کد خبر: ۱۳۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
فرمانده سپاه ناحیه شوشتر در گفتگو با شیرازه:

بعد از سیل هنوز هیچ سیل بندی ترمیم نشده است/ اتمام 110 واحد تعمیری طی 2ماه، از خدمات سپاه فجر فارس به مردم سیل زده شعیبیه

سرهنگ نیسی زاده گفت: به نمایندگی از مردم منطقه شعیبیه شوشتر، از فرماندهی و جانشین، بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و گروه های جهادی و فرماندهان نواحی سپاه فجر فارس تشکر و قدردانی می کنم.

سرهنگ دوم پاسدار حسین نیسی زاده فرمانده سپاه ناحیه شوشتر در گفتگو با شیرازه، با یادآوری اینکه بعد از پشت سر گذاشتن روزهای سیل، سپاه فجر فارس به عنوان معین منطقه ما در خوزستان معرفی شد گفت: بعد از جلسات اولیه، یک مسجد و یک مدرسه برای اسکان گروه های جهادی فارس تجهیز، و در اختیار آنان قرار داده شد.

وی با تصریح بر اینکه سردار غیاثی و سردار بوعلی شخصا در منطقه حضور یافته و از نزدیک شرایط را بررسی کردند اظهار داشت: 150 واحد تعمیری و 50 واحد احداثی در سه روستای منطقه شعیبیه سهمیه ابلاغی سپاه فجر فارس بود.

به گفته نیسی زاده، گروه های جهادی نواحی مختلف سپاه فجر فارس به همراه فرماندهان نواحی با حضور یک هفته تا 10 روز در منطقه، کار تعمیرات را انجام دادند که در یک دوره دو ماهه،110 واحد تعمیری را تکمیل و به مردم تحویل دادند و 40 واحد دیگر هم تا پایان مردادماه به اتمام خواهد رسید.

فرمانده سپاه ناحیه شوشتر با تأکید بر اینکه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فارس و بسیج سازندگی، به صورت شبانه روزی در حال خدمت در منطقه شعیبیه هستند تصریح کرد: از 50 واحد احداثی هم 45 واحد آغاز به کار شده و در مراحل مختلف است اجراست که با توجه به فعالیت خوبی که گروه های جهادی نواحی مختلف سپاه فجر فارس دارد، امیدواریم ظرف دوماه آینده این تعداد واحدها را هم به اتمام رسانده و به مردم منطقه تحویل دهیم.

وی تأکید کرد: تشکر ویژه داریم از فرمانده سپاه فجر فارس، سردار غیاثی، و جانشین ایشان، سردار بوعلی، از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فارس دکتر مقدسی، مهندس سرورزاده رئیس بسیج سازندگی سپاه فجر ، عاشوری، آماد و پشتیبانی سپاه فارس و مهندس کارگر که به صورت شبانه روزی به مردم این منطقه خدمات رسانی می کنند.

نیسی زاده با تأکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی در کنار خدمات عمرانی و ساخت و ساز، نکته دیگر از حضور جهادگران سپاه فجر فارس در منطقه شعیبیه است تصریح کرد: این روزها که در دهه ولایت و جشن های عید قربان و غدیر هستیم، این گروه های جهادی، مراسم جشن برای مردم منطقه دارند و پخت 800 پرس غذا برای مردم محروم منطقه در روز عید بزرگ غدیر، یکی از این برنامه های فرهنگی است.

فرمانده سپاه ناحیه شوشتر با تأکید بر اینکه بعد از گذشت ماه ها از سیل گذشته، سیل بندها هنوز تعمیر و مرمت نشده اند گفت: سد دز، رودخانه بالادستی ندارد و اضافی ذخیره آب سد، رهاسازی می شود و روستاهایی که در این مسیر هستند، قطعا در بارندگی های پیش رو ضربه پذیر خواهند بود.

وی با یادآوری اینکه پیش بینی های انجام شده برای سال جاری، بارندگی بیشتر از سال قبل خواهد بود، تصریح کرد: احتمال روبرویی با سیل و خسارات سال قبل را خواهیم داشت.

نیسی زاده گفت: در همین مدت زمانی هم که تا فصل بارش فاصله داریم، ترمیم سیل بند امکان دارد، اما همین سیل بندهای قبل هم در صورت ترمیم و مرمت، قابلیت مقابله با بارش های در حد سال گذشته را هم ندارد و اگر بارش بیشتر شود، نیاز به سیل بندهای مقاوم تر خواهد بود که متأسفانه هنوز در این زمینه دستگاه های مسئول اقدامی انجام نداده اند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان