کد خبر: ۱۳۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
آیت الله صدیقی:

تا حضرت علی(ع) در جامعه ما تجلی الهی پیدا نکند ظهور نیز اتفاق نمی‌افتد

جلسه جامعه روحانیت شیراز با حضور سخنان آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و دکتر رحیمی استاندار محترم برگزار شد.
به گزارش شیرازه، آیت الله صدیقی طی سخنانی گفت: در فقه شیعه، زعامت و رهبری باید واحد باشد اما مرجعیت می‌تواند چندگانه باشد.
وی افزود: زمانی، افرادی از مناطقی از ایران به امام هادی(ع) مراجعه کردند و سوالاتی در امور مختلف فقهی و اجتماعی داشتند که حضرت، در پاسخ فرمودند جناب عبدالعظیم حسنی نماینده ماست و قول او و کلام او، قول ماست. وجود شخصیت گرانبهایی چون عبدالعظیم حسنی از افتخارات شیعه و ما ایرانی هاست و سخن امام هادی(ع) تثبیت کننده و موید نقش مرجعیت شیعه در طول تاریخ است.
صدیقی تصریح کرد: در خصوص عید غدیر و شخصیت صاحب این روز نیز باید بگویم طبق آیه مباهله، امیرالمومنین(ع) نفس و حقیقت پیامبر اکرم(ص) است بنابراین اکمال دین اسلام، در گرو معرفی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) به عنوان وصی رسول خداست و روز غدیر، روز تجلی این اتفاق پربرکت و عظیم است.
امام جمعه موقت تهران افزود: شیعه امیرالمومنین شدن نیازمند هدایت و جذبه الهی و همراهی باطنی خود فرد است که اگر این نباشد، با اتکا به علم و دانش، هیچ فردی اهل رستگاری و فلاح نخواهد شد.
مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی تصریح کرد: تا حضرت علی(ع) در جامعه ما تجلی الهی پیدا نکند ظهور حضرت حجت‌ابن‌الحسن(ع) نیز اتفاق نمی‌افتد و این تجلی الهی، یعنی بسط و گسترش ولایت امیرالمومنین(ع) در کف جامعه و در بین خانواده‌ها که تحقق این امر مهم، تکلیف را بر همه ما دوست‌داران این حضرت سنگین می‌کند.

در ادامه جلسه حضرت آیت الله دژکام امام شیرازضمن تبیرک ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر خم افزود: تلاش هایی که در سالیان اخیر بنیاد بین المللی غدیر شروع کرده تا بزرگداشت ایام غدیر به خوبی و شایسته آنچه که باید باشد ان‌شاالله رخ دهد جای تقدیر و تشکر دارد.
وی اضافه کرد: در شیراز هم برادر ارجمندمان جناب حجت الاسلام احمدی تلاش هایی در این راستا انجام داده اند و مدیران استان نیز حمایت های خوبی از این قضیه داشته و دارند و ما تشکر می کنیم از همه کسانی که به هر شکلی حمایت کردند از اینکه غدیر خود را در بین سایر اعیاد به عنوان بزرگ ترین عید اسلامی نشان دهد. همه ما باید تلاش کنیم تا عید غدیر، هر سال با شکوه تر و مردمی تر از سال قبل برگزار شود و حب امیرالمومنین و ولایت او، روز به روز در جامعه گسترش بیشتری یابد و برکات بیشتری از خود برجای بگذارد.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: چون ایام تولد امام هادی است حدیثی را در ابتدای سخنانم خدمت شما عرض کردم و امیدوارم ما هم در این بازار دنیایی که آمده ایم سود کنیم و سود این عالم به محبت اهل بیت است که در دل کسی باشد.
حضرت حافظ می فرماید :
در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است
 خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی

دکتر رحیمی استاندار فارس نیز طی سخنانی ابراز داشت: استحضار دارید که شیراز شهر فلاسفه، ادبا و شعرا است و قطعا همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به عنوان سومین حرم اهل بیت، شیراز افتخار دارد با تلاش هایی که در بنیاد غدیر می شود و با توصیه های به جا و مناسب نماینده ولی فقیه در استان آیت الله دژکام برای بزرگداشت غدیر قدم های خوب و بزرگی بردارد. 

وی افزود: عید ولایت و امامت را تبریک میگویم و انشاالله همه بتوانند برکات لازم را از این ایام ببرند.

رحیمی تاکید کرد: استان فارس از آرامش و هماهنگی لازم در زمینه های مختلف برخوردار است و امیدواریم که در سایه این آرامش هر روز مشکلات مردم کمتر شود و توسعه استان بیشتر شود و شما نیز دعاگو باشید تا بتوانیم بیش از پیش در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم.

نظرات بینندگان