کد خبر: ۱۳۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در گفتگو با شیرازه:

تا پایان مردادماه تمام پروژه های تعمیری در مناطق سیل زده خوزستان را تحویل خواهیم داد

سرورزاده، فلسفه گروه های جهادی را تقویت روحیه جهادی نیروهای جوان و خدمت رسانی در مناطق محروم دانست.

مهندس سیدمجتبی سرورزاده رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در گفتگو با شیرازه، فلسفه گروه های جهادی را تقویت روحیه جهادی در بین نیروهای جوان و خدمت رسانی در مناطق محروم دانست و اظهار داشت: با توجه به گستردگی کار خدمات رسانی در جامعه، و توقعات مردم از نظام در برآورده کردن نیازهایشان، گروه های جهادی از هر قشر و با هر سن و سال و جنسیتی به کمک دستگاه های اجرایی آمدند تا نیازهای طبقات مختلف جامعه را مرتفع کنند.

وی بسیجیان جهادگر را از برکات انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه گروه های بسیجی جهادی، در هرجایی که نیاز جامعه باشد، حضور پیدا می کنند و به صورت خودجوش به ارائه خدمات می پردازند تصریح کرد: بسیجیان در مناطق محروم استان فارس، در قالب گروه های جهادی دانشجویی، دانش آموزی، محلات، اقشار، و بخصوص در قالب تیم های پزشکی شامل تخصص های مختلف و براساس نیاز منطقه اعزام می شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در ادامه، با یادآوری اینکه خدمات عام المنفعه این گروه های جهادی، براساس نیازسنجی در مناطق محروم شناسایی شده و متناسب با آن نیازها نیروهای تخصصی جهادی به منطقه هدف اعزام می شوند گفت: این نیاز ها به دو صورت شناسایی می شوند: یا بسیجیان به مناطق محروم رفته و نیازسنجی می کنند و بر اساس این نیازسنجی نیرو اعزام می شود، و یا اینکه سازمان هایی هستند که از مناطق محروم اطلاعاتی دارند و به بسیج سازندگی یا گروه های جهادی اطلاع می دهند و براساس این گزارشات نیروهای جهادی جهت انجام خدمات به منطقه هدف اعزام می شوند.

سرورزاده تصریح کرد: البته ما مناطقی هم داشته ایم که دستگاه های اجرایی اطلاعات کافی از آن منطقه نداشته و پس از حضور نیروهای جهادی، دستگاه های اجرایی به کمک گروه های جهادی آمده اند.

وی در ادامه به خدمات این گروه های جهادی در مناطق سیل زده استان خوزستان اشاره کرد و با بیان اینکه استان فارس، در ارائه خدمات و ساخت و سازهای پس از سیل، معین استان خوزستان است، اظهار داشت: به توجه به بیانات مقام معظم رهبری که تأکید داشتند "سیل را رها نکنید و به مناطق سیل زده خدمات ارائه بدهید"، گروه های جهادی براساس تقویم اجرایی به صورت برنامه ریزی شده در قالب اردوهای 10 تا 12روزه در مناطق سیل زده، به محرومین خدمات رسانی می کنند.

وی با یادآوری اینکه در این طرح که به عنوان "جهاد همبستگی" نامگذاری شده، فارس باید بالغ بر 150 خانه محروم سیل زده در مناطق محروم خوزستان را تعمیر کند تصریح کرد: تا کنون، بالغ بر 115 منزل در 45روز گذشته نعمیر و تحویل داده شده و تا پایان مردادماه هم تمام پروژه های تعمیری را به پایان رسانده و تحویل خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: در زمینه احداث هم بالغ بر 50 واحد مسکونی بر عهده داریم که طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان آذرماه باید این تعداد واحد مسکونی ساخته، تجهیز و تحویل داده شود.

وی تأکید کرد: در این مورد هم با حضور به موقع و دلسوزانه گروه های بسیجی جهادی در این مناطق و سرعت عمل، امیدواریم این تعداد واحد را هم با کیفیت بالا و به موقع تحویل دهیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان