کد خبر: ۱۳۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

شرایط تنش آبی در ۴ شهر فارس به حالت عادی بازگشت

هر سال با آغاز فصل تابستان برخی از مناطق شهری استان فارس با مشکل تامین آب مواجه می شوند ، امسال شرایط تنش آبی در شهرهای کوار، کوهنجان، داراب و فیروزآباد بیشتر از سایر مناطق بود ، با اتخاذ تدابیر مهندسی و اجرای برنامه‌های عملیاتی اینک شرایط تنش آبی در این شهرها به حالت عادی بازگشته است.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان فارس گفت: با اقدامات فنی و فعالیتهای فرهنگی برای افزایش فرهنگ صرفه جویی در مصرف شهرهای دارای تنش آبی به حالت عادی آبرسانی برگشت.

محمد علی قلندری گفت: ۴ شهر کوار، کوهنجان، داراب و فیروزآباد اوایل تابستان امسال با تنش و بحران تامین آب مواجه بود و پس از مهندسی مجدد منابع آب این شهرها، کاهش هدر رفت آب در شبکه های توزیع، استفاده از چاه های استیجاری و چاه های سایر ارگان ها  و همچنین انجام اقدامات گسترده فرهنگی در میان مردم، با برگزاری همایش های آموزشی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب، مصارف آب شرب در این شهرها مدیریت شده و شرایط به حالت عادی بازگشته است .

وی با تأکید بر این نکته که در شرایط کنونی که کشور با خشکسالی و کم آبی فراگیر دست و پنجه نرم می کند، باید فرهنگ سازگاری با کم آبی در میان مردم رواج یابد، ادامه داد: بدیهی است که در شرایط کنونی باید مدیریت مصرف آب و صرفه جویی بصورت فراگیر و توسط همه رعایت گردد.

قلندری اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد شهرهای بحرانی فارس در تامین آب  ۱۹ شهر بود، سال گذشته این تعداد به ۹ شهر رسید و امروز و علی‌رغم گرمای شدید هوا، با اتخاذ راهکارهای مهندسی و فرهنگی تنش آبی در شهرهای فارس کنترل شده است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۵ درصد آب مورد نیاز مردم در استان فارس از محل آبهای زیرزمینی تامین می شود، گفت: وزارت نیرو تلاش می‌کند که ۳۰ درصد از شهرهای استان فارس را تحت پوشش آب‌های سطحی که منابع قابل اعتمادتری است، قرار دهد که شهرهای داراب، فسا، زرین دشت و در مراحل بعدی کازرون، نی ریز   در دستور کار خواهد بود.

ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها: کوار ، کوهنجان ، داراب ، تنش آبی
نظرات بینندگان