کد خبر: ۱۳۲۰۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
نامه سرگشاده‌ تشکل دانشجویی آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز به رئیس‌کل دادگستری فارس

احتمال خارج شدن قطار محکومین پرونده شهرداری صدرا از ریل عدالت! / اشتغال تعداد کثیری از منسوبین فامیلیِ مسئولان مؤثر و رده‌بالای استان در شهرداری صدرا

تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز به رئیس‌کل دادگستری فارس طی نامه ای سرگشاده خواستار اصلاح روند سوءاستفاده‌ها از بیت‌المال و برخیی نابسامانی‌ها شده است.
 به گزارش شیرازه متن اسن نامه بدین شرح است:

 حجت‌الاسلام موسوی
رئیس‌کل محترم دادگستری استان فارس
باسلام

چنانچه مستحضرید تشکل آرمان دانشگاه شیراز مدتی است در یکی از پرونده‌های «مبارزه با فسادِ» خود، مفاسد مختلف و عجیبی از شهر صدرا را افشا کرده و خواستار اصلاح روند سوءاستفاده‌ها از بیت‌المال و نابسامانی‌های این شهر شده است.
همان‌گونه که تشکل آرمان در همان ابتدای این موضوع اعلام کرده بود، مفاسد این عجایب‌شهر بسیار فراتر از پرداخت نشدن حقوق پاکبان‌های عزیز است و هشدار داده شد که در صورت رفع نشدن کامل مفاسد به‌ناچار از برخی موضوعات پرده خواهیم برداشت.
بخش کوچکی از افشاگری‌های هشدار داده‌شده اتفاق افتاد و ثمراتی هم در پی داشت، اما مفاسد این عجایب‌شهر بسیار فراتر از اقدامات بازدارنده صورت گرفته بود تا اینکه در غیاب دقت‌نظر نهادهای نظارتی و بازرسی، به ناچار دستگاه‌های امنیتی به پرونده ورود کرده و چهار نفر از اعضای شورای شهر و شهرداری صدرا را بازداشت کردند و توسط حضرتعالی نیز رسانه‌ای شد که شایسته تقدیر است.

البته جای گلایه‌‌هایی نیز باقی است؛ تنها یک روز پس از لغو شدن مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری صدرا که مقرر بود مبلغ نامتعارفی به میزان یک میلیارد ریال برای آن هزینه شود، و در اوج انتقادات به عملکرد مدیران این شهر جدید، سایت شهرداری صدرا برای رهایی از انتقادات ناگهان نقل قولی از مقامات ارشد قضایی شیراز در دیدار با شهردار صدرا را منتشر کرد که در آن گفته شده بود: «خوشبختانه مدیران فعلی صدرا بر اساس قانون عمل می‌کنند!» جالب آنکه علیرغم پیگیری‌های تشکل آرمان برای روشن شدن صحت و سقم این خبر، اما در نهایت از سوی دادگستری فارس هیچ تکذیبیه‌ای منتشر نشد و اکنون که تنها یک ماه از آن خبر می‌گذرد، موضوع بازداشت مقامات ارشد شهرداری و شورای شهر صدرا به اتهام مفاسد مالی از زبان حضرتعالی اعلام شد که یک تناقض آشکار و ناخوشایند است و امیدواریم این موضوع در ادامه با عزمی راسخ‌تر پیگیری شود.

همچنین شایسته است امام‌جمعه صدرا نیز که از ابتدای این مطالبه‌گری‌های عدالت‌خواهانه همواره به‌جای دفاع از حقوق عامه مردم، جانبدارانه از مسئولین حمایت کرده و حتی دانشجویان را بازیگران پازل دشمن توصیف می‌کردند، از این‌ پس درباره بیاناتی که از تریبون مقدس نمازجمعه اعلام می‌کنند، تأمل بیشتری نمایند.

