کد خبر: ۱۳۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

افزایش 95 درصدی کاشت گوجه فرنگی در فارس

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس اعلام کرد که امسال کشت گوجه فرنگی در این استان نسبت به برنامه ابلاغی، بالغ بر 95 درصد افزایش داشته است.
 به گزارش شیرازه؛ محمدمهدی قاسمی عصر شنبه 19 مرداد در شورای کشاورزی استان فارس، با بیان اینکه امسال 16 هزار و 587 هکتار از اراضی زیر کشت گوجه فرنگی رفته است، این میزان را نسبت به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، دارای 95 درصد رشد دانست.

او علت این میزان افزایش را رضایت کشاورزان از قیمت سبزی و سیفی در تابستان گذشته اعلام و اضافه کرد که کارخانه‌های فرآوری محصولات کشاورزی بالغ بر 600 هزار تن از گوجه فرنگی کشت شده را از کشاورزان خریداری کرده اند.

 ایسنا نوشت: افزایش کاشت برخی محصولات زراعی در استان فارس، نگرانی از نبود بازار مناسب برای عرضه را بین کشاورزان ایجاد کرده و دامن زده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی فارس نيز با اشاره به اینکه به دلیل هم زمان رسانی محصول گوجه فرنگی موجب افزایش محصول و کاهش قیمت شده است، اظهار کرد: در چند شهرستان هم زمان رسانی داشتیم که در حال حاضر هم در شهرستان‌های مرودشت، فسا، پاسارگاد و ارسنجان نیز هم زمان رسانی داریم .

هدایت‌الله رحیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر خریداری گوجه فرنگی برای کارخانجات،  ۲۰۰ تن هم برای صادرات به صورت توافقی خریداری شده است .


رئیس تعاون روستایی فارس ابراز امیدواری کرد که با خرید حمایتی، حداقل قیمت‌ها روی پایه هزارو ۱۰۰ تومان باشد .

نظرات بینندگان