کد خبر: ۱۳۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
امام جمعه فسا در گفتگو با شیرازه:

دولت جوان و خدمتگذار، با جهادگران بسیجی کلید زده شد/ جهادگران بسیجی، معجزه نظام و انقلاب است/ وحدت حوزه و دانشگاه در این تشکیلات جهادی شکل می گیرد

حجت الاسلام جمالیزاده گفت: جهادگران بسیجی، معجزه نظام و انقلاب هستند که نقش بسیار اساسی در تثبیت نظام و انقلاب در خط و صراط خود داشت.

حجت الاسلام جمالیزاده امام جمعه فسا در گفتگو با شیرازه، با اشاره به سابقه تشکیل گروه های جهادی در ایران اسلامی گفت: بحث جهادگران بسیجی یا کار جهادی،به آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد. ادارات از رژیم پهلوی به ارث رسیده و اسلامی، و آنطور که مردم از نظام و انقلاب انتظار داشتند، نبود. آن زمان جوان ها خودجوش و با عناوین مختلف، اما زیر علم انقلاب کار جهادی را شروع کردند.


دولت جوان و خدمتگذار، با جهادگران بسیجی کلید زده شد/ جهادگران بسیجی، معجزه نظام و انقلاب است/ وحدت حوزه و دانشگاه در این تشکیلات جهادی شکل می گیرد

وی با یادآوری اینکه کار جهادی در آن زمان مثل هم اکنون، در همه زمینه ها، بدون توقع و با اخلاص انجام می شد افزود: وقتی ادارات نظام اسلامی شکل گرفت، باز هم یک کارهایی ماند مثل خدمات رسانی به مناطق محروم، جاده سازی و آباد کردن روستاها؛ که باز هم جهادگران اوایل انقلاب به مناطق محروم رفتند و جهادسازندگی شکل گرفت.

حجت الاسلام جمالیزاده ادامه داد: در ادامه، جنگ شروع شد و این بچه ها با پوشیدن لباس رزم، به جبهه ها رفتند، اما آنجا هم جهادگران، مهندسی جبهه ها را برعهده گرفتند و به ساخت و ساز سنگر و خاکریز پرداختند.

به گفته امام جمعه فسا، بعد از جنگ، با عنایت مقام معظم رهبری، جهادگران باز هم در عرصه بسیج سازندگی، به سازندگی و عمران و آبادی روستاها و مناطق محروم پرداختند و اخیرا باز هم بسیج سارندگی و گروه های جهادی فعال تر شده و مناطق محروم ، از مرزها گرفته تا مناطق مرکزی، را پوشش می دهند. این گروه های جهادی که شاید در اوایل انقلاب با تحصیلات کم کارهای سطحی را انجام می دادند، امروز با تحصیلات عالیه، کارهای بزرگ و عمیق و تأثیرگذاری را انجام می دهند.

وی با اشاره به دیدار اخیرا این جهادگران بسیجی با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با فرمایشات حود، وجاهت خاصی به این گروه ها دادند و عملا، این کارهای جهادی، وارد عرصه جدیدی شد.

امام جمعه فسا با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری در این جمع تشکیل دولت جوان و خدمتگذار را کلید زدند، تأکید کرد: جهادگران بسیجی، معجزه ای بود برای نظام و انقلاب است که نقش بسیار اساسی در تثبیت نظام و انقلاب در خط و صراط خود داشت.

به گفته حجت الاسلام جمالیزاده، جهادگران بسیجی، عضو هیچ خط و جناح و گروهی نیستند و در عملکرد هم کاری به هیچ قومیت و حتی فرقه های دینی و مذهبی ندارند. هم در استان های مرزی سیستان و بلوچستان می روند هم استان های مرکزی، هم به مناطق شیعه نشین می روند هم به مناطق سنی نشین.

وی با بیان اینکه در این گروه های جهادی، هم طلاب هستند هم دانشجویان، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در این تشکیلات جهادی شکل می گیرد.

به گفته امام جمعه فسا، امروز بعد از گذشت 40سال که از عمر جهادگری بسیجیان می گذرد، گنجینه زیبایی از علم و عمل، در کنار اخلاص مشاهده می کنیم. حضرت آقا سفارش ویژه به اخلاص داشتند و باید جهادگران بسیجی روی این مسئله توجه ویژه داشته باشند که نگذارند عوامل مختلف، و افرادی که تازه از راه می رسند، با انگیزه های مختلف سیاسی، اخلاص را در عملشان کمرنگ کند که برد و ماندگاری این کار، با اخلاص میسر است.

حجت الاسلام جمالیزاده ادامه داد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری اشاره کردند، با این مضمون این فعالیت جهادی که امروز این جوانان انجام می دهند، همه توان جوانان نیست. چهل برابر بیشتر توان در جوانان وجود دارد که باید هم مردم و هم مسئولین به میدان بیایند و زیر بال و پر این جوانان را بگیرند تا محرومیت زدایی کامل انجام شود.

وی تأکید کرد: اگر همانطور که مقام معظم رهبری به این فعالیت ها عنایت دارند، توده مردم و مسئولین هم پای کار بیایند، دیگر مشکلات اقتصادی و عمرانی نخواهیم داشت. بیش از 90درصد این ظرفیت ها روی زمین مانده و منتظر استفاده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان