کد خبر: ۱۳۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

بیکاری پارکینگ خانه‌ها را به فروشگاه تبدیل کرده است

معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت گفت: بیکاری افراد سبب شده تا حتی پارکینگ خانه‌ها تبدیل به فروشگاه شود و مشکالات زیادی در خرده‌فروشی ایجاد کند.
به گزارش شیرازه، معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت شامگاه جمعه در همایش نقش تجار و توزیع در رونق تولید اظهار داشت: متاسفانه عوامل مختلفی همچون ‌بیکاری، شرایط اقتصادی و تحریم‌ها سبب شده که فروشگاه‌های غیر‌قانونی زیادی ایجاد شود که به دلایل اجتماعی نمی‌توانیم با این واحدها برخورد محکمی داشته باشیم.

عباس قبادی با بیان اینکه بیکاری بیش‌ترین نقش را در این وضعیت داشته است، افزود: متاسفانه شاهد حضور افرادی به عنوان فعال صنفی هستیم که نه تجربه دارند و نه پروانه کسب و همین امر سبب ایجاد برخی نابسامانی‌ها در بازار شده است.

قبادی گفت: بیکاری افراد سبب شده تا حتی پارکینگ خانه‌ها هم تبدیل به فروشگاه شود و مشکالات زیادی در خرده‌فروشی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه به صنف عمده‌فروشان مواد غذایی جفا شده و متاسفانه آنگونه که باید نتوانسته‌ایم در خصوص خدمات این صنف با مردم و مسئولان سخن بگوییم، اظهار داشت: بر خلاف آنچه گفته می‌شود گران‌فروشی در صنف عمده‌فروشان مواد غذایی را قبول ندارم زیرا در چند ماه گذشته قیمت ارز نیمایی برای تامین کالاهای عمده‌فروشان نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش یافته است.

معاون بازرگانی وزیر صمت گفت: قیمت ارز نیمایی از کمتر 9 هزار تومان به حدود 12 هزار تومان افزایش یافته و بدیهی است قیمت کالاهای مصرفی نیز به تبع آن افزایش می‌یابد بنابراین انتظار کاهش قیمت این کالاها بیهوده است.

قبادی با بیان اینکه قدرت اصناف آنقدر زیاد است که اگر بخواهد می‌تواند تغییر و تحول ایجاد کند، عنوان کرد: این تغییر و تحول با فکر جدید و استفاده از فنون و علوم جدید ایجاد می‌شود.

تسنیم

انتهای پیام/
نظرات بینندگان