کد خبر: ۱۳۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

«کنگره ملی شعر علوی» در جهرم آغاز شد

دبیر اجرایی کنگره ملی شعر علوی گفت: جهرم تا 25 مردادماه میزبان مطرح ترین چهره های شعر انقلاب کشور است. همایش دو روزه شعر علوی از مهمترین رویدادهای ادبی کشور است که می‌تواند معرف «شعر آیینی» کشور به دوستداران ادب و فرهنگ فارسی باشد.


دبیر اجرایی هفتمین «کنگره ملی شعر علوی» در حاشیه آغاز این برنامه به خبرنگار ما گفت: همایش دو روزه شعر علوی با حضور جمعی از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات آیینی کشور از امروز در شهر جهرم در حال برگزاریست.
 
مینا رحمانیان در ادامه گفت: این رویداد فرهنگی که به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت در جریان است بستری را فراهم آورده است تا دوستداران ادبیات آیینی به ویژه شاعران اهل بیت مطالبات فرهنگی علاقه‌مند به حوضه شعر و ادبیات در این زمینه را پاسخ بدهند.
 
وی با اشاره به این که اجتماع پرشور تمامی هیئت‌های مذهبی استان فارس در روز 25 مردادماه پس از نماز مغرب و عشا از مهمترین بخش‌های این رویداد مهم در کشور خواهد بود، اظهار داشت: در حدود 70 نفر از شاعران و مداحان مطرح کشور به این مراسم دعوت شده‌اند که از آن جمله باید از «حاج حسین ارضی» مداح شناخته شده اهل بیت نام برد.

دبیر اجرایی کنگره شعر علوی ادامه داد:  همایش دو روزه شعر علوی از مهمترین رویدادهای ادبی کشور است که می‌تواند معرف «شعر آیینی» کشور به دوستداران ادب و فرهنگ فارسی باشد.
 
رحمانیان در انتها یادآور شد: مراسم اختتامیه این کنگره ادبی در روز 25 مردادماه پس از نماز مغرب و عشا در مصلای نماز جمعه شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.
انهتای پیام/
نویسنده :
سعید دهقانی
نظرات بینندگان