حجت‌الاسلام موسوی
همان‌طور که گفته‌ شد در طول مدت مدیدی که تشکل آرمان هشدارهای متعددی پیرامون مفاسد شهر صدرا می‌داد، نهادهای بالادستی که وظیفه نظارت در ابتدا برعهده آنان بود، هیچ اقدام و نظارت شایسته‌ای که متناسب با حجم مفاسد این عجایب‌شهر باشد صورت ندادند. طی چند روز اخیر نیز اطلاعاتی مبنی بر استخدام و پیمانکاری اقوام و خویشاوندان تعدادی از مسئولان عالی‌رتبه فارس در شهرداری صدرا منتشر شد که از جمله اسامی منتشر شده می‌توان به استاندار فارس و برخی دیگر از مقامات استانداری همچون مدیرکل بازرسی و مدیرکل بحران استانداری و نیز انتساب‌های فامیلی و قبیلگی اعضای شورای شهر صدرا اشاره کرد.

جالب آنکه یکی از موارد منتشرشده، در رابطه با شخص شهردار صدرا بود که گویا «عباس ملک‌زاده» در اشتغالزایی برای خویشاوندان خود، هرگونه ملاحظه را کنار گذاشته و تعداد قابل توجهی از اقوام و دوستان همچون سه برادر همسر خود، پسردایی، برادرزاده، و چندین نفر دیگر از منسوبین را در شهرداری صدرا مشغول به خدمت کرده است.

به هر روی، انتشار یکباره این اطلاعات در کنار رسیدگی نکردن شایسته نهادهای مسئول به این موضوع، این سوال جدی را که چرا نهادهای بالادستی از جمله استانداری، فرمانداری، اعضای شورای شهر و برخی از نهادهای بالادستی دیگر واکنش درخوری به تخلفات عجیب شهرداری صدرا نداشتند، بار دیگر در نزد افکار عمومی به‌صورت ویژه‌تری مطرح می‌کند.

اهمیت ماجرا آنجاست که اکنون در غیاب نظارت شایسته نهادهای نظارتی، دستگاه‌ امنیتی به این مفاسد ورود کرده و چند نفر را نیز بازداشت کرده‌ است، اما بیم آن می‌رود که با توجه به حضور تعداد کثیری از منسوبین فامیلیِ مسئولان مؤثر و رده‌بالای استان در شهرداری صدرا، فشارهایی از جهات گوناگون به دادگستری فارس وارد آمده تا از مجازات شایسته خطاکاران ممانعت به عمل آید. بدین‌جهت از نهادهای رسیدگی‌کننده درخواست داریم هرگونه خلل و فشاری را حتی از جانب مسئولان رده‌بالا نپذیرفته و روند رسیدگی به این پرونده را با قاطعیت هرچه بیشتر ادامه دهند که در این مسیر قطعاً از حمایت و پشتیبانی دانشجویان و قاطبه مردم برخوردار هستند.
بدیهی است تشکل آرمان (عدالتخواه) از هر اقدام مسئولان در مبارزه با رانت و فساد حمایت خواهد کرد؛ چراکه بی‌شک اینگونه اقدامات سرمایه اجتماعی نظام اسلامی را افزایش داده و افکار عمومی را به آینده‌ درخشان ایران اسلامی امیدوارتر خواهد کرد.

به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی
مجمع دانشجویی آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز

رونوشت:

- حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، ریاست محترم قوه قضائیه
- قاضی سراج، ریاست محترم سازمان بازرسی کشور
ـ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
- مدیرکل محترم اطلاعات فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
0
اگر متوسط قیمت انجیر 30000 تومان باشد یعنی390000000000 تومان
آیا این در آمد شامل مالیات می شود؟
آیا کسانی که درآمدهای میلیاردی از باغات و کشاورزی دارند مالیات می دهند؟
ما از یک کارمند و یک مغازه دار جزء مالیات می گیریم اما از صاحبان درآمد های میلیاردی نه
بانک برای 10000000تومان ضامن می گیرند ولی برای وام های میلیاردی نه