاری همایش سراسری اعضای هیئت مدیره کانون‌های وکلای سراسر کشور از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه امسال به میزبانی کلانشهر شیراز خبر داد.

پارسا اظهار کرد:کانون وکلای دادگستری یک‌نهاد مستقل و خودگردان است که به‌ وسیله اعضا و حق وکالت آن‌ها اداره می‌شود و به هیچ نهادی وابسته نیست.

با اشاره به اینکه نهاد مدنی کانون وکلا استقلالش به منزله شاهرگ حیاتی اش است و بدون استقلال مفهومی ندارد، ادامه داد: کانون وکلا به آسیب دیدگان اجتماعی و متهمین جرائم خاص خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه میدهد و این یکی از ظرفیت‌های اجتماعی این کانون به شمار می‌رود.

او بیان کرد: هر جامعه برای رسیدن به رشد یافتگی مطلوب در همه بخش‌ها نیازمند نهاد‌های مدنی مستقل نظیر کانون وکلا است.

پارسا با بیان اینکه کانون وکلا علاوه بر وظایف قانونی در قبال اعضای خود و فارغ التحصیلان حقوق، وظایف اجتماعی هم دارد، راه اندازی مراکز داوری را راهکاری برای دسترسی آسان و کم هزینه به وکیل در جامعه تلقی کرد.

وی ادامه داد: مراکز داوری کانون وکلا آمادگی داوری در کلیه دعاوی تخصصی و عمومی و اختلافات بین مردم با دریافت کمترین هزینه را دارد.

پارسا همچنین گفت: کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در کشور و در تاریخ نظام قضایی کشور مرکزی به نام مرکز تنظیم اسناد عادی تأسیس کرده است و این مرکز تحت نظارت کانون وکلا با استفاده از وکلای متخصص قراردادها، توافق‌نامه‌ها و اسنادی را که مردم در حوزه معاملات ملکی و سایر قرارداد‌های مالی و غیرمالی نیاز داشته باشند تحت نظارت کانون وکلا تنظیم می‌کند.

رئیس کانون وکلای استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون وکلا تفاهم‌نامه‌های متعددی با دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره)  و ... که نیازمند پشتوانه حقوقی هستند تنظیم کرده است.

او بیان کرد: کانون وکلا از طریق شماره تلفن ۰۹۰۱۱۱۱۷۰۷۵ به صورت رایگان به تمام آسیب دیدگان از خشونت های خانگی مشاوره می دهد.

پارسا گفت: متأسفانه این نهاد با تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد به طریقی هر روز با یک چالش و بحران روبروست به عنوان مثال روزی از حذف آزمون ظرفیت تعداد وکلا خبر می‌دهند و می‌گویند کانون‌های وکلا انحصارگر است، انتظار دارند تمام فارغ التحصیلان رشته حقوق از هر مرکز و موسسه‌ای بدون توجه به کیفیت آموزش، جذب کانون شوند.

رئیس کانون وکلای استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی دیگر از بحث‌هایی که متأسفانه باز هم به صورتی نادرست مطرح و تحریف می‌شود این است که قریب ۶ هزار نفر با عنوان فعالان اقتصادی نامه‌ای به قوه قضائیه نوشته‌اند که می‌خواهیم به جای وکیل دادگستری نماینده حقوقی داشته باشیم.

پارسا ادامه داد: ظاهر قضیه عوام پسندانه و جذاب است و می‌گویند اگر به جای وکیل نماینده حقوقی داشته باشیم، رکود اقتصادی برطرف می‌شود در صورتی که این قضیه خیلی ساده باورانه است و چه نظارتی بر نماینده حقوقی است و اگر این فرد تبانی کرد چه نظارت و ضمانتی برای آن وجود دارد. 

نظرات بینندگان