کد خبر: ۱۳۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
روانه بازار نشر خواهد شد؛

« نقش فرهنگ، هنر و رسانه در پایداری اسرای ایرانی در عراق»

کتاب « نقش فرهنگ، هنر و رسانه در پایداری اسرای ایرانی در عراق» به قلم یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های ادبیات پایداری استان فارس به چاپ خواهد رسید.
به گزارش شیرازه، « نقش فرهنگ، هنر و رسانه در پایداری اسرای ایرانی در عراق» به قلم کرامت یزدانی، یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های ادبیات پایداری استان فارس به چاپ خواهد رسید.

کرامت یزدانی (اشک) در این خصوص به خبرنگار ما گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی ، انواع هنرها و رسانه‌های مختلف درونی و بیرونی از موارد مهم دلائل استقامت و پیروزی آزادگان سرافراز میهن اسلامی در دوران اسارتشان بود. عوامل و شاخصه‌هایی که اسرای ایرانی (آزادگان) را بسیار برجسته می‌کرد و یاد و خاطره آنان تا ابد بر تارک تاریخ ایران زمین خودنمایی می‌کند.

وی افزود: فرهنگ، هنر و رسانه، سه عنصر اصلی حیات اسرا در ایستادگی، مقاومت و پایداری و صبر در برابر شدائد، شکنجه‌ها و شائبه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دشمن بود. اسرا در دوران اسارت، با بهره‌گیری از این سه مقوله مهم فرهنگ و هنر و رسانه توانستند برنامه‌های مخرب دشمن که بواسطه کارشناسان و روانشناسان حرفه‌ای غربی طراحی شده بود را نقش بر آب نماید و پوزه غول تبلیغاتی دشمن را بر خاک بمالند.

این نویسنده و پژوهشگر و فعال فرهنگی که خود از سن سیزده سالگی تا نوزده سالگی یعنی از سال ۶۳ تا ۶۹ را در اسارت گذرانده تاکید کرد: رمز و راز پایداری و استقامت اسرای ایرانی در اردوگاه‌ها و سلولهای دشمن،همین سه مقوله مهم بوده است که امروزه با توجه به هجمه‌های بسیار زیاد دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن با به کارگیری ابزارهای نوینی مثل فضای مجازی، ماهواره و...می تواند الگوی خوب و مناسبی برای نسل جوان امروز و فردا باشد. متاسفانه هنوز بعد از سی سال از آزادی و بازگشت ازادگان نتوانسته ایم آنچنان که باید با زبان ادب و هنر و رسانه امروزی ، فرهنگ ایثار و مقاومت و پایداری اسرای ایرانی را به نسل جوان امروز انتقال دهیم.

یزدانی (اشک) در خصوص این کتاب که به زودی به دست علاقمندان و جوانان می رسد گفت:
در این کتاب ضمن تعریف و معرفی فرهنگ و زیرمجموعه های آن و نمایش و انواع آن و همچنین رسانه و انواع مکتوب و غیرمکتوب آن به نقش هر کدام با تمام محدودیتهایی که در اسارت وجود داشته در پایداری اسرا پرداخته شده است.
انتهای پیام/
نویسنده :
سعید دهقانی
نظرات بینندگان