کد خبر: ۱۳۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
استاندار فارس:

سیل شیراز نمونه شاخصی از روحیه مسئولیت پذیری است/خانه سمن های استان فارس به زودی ایجاد می شود

استاندار فارس در نشست آموزشی سازمان های مردم نهاد استان فارس با اشاره به تاکید آموزه های دینی و فرهنگی به اصل مشارکت، همبستگی و اتحاد گفت: اگر مشارکت مردم در ابعاد اجتماعی تبلور پیدا کند آن موقع است که میتوان توسعه و پیشرفت را برای جامعه تصور کرد.
به گزارش شیرازه، دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس در نشست آموزشی سازمان های مردم نهاد استان فارس با اشاره به تاکید آموزه های دینی و فرهنگی به اصل مشارکت، همبستگی و اتحاد گفت: اگر مشارکت مردم در ابعاد اجتماعی تبلور پیدا کند آن موقع است که میتوان توسعه و پیشرفت را برای جامعه تصور کرد. در جمهوری اسلامی همیشه شاهد مشارکت های مردم بوده ایم و مقاومت و پیروزی مردم در جنگ تحمیلی، نمونه ای عظیم از مشارکت اجتماعی است.

وی تحولات اقتصادی و اجتماعی، کنترل آسیب های اجتماعی را از دلایل ایجاد سمن ها دانست و افزود: تحولات اقتصادی و اجتماعی باعث به وجود آمدن فعل و انفعالات مثبت و منفی در فرهنگ و اجتماع می شود که در  وجه منفی باعث خلق آسیب های متعدد می شود. لذا برای کنترل این آسیب ها و غلبه بر آن نیازمند مشارکت های نهاد های قانون مند و علمی در جامعه هستیم که یکی از انواع آن سمن ها و مشارکت های مردمی می باشند.
سیل شیراز نمونه شاخصی از روحیه مسئولیت پذیری است/ کنترل آسیب های اجتماعی دلیل ایجاد سازمان های مردم نهاد

نماینده عالی دولت در استان فارس سمن ها را یکی از کمک های حاکمیت در انجام رسالت خود دانست و افزود: اداره جوامع در قرن ۲۱ بدون مشارکت مردم سخت تر است و سمن های یکی از شاخصه اصلی جامعه هستند که مطالبات و مشکلات مردم را به صورت علمی به حاکمیت ارائه می دهند و با روشنگری و انتقاد های به جا و راهکار های علمی حاکمیت را در انجام رسالت خود یاری می دهند.

وی تقویت روحیه مسئولیت پذیری را یکی از اهداف سازمان های مردم نهاد توصیف کرد و بیان کرد: نمونه شاخص تقویت روحیه مسئولیت پذیری را میتوان در سیل شیراز دید که به واقع تجربه کردیم و آن را باید بعنوان یک ارزش پاس بداریم.
سیل شیراز نمونه شاخصی از روحیه مسئولیت پذیری است/ کنترل آسیب های اجتماعی دلیل ایجاد سازمان های مردم نهاد

به گفته استاندار فارس ایجاد ارتباط تعریف شده و قانونمند بین مردم و حاکمیت نقش اساسی سمن ها می باشد و باید  تقویت شود تا بتوانیم خدمت رسانی خوبی به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشیم. 
ویژگی تصریح کرد: عملکرد شاخص سمن ها افزایش پیشگیری از آسیب ها، درمان و توانمند سازی افراد است.

رحیمی با عنوان اینکه در استان فارس بیش از هزار سمن وجود دارد ادامه داد: ۸۰ درصد این آمار از سال ۹۲ تا کنون ایجاد شده است و فقط تعداد سمن هایی که از وزارت کشور مجوز اخذ کرده اند از ۵۰ مورد در سال ۹۲ به بیش از ۹۱ مورد افزایش تا سال جاری پیدا کرده است که نشان از توجه دولت به این موضوع و بالا رفتن حس مسئولیت پذیری در افراد دارد.

 وی در پایان در پاسخ به سوال  یکی از اعضای هیئت نظارت سازمان های مردم نهاد مبنی بر ایجاد مکانی برای سمن های استان فارس گفت:  خانه سازمان های مردم نهاد استان فارس در اسرع وقت از محل ساختمان های خریداری شده دولتی ایجاد می شود  .

نظرات بینندگان