کد خبر: ۱۳۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

فلسفه «غدیر»؛ منبع الهام خوشنویسان فارس

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برای تبیین فلسفه ارزش‌های امامت و ولایت، ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله نمایشگاه خوشنویسی خطابه پیامبر گرامی اسلام(ص) و 15 برنامه تئاتر خیابانی در نقاط مختلف شهر برگزار خواهد شد.
به گزارش شیرازه، صابر سهرابی صبح امروز 22 مردادماه 1398 در نشست خبری اعلام برنامه‌های هنری «هفته غدیر» از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی خطبه غدیر در شیراز خبر داد و گفت: مجموعه آثار خوشنویسی که بر اساس خطابه حضرت محمد(ص) است توسط 3 تن از هنرمندان خوشنویس پدید آمده‌ است که به زودی در معرض دید هنردوستان قرار خواهد گرفت.


وی در همین رابطه افزود: در این نمایشگاه که در روز 26م در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد از 30 اثر خوشنویسی رونمایی خواهد شد.


سهرابی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای تبیین فلسفه ارزش‌های امامت و ولایت، از عید قربان تا غدیر ویژه برنامه‌هایی را با همکاری بنیاد بین المللی غدیر در استان برگزار خواهد کرد تا ارزش‌های ناب تشیع به بهترین شکل ممکن و آنگونه که در خور ائمه معصومین(س) است به تصویر کشیده شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به برگزاری یک مسابقه کتاب با عنوان «عید تا عید» در ادارات و نهاد ها اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت، تجلیل از سادات فرهنگ و هنر و رونمایی از فراخوان جشنواره ملی غدیر پس از چند سال وقفه است که توانستیم با همکاری بنیاد بین المللی غدیر آنرا احیا کنیم و دبیرخانه دائمی افتتاح این جشنواره دایر می شود .

وی با بیان اینکه وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است که در این جشن ها مشارکت کنند، افزود: ویژه برنامه ها با جشن های مردمی و شعرخوانی آغاز و در ادامه روز۲۶  مردادماه در محله سعدی با همکاری منقطه فرهنگی سعدیه با حضور مردم سیل زده برنامه هایی برگزار می شود.


وی همچنین، اضافه کرد: در روز یادشده با حضور آیت الله صدیقی، دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در بنیاد غدیر فارس ویژه برنامه هایی از جمله رونمایی از کتاب «خطبه غدیر» که با سه خط ایرانی کتابت شده برگزار می شود.


سهرابی از تردد کاروان شادی در شیراز در این ده روز خبر داد و گفت: پرده خوانی و نقالی در حرم احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) و آستانه مقدس سید علاالدین حسین(ع) برپا خواهد شد.


وی با اعلام اینکه مسابقه کتاب «عید تا عید» بر اساس آنچه در پایگاه اینترنتی فرهنگ و ارشاد فارس بارگذاری شده تا ۲۹ مردادماه جاری ادامه دارد، افزود: به ۲۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه، جایزه سفر به عتبات عالیات اهدا می شود.


به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، ۱۵ تئاتر خیابانی در حرم شاهچراغ(ع)، سید علاادلدین حسین(ع)، پایانه های مسافربری و دیگر خیابان ها از جمله گذر حافظیه، خیابان عفیف آباد، ملاصدرا و... اجرا می شود.


انتهای پیام/

نویسنده :
سعید دهقانی
نظرات بینندگان