کد خبر: ۱۳۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

گاز رسانی به یک شهر و ۱۷۴ روستا در هفته دولت

مدیرشرکت گاز استان فارس از گاز رسانی به شهر دوزه سیمکان جهرم و ۱۷۴ روستا در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۳۱۹ میلیارد تومان خبر داد.
غلام عباس حسینی مدیرشرکت گاز استان فارس به پروژه‌های گازرسانی قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و از گاز رسانی به شهر دوزه سیمکان جهرم، گازرسانی به ١٢٠ صنعت و ۱۷۴ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۱۹ و ٣٤٨ میلیون تومان خبر داد.

او، گازرسانی به شهر دهرم و تقویت شبکه گاز فراشبند، گازرسانی به شهر‌های فدامی و دو برجی و روستا‌های تابعه، گازرسانی به روستا‌های کلاه سیاه، هجرت، دست دیده بان، شهرک گلدشت، حمزه بیگی، گلگونی، عابد آباد و ... از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: در حال حاضر ٣٤٣ روستا و ١٢ شهر با هزینه ٧٠٠ میلیارد تومانی در دست اقدام است.

حسینی ادامه داد: علی رغم مشکلات و محدودیت منابع در سال گذشته، اما سه هزار و ۴۶۳ کیلومتر شبکه به مجموع شبکه گازی در سطح استان اضافه شد.

وی اشاره به وضعیت گاز رسانی به شهر‌های فارس بیان کرد: از تعداد ١٠٩ شهر استان، تاکنون ٩٧ شهر گازدار شده و ١٢ شهر در دست اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه ۹۸.۴ درصد از خانوار شهری فارس از گاز استفاده می‌کنند، عنوان کرد: تا پایان سال ٩٩ همه شهر‌های استان به شبکه گاز سراسری وصل می‌شوند.

حسینی به وضعیت گاز رسانی روستا‌ها هم اشاره و با بیان اینکه ٢٤٥٢ روستا در فارس مشمول گازرسانی هستند، گفت: تاکنون ١٩٠٢ روستا گازدار شده و ٣٢٢ روستا در دست اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون هفت هزار و ۶۵۷ صنعت در استان گازدار اجرا شده و ۴۳۳ صنعت در دست اقدام و ۲۵۸ صنعت در دست اقدام است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس از ۶۶ شهرک صنعتی استان، ۴۳ شهرک گازدار شده و هفت شهرک در دست اجراست و ۱۶ شهرک دیگر باقی مانده است.

حسینی همچنین تعداد جایگاه‌های CNG فارس را ۱۴۳ جایگاه عنوان کرد و گفت: ١٣٢ جایگاه تاکنون گاز دار شده و ٩ جایگاه باقی مانده است.

او در بخشی از سخنانش با بیان اینکه بیشتریه فروش ما مربوط به پتروشیمی، نیروگاه و صنایع است، گفت: بیشترین مطالبات شرکت گاز فارس از پتروشیمی هاست که البته نرخ فروش گاز به پتروشیمی در سال گذشته سه برابر شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین اعلام کرد که در سال گذشته مطالبه ٢٢٠ میلیارد تومانی این شرکت به پیمانکاران تسویه شده و علاوه بر آن ۴۸۰ میلیارد تومان نیز جذب شده است.

حسینی تعداد مشترکین گاز، میزان کل شبکه گذاری لوله گاز و تعداد کل انشعابات نصب شده را ترتیب یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۵۳، ٢٧ هزار و ۲۵۸ و ۷۸۴ هزار و ۲۵۸ عنوان کرد.

وی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم اعلام کنیم که استان فارس سبز و گازرسانی در آن به اتمام رسیده است.

نظرات بینندگان