کد خبر: ۱۳۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

نتیجه بررسی کمیته تخصصی در خصوص هتل نیمه کاره آسمان اعلام شد

کمیته تخصصی بررسی وضعیت هتل نیمه کاره آسمان که هفته پیش دچار حریق شده بود اعلام شد.
به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس؛ اقدامات انجام شده در جهت مهار حادثه آتش سوزی هتل آسمان و تکرار نشدن پلاسکویی دیگر حاصل تلاش تیم با دانش و کارآزموده ای بود که از ساعات اولیه آتش سوزی در کنار نیروهای خدوم و پرتلاش آتش نشانی شیراز و سایر دستگاه های اجرایی در محل حادثه حاضر بودند.

پیرو حادثه آتش سوزی ساختمان در حال ساخت هتل آسمان شیراز ، بر اساس بند 12 ماده 15 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس وظیفه ذاتی خود می دانست که در شرایط بحرانی به کمک مسئولین و هم وطنان خود بشتابد که بر همین اساس متخصصانی سریعا به محل اعزام شدند.

به جهت جمع بندی نهایی ، برخی از اعضای کمیته در عصر روز شنبه مورخ 98/05/19 در صحن هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس حضور یافته و گزارش خود را قرائت کردند.

امیر تابع بردبار عضو منتخب سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان دبیر کمیته مذکور ،گزارش مبسوطی از اقدامات و بررسی های کمیته را از ساعات اولیه حادثه تا نتیجه گیری و جمع بندی عنوان نمود.

دبیر کمیته منتخب گفت : حسب دستور مقام محترم قضائی با حضور در محل حادثه در معیت اعضای کمیته تخصصی، مشاوره های فنی و کارشناسی ارائه گردید.

تجربه گران بهای ساختمان پلاسکو باعث شد تصمیمات دقیق ، مؤثر و به موقعی گرفته شود تا دمای بالای حاصل از آتش ، باعث خرابی غیر قابل کنترل و در نتیجه ریزش احتمالی ساختمان هتل و از بین رفتن جان عده ای از شهروندان عزیزمان نشود.

وی افزود : بررسی اولیه نقشه ها نشان داد که ساختمان در حال ساخت هتل آسمان، ترکیبی از فولاد و بتن است و با توجه به تجربه ساختمان پلاسکو ، برای جلوگیری از خرابی پیش رونده ، خنک سازی ستون ها از ابتدا به عنوان یک اقدام حیاتی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی در حال حاضر ضروری است عملیات ایمن سازی و پایدارسازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل انجام شود تا مشاور بتواند به پروژه ورود نموده و نظر خود را در خصوص میزان خسارات وارده ، میزان ایستایی و مقاومت ساختمان در برابر بارهای  ثقلی و جانبی حاصل از وزن طبقات و میزان پایداری آن در برابر سایر مخاطرات احتمالی نظیر زلزله را ارزیابی نماید.

همچنین در این جلسه آقایان هادیان فر ، پوراسدی و میرزائی سایر اعضای تیم سازمان نظریات خود را بیان داشتند.

نظرات بینندگان