کد خبر: ۱۳۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
بیش از بیست هزار پرس غذا؛

طبخ غذای نذری به مناسبت عید غدیر خم در شیراز

سه شنبه 29 مردادماه بیش از بیست هزار پرس غذای نذری در شیراز پخت و توزیع می شود.
به گزارش شیرازه، عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان می باشد. یکی از سنت های حسنه در این عیدالاکبر که روایات عجیبی درباره آن نقل نموده اند و متاسفانه مورد غفلت واقع شده است سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.

امام صادق(ع) فرمود: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحار ج۶ ص ۳۰۳)

در جای دیگر ایشان فرمودند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. (مفاتیح الجنان ص۵۰۰) به گونه ای که امام صادق(ع) اصلاً این روز را روز اطعام الطعام نامیدند. (بحار ج۹۵ ص۳۲۳)


به گزارش شیرازه، روز عید غدیر در شیراز به همت دستگاه مذهبی مختلف غذای نذری پخت و توزیع می شود.

مهدی بهادری عضو هیئت مدیره مجموعه فرهنگی و مرکز نیکوکاری منهاج الهدی با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: این مجموعه فرهنگی واقع در عادل‌آباد (شهرک فرهنگیان) شیراز با همکاری موقوفات سید علی‌اکبر ظریف کار و حاج علی‌اکبر قوام این برنامه را دنبال می‌کند.

وی افزود: اطعام ناهار روز عید غدیر بین دو هزار خانواده نیازمند و ساکنین منطقه توزیع می‌شود.

در ادامه این سنت الهی مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) با اشاره به اینکه سنت طبخ و توزیع غذا همواره باید حفظ شود، گفت: به نیت ۱۴ معصوم و به نام امیرالمومنین (ع) ۱۴ هزار پرس غذا در صبح روز عید غدیر خم در محل پارک خلدبرین شیراز توزیع خواهد شد.

محمد اسدی ادامه داد: طبخ این میزان غذا از امروز آغاز می شود و ساعت ۱۰ صبح روز عید غدیر خم توزیع خواهد شد.

مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) تاکید کرد: ۷ هزار پرس از این طبخ توسط خیریه ها و موسسات مشخص به محلات مختلف انتقال داده و در میان نیازمندان و محرومین توزیع خواهد شد.

 همچنین در این روز به همت آستان مقدس سید علاالدین حسین (ع) بیش از  ۴۰۰۰پرس غذا پخت و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.
نظرات بینندگان