کد خبر: ۱۳۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس:

هزار جهیزیه کامل به زوج های جوان تحت حمایت اعطا می شود/ 400 واحد مسکن مددجویان به بهره برداری خواهد رسید

نشست خبری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در نشست خبری امروز و در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی مهم ترین مولفه در خدمت رسانیبه محرومین می باشد گفت: در کمیته امداد همیشه اعتقاد بر این بوده که بزرگترین سرمایه اعتماد مردم است و در استان فارس مردم علی رغم مشکلات اقتصادی و معیشیتی در حوزه کمک روی سبقت از استان های دیگر جستن و سرآمد بوده اند.

وی تعداد خانوار های تحت پوشش این نهاد را نزدیک به 147 هزار خانوار اعلام کرد و افزود: تمام این خانوار ها تحت پوشش هستند و ماهانه مستمری دریافت می کنند که مبلغ آن از 161 هزار و پانصد تومان برای خانوار یک نفره و 516 هزار و پانصد تومان برای خانوار پنج نفره می باشد.

مدیر کل امداد فارس از توزیع هزار جهیزیه برای زوج های خانواده های مددجو در آغاز هفته دولت خبر داد و گفت: تعداد هزار جهیزیه کامل از کالا های ایرانی با تخصیص اعتبار 120 ملیارد تومان در 31 مرداد ماه و آغاز هفته دولت به زوج های جوان خانوار های تحت حمایت این کمیته اهدا خواهد شد. میتوان ادعا نمود در کشور چنین برنامه ای کم سابقه بوده است.

بذرافشان رتبه فارس درموضوع زکات را اول کشور اعلام کرد و افزود: مبلغ 8.7 میلیارد تومان زکات در چهار ماهه اول امسال جمع آوری شده است که نسبت به چهارماهه اول سال گذشته 153 در صد رشد داشته است و همچنین توانسته ایم در بحث جمع آوری زکات فطره امسال نیز رتبه اول کشور را کسب کنیم و مبلغ 18.6 میلیارد تومان به صورت مستیم و غیر مستقیم جمع آوری شده و در ستاد زکات استان ثبت گردیده است.

وی کمک 13.5 میلیاردی امسال مردم در مبحث افطاری ساده و اطعام نیازمندان را با رشد 74 در صدی نسبت به چهارماهه سال گذشته عنوان نمود و گفت: در موضوع نذر و قربانی نیز 61 در صد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

به گفته مدیر کل امداد فارس، سیاست کلی این نهاد به سمت ایجاد و تقویت مراکزنیکوکاری می رود چون یک پایگاه مردمی است و در چهارماهه نخست امسال 17 میلیارد تومان از این مراکز جمع آوری شده است. وی ادامه داد: در موضوع مشارکت های مردمی نه تنها شاخص منفی نداشته ایم بلکه با اعتماد مردم توانسته ایم شاخص مثبتی را داشته باشیم.

بذرافشان مسکن را یکی از مولفه های موثر در محرومیت زدایی دانست و عنوان کرد: مسئله مسکن ایتام بعنوان یکی از اولویت های این نهاد قرار گرفته است لذا در تحقق این موضوع در این چهارماه نخست امسال 250 واحد مسکن روستای و حدود 152 مسکن شهری در دست احداث قرار گرفته است. همچنین 400 واحد از آن در سطح استان و در هفته دولت به متقاضیان اهدا خواهد شد. که طی مراسم نمادین یک بلوک 15 واحدی در شیراز افتتاح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: 600 واحد تعمیرات خانه های مددجویان و ایتام را داشته ایم که سهم روستا ها 60 واحد و نیمه تمام شهری 35 واحد بوده است.

این مقام مسئول اعتبارات تخصیص یافته به این نهاد جهت اشتغال را 315 میلیارد تومان از سه محل صندوق ولایت، اعتبارات روستایی و بند ب تبصره 16 اعلام کرد و افزود: نزیک به 37 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق امداد ولایت، بانک مهر و اشتغال روستایی پرداخت شده است و 252 درصد نسبت به پارسال در پرداخت تسهیلات رشد داریم با اینکه هنوز بند ب تبصره 16 پرداخت نشده است.


برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان