کد خبر: ۱۳۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

نگاهی به 2 نماینده شیرازی در آغاز لیگ دسته یک فوتبال

تیم های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز نمایندگان استان فارس در لیگ دسته یک کشور هستند و به نظرمی رسد تدارک خوبی برای این فصل فوتبال دیده اند و شاید با صعود یکی از آنها به لیگ برتر به انتظار هفت ساله مردم استان پایان داده شود.
به گزارش شیرازه، تیم فجرشهید سپاسی شیراز آخرین باری که در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشت مربوط به دوره سیزدهم است، در صورتی که این تیم بتواند در پایان لیگ دسته یک این فصل سهمیه لیگ برتر را کسب کند، در لیگ برتر دوره بیستم که هم اینک دوره نوزدهم آن آغاز نشده ،حضور می یابد و این آرزوی دیرینه شیرازی هاست تا تیمی در لیگ برتر داشته باشند.

ایرنا نوشت: تیم فجربراساس برنامه سه ساله آنها که صعود به لیگ برتر بوده به پایان برنامه خود رسیده اند و باید ببینیم این اتفاق رخ می دهد و یا اینکه باز هم دست اندرکاران این باشگاه بهانه ای دارند برای اینکه در پایان برنامه سه ساله نتوانند جواز لیگ برتر را  کسب کنند.

فجری ها امسال نسبت به سال های گذشته ابتدا تکلیف سرمربی تیم را خیلی زود مشخص کردند و با داود مهابادی برای یک فصل دیگر به توافق رسیداند تا از این بابت مشکلی نداشته باشند.

آنها به موقع تمرینات خود را آغاز کردند و این امر نشان از عزم جدی زردپوشان شیرازی است برای مدعی شدن در لیگ دسته یک است اگرچه مدیر عامل این باشگاه از بی پولی  وعدم  کمک مسئولان می نالد  .

  مهابادی سرمربی تیم چند بازیکن فصل گذشته را از دست داده است و چندین بازیکن جدید را به خدمت گرفته هر چند مدیرعامل این باشگاه نیز چندی پیش به ایرنا گفت به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم چهاربازیکن خوب را به خدمت بگیریم و آنها  به تیم ملوان پیوستند و این به معنای آن است که بهانه ای برای فرار رو به جلو وجود دارد.

با این حال فجری ها چندین بازی تدارکاتی و برگزاری جام چهارجانبه با تیم های لیگ برتری را تا پیش از شروع مسابقات انجام دادند  تا با آمادگی کامل در لیگ فرسایشی ۱۸ تیمی که بسیاری از حریفان با دست پُربرای کسب یکی از ۲ سهمیه لیگ برتر شرکت کرده اند، حضور یابند.

تیم فجر در نخستین بازی خود شنبه (فردا ) به مصاف تیم آلومینیم در اراک می رود که این تیم هم چند سال است سرمایه گذاری خوبی برای صعود به لیگ برتر کرده است و در فصل گذشته هم جزمدعیان بود و در رده چهارم قرار گرفت و در این فصل هم تدارک کافی دیده اند تا اراک را برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر صاحب سهمیه کنند.

با وجود ۱۸ تیم کار فجری ها بسیار سخت است و آنها باید تیمی قوی و با پشتوانه ذخیره مناسب دراین دوره شرکت کنند و در پایان برنامه سه ساله جشن شادی لیگ برتری شدن بگیرند و مردم را برای جشن صعود به خیابان ها بکشانند.

تیم قشقایی هم تدارک خوبی برای این فصل دیده است

اما تیم قشقایی دیگر نماینده فارس هم که دومین سال خود را در لیگ دسته یک پشت سر می گذارد ، تدارک خوبی دیده است تا شاید بتواند در پایان لیگ دل هواداران زیاد خود را با صعود به لیگ برتر شاد کند اگرچه استراتژی این باشگاه برای صعود به لیگ در برنامه خود برای سال ۱۴۰۰ طراحی شده است.

این تیم در لیگ گدشته خیلی خوب کار را شروع کرد و پس از اینکه سرمربی این تیم بازداشت شد سیر نزولی را طی کردند  و در نهایت هم در پایان لیگ در میان جدول به کار خود پایان دادند.

اما امسال مدیرعامل این باشگاه دست به ابتکار جدیدی  زد و با صاحب امتیاز سابق تیم استقلال جنوب تهران پیمان مشارکت بستند تا زمینه هرچه قوی تر شدن این تیم نیز فراهم شود؛ هرچند که حاشیه هایی هم به دنبال داشت .

رضا عنایتی بهترین گلزن لیگ برتر و کاپیتان سابق تیم استقلال تهران اولین اقدام این مشارکت بود که به عنوان سرمربی تیم قشقایی منصوب شد تا این مربی با شم گلزنی که دارد مشکلات خط حمله تیمش را بنا به گفته دست اندرکاران باشگاه حل کند.

این تیم هم در این فصل چند بازیکن را از دست داده است و چندین بازیکن مورد نظر سرمربی تیم را به خدمت گرفته تا در لیگ فصل جدید بتواند به عنوان مدعی ظاهر شود.

 نماینده ایل قشقایی نیز به مانند سایر تیم های چندین بازی تدارکاتی را انجام دادند اما دست اندرکاران این باشگاه نیز دلخور از این هستند که چرا تیمشان در جام چهارجانبه ای که فجری ها تدارک دیده بودند، دعوت نشدند تا آنها نیز در این جام خود را محک بزنند.

رضا عنایتی سرمربی جدید تیم فجر برای نخستین بار است که به صورت رسمی سر مربی تیمی را برعهده گرفته است اگر چه او نیز پس از خدا حافظی از دنیای بازیگری ، نشستن روی نیمکت مربیگری را به صورت مقطعی تجربه کرده است.

باید منتظر ماند و دید مدیرعامل این باشگاه چه نسخه شفابخشی را برای تیمش در این فصل پیچیده است، صعود به لیگ برتر تا پیش از برنامه مورد نظر و یا اینکه تا سال ۱۴۰۰ هواداران بی شمار قشقایی ها باید صبر کنند تا لیگ برتری شوند.

تیم قشقایی در نخستین هفته از فصل جدید لیگ دسته یک شنبه ( فردا) در ورزشگاه حافظیه شیراز میزبان تیم مس کرمان است که این تیم هم با پشتوانه قوی و برای بازگشت دوباره به لیگ برتر خوب تدارک دیده است.

به تیم های فجر و قشقایی شیراز کمک مالی شد

 اما مدیرکل ورزش وجوانان فارس با بیان اینکه تنها مشکل باشگاه ها، پولی نیست بیستم مرداد ماه به ایرنا  اعلام کرد: با این حال برای اینکه تیم های فجر و قشقایی شیراز ۲ نماینده فارس درلیگ دسته اول فوتبال کشور با قدرت ظاهرشوند همچون سال های گذشته به آنها کمک مالی شد.

حیدرعلی کامیاب کلانتری بیان داشت: ما استان برخورداری از نظر صنایع مانند اصفهان نیستیم که بخواهیم تیم داری کنیم با این وجود تا آنجا که در توان داریم به تیم های استان کمک کرده ایم و به دستور استاندار هم امروز یکشنبه بیستم مردادماه به قشقایی و فجر کمک خوبی کردیم با وجود اینکه محدودیت هم داریم.

وی بیان کرد: ورزش تنها فوتبال نیست و ما ۵۱ رشته ورزشی داریم که اگر این کمک هایی که به فوتبال کرده ایم به ۱۰ رشته پرداخت کرده بودیم چندین مدال المپیک داشتیم.

او با اشاره به اینکه باشگاه های ما باید به سمت درآمد زایی بروند، اظهارداشت : نمی شود که همه نگاه ها به دولت باشد از این رو باشگاه باید به سمتی بروند که بتوانند روی پای خود بایستند.

کامیاب کلانتری افزود: باشگاه ها انتظار دارند که ما فقط پول بدهیم اما اجازه نداریم که سئوال کنیم  شما که پول می خواهید چکار می کنید ؟ هیچ گونه مشورتی هم با ما نمی شود.

در مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس ازانجام ۳۴ بازی در پایان تیم های اول و دوم جدول جواز حضور در لیگ برتر دوره بیستم را کسب خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان