کد خبر: ۱۳۲۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

ناکامی رئیس شورای شهر شیراز برای از رسمیت انداختن انتخابات هیئت رئیسه / سید عبدالرزاق موسوی عهده دار ریاست شورای شهر شیراز شد

سید عبدالرزاق موسوی در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با اکثریت آرا به عنوان رئیس و ابراهیم صبوری نیز با 11 رای به عنوان نایب رئیس این پارلمان محلی انتخاب شدند.
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز صبح امروز بیست و هشتم مرداد ماه در حالی برگزار شد که رئیس این پارلمان محلی سعی داشت آن را از رسمیت بیندازد.

سید احمدرضا دستغیب که در سابقه خود آبستراکسیون را دارد و در گذشته نیز با بی توجهی به اهمیت جلسه علنی شورا، اقدام به ترک جلسه کرده بود در این هفته نیز با خروج از جلسه سعی در به حاشیه کشاندن شورا داشت.

اعضای شورای شهر شیراز هفته گذشته، نامه دوفوریتی برگزاری انتخابات هیئت رئیسه در روز دوشنبه را امضا و به فرمانداری شیراز ارسال کردند و دستغیب نیز در انتهای جلسه اعلام کرد که جلسه آتی به صورت فوق العاده در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

دستغیب در این جلسه با اعلام اینکه این نامه دوفوریتی به امضای من نرسیده و مورد تائید من نیست، این جلسه را فاقد رسمیت و وجاهت قانونی دانست.

وی افزود: با توجه به نامه فرمانداری و صحبت های نماینده فرماندار این جلسه از نظر بنده صلاحیت ندارد و جلسه علنی شورا با موضوع انتخابات هیئت رئیسه در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

این عضو شورا خود را مطیع قانون دانست نه مطیع پدرخوانده ها و مادرخوانده ها و صحن علنی شورا را ترک کرد.


لازم به ذکر است که دو تن از اعضای شورا (سعید نظری و ابراهیم صبوری) در ماموریت کاری بسر می برند و امکان حضور در جلسه علنی شورا را ندارند.

نوذر امامی با انتقاد به رفتار رئیس شورا، گفت: از رفتار دستغیب و نماینده فرماندار شیراز تعجب می کنم و از مردم شیراز عذرخواهی می کنم.

وی با تاکید بر اینکه من نماینده مردم شیراز هستم و رای 80 هزار نفر از مردم را دارم لذا بایستی حرف بزنم، افزود: هیچ کجای قانون نوشته نشده که فرمانداری در کار شورا دخالت کند.

و اما تلاش های رئیس شورا برای از رسمیت انداختن انتخابات هیئت رئیسه بی نتیجه ماند و این انتخابات با حضور 11 نفر از اعضای شورا برگزار شد.

سید عبدالرزاق موسوی به اکثریت آرا به عنوان رئیس و ابراهیم صبوری نیز با اکثریت آرا (11 رای) به عنوان نایب رئیس شورای شهر شیراز انتخاب شدند.

سرپرست امور شهری و شوراها که به عنوان مهمان در جلسه شورا حضور داشت، با بیان اینکه وقتی یک نفر از اعضا در محل شورا حضور داشته باشد و از امضا امتناع کند به منزله غیبت او در جلسه است، امضای نایب رئیس شورا در زمان غیبت رئیس، را دارای وجاهت قانونی دانست.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
0
از خدا بخواهیم این ایام که ایام مبارکی است و از طرفی نزدیک به سالروز آزادی اسرا است این آزاده را که قریب ده سال در شکنجه گاه های صدام گذرانده موفق گرداند