کد خبر: ۱۳۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

ولایت در روز غدیر رسمیت پیدا کرد/روند سرکوب انقلابی مفسدان به همین شدت باید ادامه داشته باشد

امام جمعه موقت شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن بیان اینکه عید غدیر و بزرگداشت آن از زمان اهل البیت(ع) بوده است افزود: همان طور که نبوت را خدا تعیین می کند، امامت را هم خدا تعیین خواهد کرد و اگر چنین نباشد دین به انحراف خواهد رفت کما اینکه موضوع ولایت از اول شروع اسلام مطرح بوده اما در روز مشهور غدیر رسمیت پیدا کرد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز ضمن بیان اینکه عید غدیر و بزرگداشت آن از زمان اهل البیت(ع) بوده است افزود: همان طور که نبوت را خدا تعیین می کند، امامت را هم خدا تعیین خواهد کرد و اگر چنین نباشد دین به انحراف خواهد رفت کما اینکه موضوع ولایت از اول شروع اسلام مطرح بوده اما در روز مشهور غدیر رسمیت پیدا کرد.

امام جمعه موقت شیراز با اعلام اینکه همه بزرگان مذهب های اسلام واقعه غدیر را قبول دارند افزود: در همه کتاب های مورد قبول مکتب های شیعه، سنی و... آمده است آیه شریفه ایی که در سفر آخر پیامبر (ص) نازل شد، در شان امام علی (ع) بوده است. اگر غفلت خواص و بی بصیرتی عوام نبود، امروز جهان یک پارچه دست مسلمین بود.
وی تصریح کرد: اسلام دین اجبار نیست و همین یک امتحان برای امت بوده و خواهد بود،طبق آیه قرآن دین بدون ولایت علی (ع) ناقص است و ولایت فقیه منشعب از غدیر و امتداد امامت است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به تاریخ و حکومت مکتب اهل البیت(ع) در جهان افزود: در جهان اسلام مکتب غالب، مکتب اهل البیت (ع) بوده است و اولی حکومت اثنی عشری در شاخ آفریقا تشکیل شد. هیچ کس نمی تواند غدیر را انکار کند چون ۱۲۰ صحابه حدیث غدیر را نقل کرده اند و ۴۰۰ نفر از علما آن را ثبت نموده اند.

امام جمعه موقت شیراز با توجه به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: آزادگان سفیران جمهوری اسلامی ایران در عراق بودند، پیروز مندانه برگشتند و سرافرازانه رسالت خود را انجام دادند.

امام جمعه موقت شیراز کودتای ۲۸ مرداد ننگین ترین اتفاق تاریخی ایران دانست و گفت: در ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۳۲ ننگین ترین اتفاق تاریخ ایران که آمریکایی ها در آن دخالت داشتند رقم خورد و در آن دولت دکتر مصدق سرنگون شد و ۳۵ سال مردم شاهد ظلم، جنایت و غارت بودند.
وی علت نامگذاری روز جهانی مسجد را آتش زدن مسجد الاقصی به دست اسرائیلی ها اعلام کرد و گفت: متاسفانه به مسجد در جمهوری اسلامی ایران کمتر توجه می شود، مسجد نماد اسلامی بودن یک شهر است در شیراز گاها خیابان های اصلی مسجد ندارند چون منافع مادی و اقتصادی برای آن ها ندارد. مسئولین باید به مسئله کمبود مسجد توجه کنند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه تحول عظیمی در صنعت دفاعی، موشکی و... صورت گرفته است افزود: قدرت نظامی بالای ایران از برکت انقلاب اسلامی است بطوری که بعضا ابر قدرت ها هم می گویند ما توان مقابله با آن را نداریم. در این ۳۰۰ سال انگلیس حرف اول را میزد، موقعی که نفتکش ما را متوقف کردند رهبری با صلابت فرمودند این حرکت بی جواب نخواهد ماند، پاسداران عزیز ما در آب های خلیج فارس نفت کش انگلیسی را توقیف کردند و انگلیسی ها هم مجبور شدند کوتاه بیایند.
در هیچ جای دنیا این چنین توان ایستادگی در مقابل ابر قدرت ها را ندارند. ما به نیرو های مسلح خود افتخار می کنیم و تا این عزیزان هستند این انقلاب پابرجا می ماند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی در پایان خطبه ها  از برخورد قوه قضاییه با مفسدان تشکر کرد و گفت: از این که مفسدین، اخلالگر ها و دزد ها را دستگیر می کنند تشکر می کنیم چون این عمل ها مردم را به عدالت امیدوار می کند. روند سرکوب انقلابی مفسدان به همین شدت باید ادامه داشته باشد.

گفتی است چند هفته ایست که مشکل سیستم صوت محل برگزاری نماز جمعه شیراز مورد انتقاد امام جمعه شیراز قرارگرفته است. امروز با توجه به اعتراض نماز گزاران در اواسط خطبه ها مبنی بر نرسیدن صدای امام جمعه به انتهای شبستان، حجت الاسلام رضوی اردکانی از مسئولین فنی ستاد برگزاری نماز جمعه و حرم مطهر شاهچراغ خواستند این مشکل برطرف شود چون مسئله سیستم صوت نماز جمعه بسیار مهم است. امیدواریم این مسئله با چاره اندیشی و تلاش مسئولین حل گردد تا شاهد نا رضایتی مردم و ائمه جمعه نباشیم.

قابل ذکر است سخنران قبل از  خطبه های نماز جمعه هفته آینده استاندار فارس می باشد.
نظرات بینندگان