کد خبر: ۱۳۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
دبیر انجمن فرزندان پارسی فارس در گفتگو با شیرازه:

برگزاری همایش شیراز در گل نبشته های تخت جمشید پس از ۸ سال

دبیر انجمن فرزندان پارسی فارس با اعلام اینکه پس از ۸ سال به برگزاری همایش گل نبشته های تخت جمشید موفق شدیم که استاد مجید ارفعی مهمان ویژه برنامه بودند، گفت: از سال ۹۰ تمایل به اجرای این برنامه داشتیم.
دبیر انجمن فرزندان پارسی فارس در گفتگو با شیرازه، به بیان مطالبی درخصوص این انجمن پرداخت و گفت: انجمن ما از فروردین سال ۸۶ تاکنون به طور مستمر در زمینه تاریخ، باستان شناسی و گردشگری در حال فعالیت است.

محمد رستمی با بیان اینکه تمام فعالیت های ما رایگان است، اظهار داشت: کلاس های ما به صورت هفتگی در مرکز شیرازشناسی واقع در پارک بعثت برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه پس از ۸ سال به برگزاری همایش گل نبشته های تخت جمشید در شامگاه بیست و سوم مرداد ماه موفق شدیم که استاد مجید ارفعی مهمان ویژه برنامه بودند، گفت: از سال ۹۰ تمایل به اجرای این برنامه داشتیم.

رستمی افزود: استاد ارفعی در برنامه ای به نام زرقان در گل نبشته های پارسی صحبت کرده بودند و ما نیز از همان زمان به دنبال این بودیم که شیراز را در گل نبشته های تخت جمشید معرفی کنیم که نهایتا امروز موفق به برگزاری این برنامه شدیم.

دبیر انجمن فرزندان پارسی فارس در ادامه با بیان اینکه انجمن ما نزدیک به ۴۰۰ نفر عضو دارد که از این تعداد ۱۰۰ نفر فعال هستند، تعداد اعضای غیرمستقیم و مرتبط با انجمن را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

رستمی هدف از برگزاری برنامه شیراز در گل نبشته های پارسی را پیشینه، هویت و شناسایی شیراز عنوان کرد و گفت: گل نبشته هایی که در سال ۱۳۱۲ در تخت جمشید توسط یک باستان شناس آلمانی پیدا و برای خواندن به شیکاگو برده شد دیگر به ایران بازنگشت.

وی افزود: از این گل نبشته ها تنها برخی از آنها به ایران بازگشته بود که این ها توسط استاد ارفعی رمزگذاری شد، بر اساس این رمزنگاری بیش از ۶۰ مرتبه نام شیرازیس یا شیراز باستان نام برده شده است.

نظرات بینندگان