کد خبر: ۱۳۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

تجلیل از 11 مادر نمونه شهرستان فسا

نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان فسا برگزار و طی آن از 11 مادر نمونه این شهرستان تجلیل شد.
به گزارش شیرازه، شامگاه چهارشنبه نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان فسا با حضور فرماندار این شهرستان، مدیرکل امور بانوان استانداری فارس، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای هیات مدیره بنیاد بین‌المللی مادر، مادران برگزیده و خانواده‌هایشان در سالن اجتماعات دانشگاه فسا برگزار شد.

فارس نوشت: در ابتدای این آیین کریمی مشاور فرماندار فسا و مسئول امور بانوان ضمن اشاره به مقام والای مادر گفت: نظر به اهمیت این جایگاه و وجود مادران نمونه بسیار در شهرستان فسا، تصمیم به برگزاری چنین همایشی گرفته شد.

وی نحوه انتخاب مادران نمونه را نیز برشمرد و بیان داشت: طبق شاخصه‌هایی که از سوی بنیاد مادر ارائه شد، 11 مادر نمونه شهرستان انتخاب شدند که از آن‌ها تجلیل می‌شود.

سلیمان کرمی فرماندار فسا نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مادران رحلت کرده از جهان فانی گفت: مادران با تربیت فرزندان صالح و تحکیم بنیاد خانواده، جامعه را در رشد و توسعه پایدار یاری می‌دهند.

وی با تشکر از هیات مدیره بنیاد مادر اظهار داشت: با هیچ بیانی نمی‌توان عظمت مادر را توصیف کرد، نامی که زیباترین کلمه در عالم خلقت است.

 

مقام عالی دولت در شهرستان فسا خاطرنشان کرد: نقش مادر در زندگی مانند پلی برای عبور از یک رودخانه پُرتلاطم است کسی که عامل رشد و تعالی خانواده قلمداد می‌شود.

فرماندار فسا افزود: قلب مادر لبریز از عشق و محبت است که از عشق الهی سرچشمه می‌گیرد.

کرمی با اشاره به عظمتی که اسلام به مقام مادر بخشیده است، ادامه داد: اسلام بیش از دیگر مکاتب به جایگاه مادر توجه کرده چراکه وی را ستون خانواده می‌داند و پیامبر نیز می‌گوید بهشت زیر پای مادران است.

وی یادآور شد: در بین تمام مخلوقات، احترام به مادر جایگاه ویژه‌ای دارد و به‌نوعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

 

کرمی هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را صرفاً یک تجلیل ساده ندانست و افزود: هدف بنیاد مادر تنها معرفی و تقدیر از مادرانی خاص نیست بلکه منظور از این نکوداشت‌ها، بحث فرهنگ‌سازی و ارتقای جایگاه مادران ایران‌زمین مطرح است.

فرماندار فسا با اشاره به چالش‌های زندگی خانوادگی و نقش مادران در برطرف کردن این چالش‌ها نیز گفت: متأسفانه به دلیل تغییر سبک زندگی، برخی مادران از جایگاه تربیتی خود غافل شده‌اند که باوجود بنیاد مادر امید است که این جایگاه عظیم نزد این دسته از مادران دوباره احیا شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت سلامت مادران نیز افزود: تأمین سلامت مادران تضمین سلامت جامعه است که در شهرستان فسا به همت دانشگاه علوم پزشکی به این مقوله توجه جدی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نکوداشت مقدمه‌ای برای حفظ بیشتر جایگاه مادر خواهد بود در مسیر احترام و تکریم مادران ایران‌زمین و قطعاً در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

 

در ادامه این مراسم داریوش نوید گویی عضو هیات مدیره بنیاد مادر نیز در سخنانی با اشاره به جایگاه شهرستان فسا در کشور اظهار داشت: این شهر با داشتن بزرگان بسیار در عرصه فرهنگ، هنر و دانش یک جایگاه جهانی دارد که نشان می‌دهد این بزرگان در یک‌خانه امن باوجود مادران شایسته رشد کرده‌اند.

وی با اشاره به عدم وابستگی بنیاد مادر به مکانی خاص افزود: بنیاد مادر کاملاً دولتی است و شخص مدیرعامل بنیاد وام‌دار هیچ‌کسی نیست و در راه‌اندازی بنیاد، تنها یک نیت خیرخواهانه داشته است.

نوید گویی خاطرنشان کرد: در 11 مهر 93 همه‌چیز برای راه‌اندازی بنیاد فراهم شد و با تأسیس آن، امروز در 30 استان کشور از مادران شایسته تجلیل شده است.

وی گفت: اقدامات این بنیاد موجب شده ما قدر مادران خود را نیز بهتر بدانیم و تأثیرگذاری برنامه‌های آن بر انسان بی‌نظیر است.

نوید گویی افزود: در این نکوداشت‌ها چیزهایی دیدیم که اشک بر چشمان انسان جاری می‌کرد صحنه‌هایی که فرزندان فرصتی یافته بودند تا از مادران خود تجلیل کنند.

وی با اشاره به وجود مادران فداکار در جای‌جای کشور خاطرنشان کرد: مادرانی داشتیم که در سخت‌ترین شرایط 4 استاد دانشگاه و یا فرزندان موفقی را تحویل جامعه دادند و امروز جامعه ما باید این مادران را بهتر بشناسد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: کارهای بنیاد مادر تأثیر بسیاری بر جامعه گذاشته و افراد را بیش‌ازپیش قدردان مادران کرده است.

نوید گویی افزود: به‌زودی از مادران تمام ادیان الهی نیز تجلیل می‌شود چراکه بنیاد مادر مرز نمی‌شناسد و جهانی شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها درخواست عضویت در این بنیاد را داده‌اند، افزود: این نکوداشت یک مقدمه است و امیدواریم با همت مسئولان در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

 

در پایان این مراسم از 11 مادر نمونه شهرستان به نامهای عصمت تقوی، ملکی جمالی، عذرا خسروانی، سهیلا رنجبر، زهرا بی بی سیار، رقیه صادقی ششده، حسنی عباسزاده، پوران قاسمیان، گلی قنبری مزیدی، زینب بگم کرباسی و سکینه یزدان پناه تجلیل به عمل آمد و یادمان این آئین نیز توسط مسؤولان حاضر با دست خط هایی در وصف مقام مادر، امضاء شد.

 

نکته قابل‌توجه اینکه زینب بگم کرباسی مادر 3 شهید (شهیدان اعتصامی) که جزو مادران تقدیر شده بود، چند روز پیش از این مراسم، به دیار باقی شتافته بود و مادران مذکور که اغلب از خانواده شهدا محسوب می‌شدند نیز هرکدام چندین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کرده بودند.

 

در هنگام تجلیل از مادران، زدن بوسه بر پای مادر از سوی فرزندان آنها، صحنه هایی زیبا را در این مراسم رقم زد؛ صحنه هایی به یادماندنی که موجب شد اشک از چشمان حاضران در این آئین، جاری شود.

یادآور می‌شود، بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در سال 1393 با هدف آشنا ساختن بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی شکل‌گرفته است.

تبیین و تأثیر نقش مادران در ساختن جامعه ایده آل، پررنگ ساختن مسئولیت‌های جامعه به‌ویژه فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به خانم‌های جوان و... از اهداف دیگر این بنیاد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان