کد خبر: ۱۳۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
مدیر کل بنیاد شهید فارس:

آزادگان، زندانبانان خود را در اسارت زندانی کرده بودند

به گفته راهی، آزادگان، زندانبانان خود را در اسارت زندانی کرده بودند.

به گزارش شیرازه، رجبعلی راهی در دیدار استاندار فارس با آزادگان که در استانداری فارس به مناسبت سالروز ورود آزادگان به ایران برگزار شد، با بیان اینکه 43 هزار و 162نفر آزاده در کشور داریم اظهار داشت: در استان فارس، قریب به 2هزار و 209 نفر آزاده داریم که 190 نفر از آزادگان فارس به رحمت ایزدی پیوستند.

وی با بیان اینکه 57 هزار و 54 پرونده ایثارگری خانوادگی داریم که از نظرآماری، این تعداد، برابری می کند با هفت استان سمنان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان.

راهی گفت: 233هزار نفر جمعیت خانواده تحت پوشش بنیاد شهید، بجز خواهر و برادر است که شهرستان شیراز با18هزار و 311پرونده تحت پوشش،مجموعا با سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان شمالی برابری آماری دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: آزادگان ما امروز دکتر، مدیر، مهندس و با مدارک عالی با پست های بالا داریم که عمدتا با تلاش بعد از آزادی از اسارت به این مدارج رسیده اند و تعدادی از آزادگان یا فرزندانشان هم در جمع نخبگانمان داریم.

ما هر سال در رتبه های برتر کنکور، تعداد زیادی رتبه های زیر 100داریم. در مدارج بالا و تخصص و فوق تخصص هم تعدادی زیادی از ایثارگران را داریم که باعث افتخار هستند.

در ادامه این برنامه، تعدادی از آزادگان به بیان دغدغه های خود و جامعه آزادگان ایثارگر و جانباز پرداختند.

احمدرضا مداح، تنها آزاده عکاس و خبرنگار در فارس در این جلسه با بیان اینکه ای کاش به ما نمی‌گفتند خاطره تعریف کن، اظهار داشت: ما خودمان هم به خاطرات سخت اسارت، گاهی می خندیم.

آزادگان، زندانبانان خود را در اسارت زندانی کرده بودند

وی گفت: آزادگان یک زمانی پس از آزادی، دغدغه خودشان را داشتند و امروز دغدغه خانواده هایشان را.

زهرایی، آزاده دیگر شیرازی گفت: بعد از 25سال قوانینی که برای آزادگان از سال 69 تصویب شده بود، به صورت ناقص به اجرا درآمده است؛ و از استاندار فارس خواست تا در اجرای کامل این قوانین در استان و حتی کشور، راهکارهایی را ارائه دهد.

وی آزادگان را نجیب ترین قشر در ایثارگران دانست.

آزاده دیگری با بیان خاطره ای از گرفتن بلیطی که شاملش نشد گفت: ما مصداق "آش نخورده دهان سوخته" هستیم.

او از دولت خواهش کرد که برای سهمیه رزمندگان و ایثارگران، دست در جیب مردم نکند و از مقام عالی اجرایی استان خواست تا جهت اجرای نحوه درست اجرا کردن این قوانین با مقامات بالاتر صحبت کند.

وی گفت: با این وضعیت، ما در جامعه احترامی نداریم، اگر چه این سهمیه و حقی که قانون هم برایمان مشخص شده، اجرا نمی شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان