کد خبر: ۱۳۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

وبگردی شیرازه/ مجازیست فارس، در هفته ای که گذشت

مدتی است جمعه ها با وب گردی و رصد اخبار استان مقابل دیدگان شما هستیم. تا اگر فرصت نکرده اید فضای مجازی استان را در هفته گذشته رصد کنید به صورت کوتاه و مختصر بدانید در طول هفته کدام اخبار بین کاربران استان فارسی بیشترین انتشار و بازتاب را داشته است.
  این هفته هم با قسمت دیگری از وب گردی شیرازه در خدمتتان هستیم. در وب گردی شیرازه بنا داریم مطالب پرتکراری که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در طول هفته بازنشر شده است خدمت خوانندگان عزیز ارایه نماییم.

وبگردی شیرازه/ مجازیست فارس، در هفته ای که گذشت

نشت آب شهرک شهید بهشتی شیراز
*در هفته ای که گذشت انتشار فیلمی از نشت آب در برخی منازل شهرک شهید بهشتی شیراز و عدم توجه جدی مسولان مربوطه به این موضوع بسیار دست به دست شد و تعجب همگان را برانگیخت. هدر رفت آب در سطح وسیع و گلایه مردم محل از بی توجهی مسولین در کلیپ منتشره باعث شد تا مسولان به خودشون بیایند و به موضوع رسیدگی کنند. بعد از ده دوازده روز از نشت بسیار زیاد آب در موقعیتی که مردم با مشکل آب مواجه هستند، اطلاعیه اداره آب و فاضلاب بر صحت حرف مردم مبنی بر شکستگی لوله بخاطر وجود آب زلال با حجم بالا مهر تایید زد و با ترمیم شکستگی مشکل مرتفع شد.
نکته مهم این حادثه کرختی سیستم اداری و کم توجهی ادارات مربوطه به مشکلات مردم و پاسکاری ارباب رجوع از این اداره به ان اداره هست که اسباب نارضایتی بجای آنها را فراهم نموده است.
در اطلاعیه صادره از طرف اداره آمده: پس از اطلاع از وضعیت، بلا درنگ ورود کرده و...
واقعاً یا تهیه کنندگان اطلاعیه اداره آبفا معنی بلا درنگ را نمی دانند و یا مردمی که در گزارش تهیه شده صحبت کرده اند خدای ناکرده دروغ گفته اند و یا اغراق کرده اند.
راستی تکلیف خسارت وارده به منازل مردم، وقتی که از خانواده های درگیر این موضوع گرفته شده، چه می شود؟
کاش در اطلاعیه از مردم منطقه بابت تاخیر در رسیدگی، عدم مراقبت از شبکه، حداقل یک عذرخواهی خشک و خالی شده بود.
احقاق حقوق عامه از جمله محورهای مورد تاکید رئیس جدید قوه قضائیه است که احیای آن می تواند زمینه پیگیری تصمیمات اشتباه یا کم کاری های مدیران که به خسارت به مردم و بیت المال منجر می شود را فراهم نماید.

"سواد رسانه ای را جدی بگیریم" 
*مطلب دیگری که در چند روز اخیر باز نشر و بازخورد قابل توجهی داشت، انتشار عکس نوشته هایی با عنوان "سواد رسانه ای را جدی بگیریم" در فضای مجازی بود.
در این عکس نوشته ها تلاش می شود سواد رسانه را با مصادیق ملموسی که در فضای مجازی اتفاق می افتد برای مخاطبان شرح دهند و به همین خاطر مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته است. تاکنون سه شماره از این عکس نوشته ها که توسط معاونت آموزش سازمان فضای مجازی فارس تهیه شده در فضای مجازی منتشر گردیده است.

حاشیه های بی پایان نفر سیزدهم شورا
*مطلب سوم هم مربوط می شود به ورود نفر سیزدهم شورای شهر شیراز به شورا که با کش و قوس های فراوان همراه بوده است.
این مطلب از زوایای مختلف مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته و به آن پرداخته اند.
تعلل برای ورود نفر سیزدهم به خاطر هم حزبی نبودن ایشان، مقاومت شورا در مقابل رای دادگاه در مورد عضو بازداشتی شورا، فشار برخی نمایندگان مجلس و ... از جمله موارد مطرح شده در اطراف این موضوع بوده و تاکنون ادامه دارد.

اطعام غدیر
*از جمله پرتکرار ترین و داغ ترین موضوعات فضای در هفته گذشته که تا کنون نیز ادامه یافته است، موضوع غدیر و برنامه اطعام در این روز هست. گروههای جهادی، مساجد، هیات ها و حتی برخی افراد تلاش می کنند تا عید بزرگ غدیر و پرثواب ترین عمل این روز یعنی اطعام را با شکوه و عظمت خاصی رقم بزنند.
استوری اشخاص در واتس آپ، صفحات اینستاگرام و پیامک ها حاوی این مطلب هست که برای غدیر خودمان را آماده کنیم و برای اطعام این روز به سهم خودمان شریک شویم.
رسیدن به نقاط مشترک در مجموعه های فرهنگی و استفاده از فرصت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پدیده مبارکی است که باید قدر آن را دانست و از آن برای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی بهره برد.
ان شاالله

نظرات بینندگان