کد خبر: ۱۳۲۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سخنان شهردار صدرا شایعه یا واقعیت؟

دادستان شیراز: سخنان شهردار صدرا را تکذیب می‌کنم/ از عملکرد شهرداری صدرا اطلاعی نداشتم

دادستان عمومی و انقلاب شیراز جزئیات جدید از پرونده شهردار و رئیس شورای شهر صدرا ارائه کرد.
به گزارش شیرازه، حیدر آسیابی دادستان شیراز در جمع خبرنگاران، آخرین روند رسیدگی به پرونده شهرداری صدرا را تشریح کرد.

او افزود: شهردار صدرا، معاون و یکی از کارکنان شهرداری با عناوین اتهامی ارتشا و تبانی در معاملات، قرار بازداشت موقت هستند و برای رئیس شورای شهر قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادرشده است.

آسیابی همچنین گفت: پرونده مذکور در شعبه دهم دادسرای عمومی انقلاب شیراز در حال رسیدگی است و مرجع گزارش دهنده اداره کل اطلاعات فارس است.

همچنین دادستان شیراز به اظهارات شهردار صدرا که مدعی شده دادستان شیراز به قانونی عمل کردن شهرداری اذعان کرده است، واکنش نشان داد.

آسیابی در خصوص برخی اظهارنظر‌ها در خصوص قانونی عمل کردن مدیران شهرداری صدرا از زبان خود نیز گفت: شهردار صدرا در راستای ملاقات تبریک انتصاب دادستان دیداری داشته و اظهارات وی را تکذیب می‌کنم، زیرا بنده از عملکرد شهرداری صدرا اطلاعی نداشتم.

یادآور می‌شود ۱۴ مردادماه جاری شهردار صدرا به همراه چند نفر از کارکنان شهرداری و شورای این شهر به اتهام مفاسد مالی توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شدند.

شهرداری صدرا در اوج انتقادات به این شهرداری در ماجرای کلنگ زنی پروژه عمرانی این شهر که ۱۰۰ میلیون تومان برای یک کلنگ زنی ساده در نظر گرفته بودند، خبری را از قول حیدر آسیابی دادستان شیراز منتشر کرد که عملکرد این شهرداری قانونی بوده است.

این خبر در آن مقطع زمانی توسط دادستان شیراز تکذیب نشد تا اینکه دانشجویان دانشگاه شیراز طی یک نامه سرگشاده به رئیس‌کل دادگستری استان فارس به عدم تکذیب این خبر واکنش نشان داده و اعتراض کردند.

دربخشی از این نامه آمده بود: «تن‌ها یک روز پس از لغو شدن مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری صدرا که مقرر بود مبلغ نامتعارفی به میزان یک میلیارد ریال برای آن هزینه شود، و در اوج انتقادات به عملکرد مدیران این شهر جدید، سایت شهرداری صدرا برای رهایی از انتقادات ناگهان نقل قولی از مقامات ارشد قضایی شیراز در دیدار با شهردار صدرا را منتشر کرد که در آن گفته شده بود: «خوشبختانه مدیران فعلی صدرا بر اساس قانون عمل می‌کنند!» جالب آنکه علیرغم پیگیری‌های تشکل آرمان برای روشن شدن صحت و سقم این خبر، اما در نهایت از سوی دادگستری فارس هیچ تکذیبیه‌ای منتشر نشد و اکنون که تنها یک ماه از آن خبر می‌گذرد، موضوع بازداشت مقامات ارشد شهرداری و شورای شهر صدرا به اتهام مفاسد مالی از زبان حضرتعالی اعلام شد که یک تناقض آشکار و ناخوشایند است و امیدواریم این موضوع در ادامه با عزمی راسخ‌تر پیگیری شود.»

پس از واکنش اعتراض‌آمیز دانشجویان، سرانجام حیدر آسیابی دادستان شیراز نیز این خبر را تکذیب کرد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
0
میوه تلخی که امروز از شورای صدرا و بعضی شوراهای شهرهای
دیگر چیده می شود
مربوط به نحوه تایید صلاحیت کاندیدها است که به صورت فله ای تایید شدند
امروز آن افراد باید پاسخگو باشند بخصوص فرماندار وقت شیراز