کد خبر: ۱۳۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

مساعدت های مالی شورای شهر شیراز سلیقه ای است

عضو شورای شهر شیراز سلیقه ای بودن مساعدت های مالی را تائید کرد و گفت: این یک اشکال جدی است و ما در کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده ایم که تا آئین نامه جدی برای نحوه کمک ها ارائه و بررسی نشود، هیچ مصوبه ای درخصوص مساعدت مالی را تائید نمی کنیم.
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز در بعد از ظهر بیست و سوم مرداد ماه با بررسی پنج دستور کار برگزار شد.

لایحه سلب قابلیت استفاده عمومی از ۵۰/۶۰ مترمربع عرصه معبر مجاور پلاک ۲۱۴۲/۲۷۴۷ بخش ۴ با کد نوسازی ۲۹ـ۲۱۷ـ۸۲ـ۹ با مالکیت آقای احمدرضا محمدی واقع در خیابان جانبازان بر بلوار طلائیه از طرف شهرداری شیراز به صحن شورا ارسال شده بود که پس از بررسی به تصویب رسید.

تعیین تکلیف نحوه اجرای مصوبه مساعدت به تیم فوتبال بانوان خلیج فارس با توجه به واگذاری امتیاز تیم به باشگاه ورزشی شیران زاگرس ایرانیان موضوع نامه ای است که از سوی شهرداری شیراز ارسال شده بود و نهایتا به تصویب رسید که مبلغ مساعدت به شرکت جدید اعطا شود.

این مساعدت به منظور تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه بازیکنان تیم بانوان خلیج فارس شیراز در مسابقات فصل ۹۸ـ۹۷ لیگ فوتبال بانوان کشور، به شهرداری شیراز اجازه داده شده بود مبلغ ۷۰ میلیون تومان به عنوان پاداش به این تیم مساعدت شود.

این طرح به صورت یک فوریتی در بهمن سال گذشته از سوی برخی از اعضای شورا مطرح شده بود.

دستورکار تعیین تکلیف درخصوص وضعیت اجرای مصوبات شورا در سال ۹۸ درخصوص مساعدت به تیم های فوتبال و فوتسال مربوط به فصل ۹۸ـ۹۷ به عنوان چهارمین دستور کار بررسی شد.

ارائه گزارش عملکرد درآمدی شش ماهه اول سال ۹۷ شهرداری با احتساب درآمد سازمانها دستور کار دیگری بود که برای بیشتر به کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورای شهر شیراز ارسال شد.

گزارش حسابرسی عملکرد سال ۹۴ شهرداری شیراز آخرین دستوری بود که نهایتا به موافقت اعضای شورا رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، درخصوص سومین دستورکار این پارلمان شهری با بیان اینکه مصوبات شورا برای کمک به تیم فوتبال به صورت فصلی است، گفت: فصل فوتبال با سال مالی شورا همخوانی ندارد.

سید عبدالرزاق موسوی اظهار داشت: شهرداری برای پرداخت ها در سال ۹۷ برای باقیمانده فصل فوتبال با مشکل مواجه است و نمی داند باید مبلغ باقیمانده را پرداخت کند یا نه.

وی افزود: یک لایحه ای جهت تعیین تکلیف چنین تیم هایی در سال ۹۸ تا پایان سال به صحن شورا آمد که به موافقت رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز سلیقه ای بودن مساعدت های مالی را تائید کرد و گفت: این یک اشکال جدی است و ما در کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده ایم که تا آئین نامه جدی برای نحوه کمک ها ارائه و بررسی نشود، هیچ مصوبه ای درخصوص مساعدت مالی را تائید نمی کنیم.

موسوی در انتها بیان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری شیراز قرار بود آئین نامه کمک نهایی به این تیم ها را به شورا ارائه بدهد که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

به گزارش شیرازه، فرماندار شیراز هفته گذشته در پاسخ خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت عضو سیزدهم شورای شهر شیراز، از نامه شورای درخصوص غیبت دوماهه مهدی حاجتی عضو زندانی شده این پارلمان شهری خبر داده بود.

قرار بود تحلیف محمدتقی تذروی عضو علی البدل اصولگرای شورا در بعداز ظهر امروز برگزار شود که به دلیل مشکل قانونی نامه فرماندار شیراز این برنامه کنسل شد.

علی راستگو اولین عضو علی البدل اصولگرای شورای شهر شیراز بود که از عضویت در شورا انصراف داد.
نظرات بینندگان